Οι συνδρομητές του Netflix που παρακολουθούν κινηματογραφικό και τηλεοπτικό περιεχόμενο από τον καναπέ του σπιτιού τους, τώρα έχουν μια νέα επιλογή: να πληρώνουν λιγότερο για τα αγαπημένα τους προγράμματα αλλά ενδιάμεσα να βλέπουν και διαφημίσεις.
Η δημοφιλής πλατφόρμα streaming εγκαινίασε πριν από μερικές ώρες ένα βασικό πακέτο συνδρομής, το «Basic with Ads» που θα είναι πιο οικονομικό και θα διατίθεται αρχικά σε 12 χώρες (Βραζιλία, Αυστραλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Μεξικό, Ισπανία, Βρετανία και ΗΠΑ) ενώ στο μέλλον προβλέπεται επέκταση και σε άλλες. Το κόστος συνδρομής θα είναι περίπου στα 7 δολάρια. Ωστόσο, στην Ελλάδα φαίνεται ότι η υπηρεσία θα έρθει αργότερα. Οι διαφημίσεις θα έχουν διάρκεια από πέντε μέχρι επτά λεπτά την ώρα και θα προβάλλονται υποχρεωτικά πριν και κατά τη διάρκεια των ταινιών και σειρών. Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια σημαντική αλλαγή για τον τεχνολογικό κολοσσό, ο οποίος πρωτοστάτησε στον κόσμο του streaming παρουσιάζοντας σειρές και ταινίες χωρίς διαφημίσεις, καθώς βασιζόταν στις συνδρομές.
Οι απώλειες και ο ανταγωνισμός
Αλλά την ώρα που το αυξανόμενο κόστος και οι προσφορές από νέους ανταγωνιστές (Amazon, Disney+, HBO Max κ.α.) ωθούν το κοινό να εγκαταλείψει την πλατφόρμα, η εταιρεία Netflix Inc. έπρεπε να δράσει. Στην ανακοίνωση της νέας υπηρεσίας, οι υπεύθυνοι του Netflix είπαν ότι ήταν σίγουροι πως πλέον είχαν «ένα κόστος και σχέδιο για κάθε θαυμαστή». Στο Netflix, ο αριθμός των συνδρομητών μειώθηκε το πρώτο τρίμηνο κατά 200.000 χρήστες παγκοσμίως. Το πρώτο εξάμηνο, οι απώλειες αυξήθηκαν στους πάνω από 1 εκατομμύριο συνδρομητές. Σύμφωνα με το BBC, η εταιρεία αναπλήρωσε τις απώλειες τους τρεις μήνες πριν τον Σεπτέμβριο.
Όμως, μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα από τη συμβουλευτική εταιρεία Simon Kucher, διαπίστωσε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των πελατών σκεφτόταν να ακυρώσει τη συνδρομή τους επόμενους 12 μήνες, κυρίως σε αγορές όπως της Κίνας, της Ινδίας και της Αμερικής. Με ανησυχίες όσον αφορά το κόστος ζωής, το Netflix με διαφημίσεις έχει μια ευκαιρία να βοηθήσει στη διατήρηση του κοινού του, είπε στο BBC ο Ντόμινικ Σουνέμπο, διευθυντής παγκόσμιας πληροφόρησης καταναλωτών της εταιρείας Kantar World Panel. Κι ενώ κάποτε η πλατφόρμα ξεχώριζε για το γεγονός ότι δεν περιλάμβανε διαφημίσεις, έρευνες της Kantar και άλλων σχετικών εταιρειών δείχνουν ότι η αποδοχή των διαφημίσεων από το κοινό, αυξάνεται.
Νέο κοινό;
Μεταξύ εκείνων που δεν ήταν συνδρομητές, ωστόσο, έρευνα της DISQO στις Ηνωμένες Πολιτείες υποδήλωνε ότι μόνο ένα ποσό 25-35% ενδιαφερόταν να γραφτεί για μια υπηρεσία με διαφημίσεις. Ακόμα κι αν το κοινό δεν είναι μεγάλο, θα μπορούσε να είναι προσοδοφόρο για το Netflix.
Με πληροφορίες από το BBC, Netflix , Καθημερινή