Σημαντική είναι η περικοπή που αναμένεται να υπάρξει στο φιλόδοξο πρόγραμμα για τα σιδηροδρομικά έργα “νέας γενιάς”, που σχεδίασε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου υποδομών και προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για μια περικοπή ύψους άνω των 4 δις ευρώ, για έξι επιμέρους συμβάσεις έργων, για τις οποίες έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον (στην πρώτη φάση της σχετικής διαδικασίας) από τις κοινοπραξίες των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, Αβαξ – Alstom και Μυτιληναίος – Ελλάκτωρ.
Παρά το γεγονός ότι στελέχη των εταιρειών τονίζουν πως οι διαγωνισμοί δεν έχουν ακόμη ακυρωθεί, φαίνεται πως θα πρέπει να “κοπούν” τα περισσότερα από τα έργα που δρομολογούνταν, τόσο λόγω της δυσκολίας στην άντληση χρηματοδότησης για όλα, όσο και εξαιτίας της ανάγκης να εξοικονομηθούν πόροι και να βρεθούν κονδύλια για έργα που έχουν αποκτήσει πολύ υψηλότερη προτεραιότητα μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν τη Θεσσαλία και βεβαίως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται πως τα έργα για τα οποία καταβάλλονται προσπάθειες να υλοποιηθούν είναι δύο (από τα συνολικά έξι). Μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης–Ορμενίου, στον Έβρο, ένα έργο εκτιμώμενου κόστους άνω του 1 δις ευρώ, που προβλέπει τη βελτίωση των λειτουργικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών τής εν λόγω γραμμής, όπως επίσης και την ασφάλειά της.
Πηγή:e-evros.gr