Την πατέντα για την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και ρύπανσης στα φορτηγά και τα λεωφορεία εφηύρε Εβρίτης, ξεχώρισε το Ευρωπαϊκό γραφείο πατεντών – EPO Patent Office του Μονάχου.
Συγκεκριμένα το Ευρωπαϊκό γραφείο πατεντών – EPO Patent Office του Μονάχου, χορήγησε στον Έλληνα εφευρέτη από τον Έβρο κ. Δημήτρη Παλλίδη τη “σφραγίδα” της Ευρωπαϊκής πατέντας με αρ. 3623659. Πρόκειται για την Ελληνική πρωτοβουλία δημιουργίας ενός eco-friendly συστήματος, μέσα από το οποίο εξασφαλίζεται η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και της εκπομπής ρύπων στα επαγγελματικά οχήματα όπως τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Ακριβέστερα ο σκοπός της Πανευρωπαϊκής αυτής ευρεσιτεχνίας είναι να παρέχει μία αλυσίδα μετάδοσης κίνησης σε ένα επαγγελματικό όχημα, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει αυτόματα μέσου του NAVI-GPS System τη σχέση διαφορικού, ανάλογα με την τοπογραφία της διαδρομής που θα ακολουθήσει το όχημα. Αποτέλεσμα, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου -κατά 10% περίπου- και των εκπομπών ρύπων CO2, NOX.
Από την πλευρά του ο δημιουργός και εφευρέτης Δημήτρης Παλλίδης ανέφερε πως “Από την στιγμή που είχα την ιδέα τι ακριβώς θέλω να πετύχω, σχεδίασα αρχικά πρόχειρα το σύστημα και συνέταξα και ένα σχετικό κείμενο για τον τρόπο λειτουργίας. Τελικά η ιδέα μου κατοχυρώθηκε το 2018 στο γερμανικό γραφείο πατεντών και μετά από σχεδόν 5 έτη ανακοινώθηκε η απόφαση χορήγησης πατέντας 20ετούς ισχύος από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Πατεντών – EPO Patent Office του Μονάχου. Παρόλο, μάλιστα, που τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές των επαγγελματικών οχημάτων στρέφουν την προσοχή τους στην ηλεκτροκίνηση ενώ να συνεχίσει λέγοντας χαρακτηριστικά “θεωρώ ότι στα επόμενα χρόνια θα έχουμε στροφή και πάλι προς τους συμβατικούς κινητήρες Diesel διότι η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί, λόγω κόστους κατασκευής αλλά και έλλειψης υποδομών, να αντικαταστήσει πλήρως την συμβατική σημερινή τεχνολογία στο 100%”
Ο κ. Δημήτρης Παλλίδης είναι 49 ετών, κατάγεται από τον ακριτικό Έβρο και συγκεκριμένα από το Ποιμενικό Διδυμοτείχου. Από το 2017 κατοικεί με την οικογένειά του στη Γερμανία εργαζόμενος στις πωλήσεις φορτηγών σε αντιπροσωπεία της μάρκας DAF. Έχει σπουδάσει μηχανικός οχημάτων στην τεχνική σχολή Πυθαγόρας στην Θεσσαλονίκη, κάνοντας την πρακτική του ως μηχανικός σε συνεργείο με αντικείμενο την επισκευή Diesel κινητήρων, αλλά και γενικότερα των δομικών μηχανημάτων Catterpilar. Από το 2004 δραστηριοποιείται γενικότερα στο χώρο των επαγγελματικών οχημάτων, όπως με τις πωλήσεις λεωφορείων της μάρκας SETRA, τις πωλήσεις καινούργιων επικαθήμενων της μάρκας Schmitz Cargobull, και από το 2017 σε αντιπροσωπία φορτηγών στην Γερμανίας πουλώντας τα φορτηγά της μάρκας DAF.
Πηγή:e-evros.gr