Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΠοιο ντύσιμο επιτρέπεται σε μια πτήση - Οι πολιτικές των αεροπορικών εταιρειών

Ποιο ντύσιμο επιτρέπεται σε μια πτήση – Οι πολιτικές των αεροπορικών εταιρειών

Πολυάριθμα είναι τα περιστατικά, στα οποία αεροπορικές εταιρείες αρνούνται την επιβίβαση σε επιβάτες λόγω των ενδυματολογικών τους επιλογών. Πολλές περιπτώσεις, από μοντέλα μέχρι γιατρούς, έχουν δει το φως της δημοσιότητας, κυρίως λόγω των αναρτήσεων των εμπλεκόμενων επιβατών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες εκφράζουν τα παράπονά τους.

Αυτό έκανε η Ορόρα Κούλπο όταν ζητήθηκε από την αδερφή της Ολίβια Κούλπο, μοντέλο και πρώην Μις Υφήλιος, να καλύψει το μαύρο αθλητικό σουτιέν και το σορτσάκι ποδηλασίας της με ένα μακρύ φούτερ με κουκούλα, προτού επιβιβαστεί σε μια πτήση της American Airlines για το Κάμπο Σαν Λούκας το 2022.

Η Τίσα Ρόου, μια γιατρός με έδρα το Χιούστον, επέκρινε επίσης δημόσια τον αερομεταφορέα για ένα περιστατικό τον Ιούλιο του 2019, στο οποίο της ζητήθηκε να καλύψει το «πολύ αποκαλυπτικό» λουλουδένιο ντύσιμό της με μια κουβέρτα σε πτήση από την Τζαμάικα στο Μαϊάμι.

Ένα άλλο περιστατικό που έλαβε μεγάλη δημοσιότητα συνέβη στην Alaska Airlines τον Αύγουστο του 2021, όταν η αστυνομία συνόδευσε εκτός πτήσης μια επιβάτιδα που φορούσε μαύρο σορτς και ένα crop top κατά την προσγείωση. Το βίντεο, το οποίο ανήρτησε η Ρέι Λιν Χάουαρντ, κομμώτρια και ράπερ, στο TikTok, στο οποίο ανακρίνεται από τις αρχές μετά την πτήση, έχει περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια likes και έχει κοινοποιηθεί περισσότερες από 10.000 φορές.

Πιο πρόσφατα, τον Ιανουάριο του 2024, σε μια πτήση της Delta Air Lines από το Salt Lake City στο Σαν Φρανσίσκο, η Λίζα Άρτσμπολντ είπε ότι «δέχθηκε μεταχείριση σαν εγκληματίας» επειδή δεν φορούσε σουτιέν κάτω από το μπλουζάκι της. Είπε ότι τη συνόδευσε εκτός αεροπλάνου ο πράκτορας της πύλης και της επέτρεψαν να πετάξει μόνο αφού έβαλε ένα πουκάμισο πάνω από το «αποκαλυπτικό» της ντύσιμο. Η Άρτσμπολντ δεν έμεινε με «σταυρωμένα χέρια», και προσέλαβε την υψηλού προφίλ δικηγόρο πολιτικών δικαιωμάτων Γκλόρια Άλρεντ, που διοργάνωσε συνέντευξη Τύπου για το θέμα, ενώ έγραψε και σχετική επιστολή στην Delta, καλώντας την να αλλάξει πολιτική και ζητώντας συνάντηση με τον πρόεδρό της.

Η άνεση είναι το παν

Πριν τον νόμο περί απορρύθμισης των αεροπορικών εταιρειών το 1978, οι επιβάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες πλήρωναν αδρά για τα αεροπορικά εισιτήρια – και ντύνονταν «κυριλέ» με κοστούμια, φορέματα και ψηλοτάκουνες γόβες.

Σήμερα, η άνεση είναι το παν, και μαζί με τις μεταβαλλόμενες πολιτιστικές νόρμες και τάσεις όπως το αθλητικό στυλ, οι περισσότερες σύγχρονες οικονομικές καμπίνες είναι γεμάτες με επιβάτες που φορούν τζιν, μπλουζάκια, φούτερ με κουκούλες, σαγιονάρες και μερικές φορές ακόμη και πιτζάμες.

Ωστόσο, ακόμη και αν ληφθεί υπόψη ο νέος κανόνας του ντυσίματος, η τριβή που μπορεί να προκύψει μεταξύ επιβατών και προσωπικού αεροπορικών εταιρειών μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στη γενική ασάφεια των πολιτικών των αεροπορικών εταιρειών.

Όταν ένας επιβάτης αγοράζει αεροπορικό εισιτήριο, συμφωνεί επίσης να τηρήσει το συμβόλαιο μεταφοράς. Αυτό είναι ένα νομικό έγγραφο που περιγράφει τις πολιτικές της αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν επίσημοκώδικα ενδυμασίας. Αντίθετα, στα «ψιλά γράμματα» περιλαμβάνονται μια ή δύο γραμμές σχετικά με το τι απαγορεύεται. Για πολλές αεροπορικές εταιρείες, τα γυμνά πόδια είναι σίγουρα «κόκκινη γραμμή».

Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν επίσης να καθορίσουν άλλες παραμέτρους σχετικά με την εμφάνιση. Η Delta, για παράδειγμα, λέει ότι όταν «η συμπεριφορά, η ενδυμασία, η υγιεινή ή η μυρωδιά ενός επιβάτη δημιουργεί αδικαιολόγητο κίνδυνο προσβολής ή ενόχλησης σε άλλους επιβάτες», μπορεί να απομακρυνθεί από το αεροσκάφος.

Η American Airlines απλώς δηλώνει ότι οι επιβάτες της πρέπει «να ντύνονται κατάλληλα. Δεν επιτρέπονται τα ακάλυπτα πόδια ή τα ρούχα που προσβάλλουν». Η Spirit Airlines απαγορεύει επίσης τους ξυπόλητους επιβάτες, καθώς και τα ρούχα που είναι «άσεμνα, ή προσβλητικά».

Από τις πολιτικές των αμερικανικών αερομεταφορέων που εξέτασε το CNN Travel, η Hawaiian Airlines είναι η πιο λεπτομερής. Σύμφωνα με τον Κανόνα 13, Άρνηση μεταφοράς, η εταιρεία δηλώνει ξεκάθαρα τι δεν επιτρέπεται επί του αεροσκάφους: μπικίνι, Speedo και γυμνά πόδια, μαζί με ρούχα που είναι «άσεμνα, ή προφανώς προσβλητικά για τους άλλους». Επίσης, προσδιορίζει ότι τα ρούχα πρέπει να «καλύπτουν το πάνω μέρος του κορμού», επιτρέποντας μόνο περιορισμένα μπλουζάκια.

«Ζήτημα μόδας με επίκεντρο το φύλο»

Το βασικό πρόβλημα με τις περισσότερες πολιτικές είναι η εγγενής ασάφεια σχετικά με το τι σημαίνουν όροι όπως «κατάλληλα», «άσεμνο» και «προσβλητικό», δίνοντας στο προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών άφθονη ελευθερία στον καθορισμό του ποιον θα αφήσουν να πετάξει.

Ο Νικ Λέιτον, συνιδρυτής του podcast “Were You Raised by Wolves?”, σημειώνει επίσης ότι αυτό που θεωρείται αποδεκτό ή κατάλληλο διαφέρει πολύ μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών που εξυπηρετεί η αεροπορική εταιρεία.

Αυτές οι αποκλίσεις –για να μην αναφέρουμε, τις τεράστιες πολιτισμικές διαφορές και το υπόβαθρο μεταξύ των εργαζομένων και των επιβατών αεροπορικών εταιρειών– μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα ορισμένοι επιβάτες να συνιστούν «στόχο» περισσότερο από άλλους.

Οι γυναίκες, για παράδειγμα, αποτελούν την πλειονότητα των περιστατικών που έχουν δει τη μεγαλύτερη δημοσιότητα. Η Μαίρη Τζο Μανζανάρες, μια ταξιδιωτική συγγραφέας με έδρα το Σιάτλ, η οποία εργάστηκε ως αεροσυνοδός σε αμερικανικό αερομεταφορέα επί 33 χρόνια, αναγνωρίζει ότι υπάρχει «αρκετό body shaming» σε πολλά περιστατικά που βλέπει στα μέσα ενημέρωσης.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό. Είναι ένα θέμα μόδας που εστιάζει στο φύλο. Μακάρι να μην ήταν», τονίζει.

Η Μανζανάρες λέει ότι ήταν αρκετά τυχερή που αντιμετώπισε μόνο λίγα περιστατικά που σχετίζονται με την ενδυμασία όσο εργαζόταν ως αεροσυνοδός. Αλλά επισημαίνει επίσης ότι πολλοί επιβάτες αγνοούν τον κίνδυνο προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά την πτήση από ένα φαινομενικά αβλαβές σλόγκαν σε ένα μπλουζάκι. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το επίγειο προσωπικό και οι αεροσυνοδοί στοχεύουν να αντιμετωπίσουν τυχόν πιθανά ζητήματα πολύ πριν την απογείωση», λέει.

Κανείς δεν θέλει να είναι η «αστυνομία της μόδας»

Ερευνώντας αυτό το κομμάτι, το CNN Travel επικοινώνησε με τα γραφεία Τύπου δώδεκα μεγάλων αμερικανικών και διεθνών αερομεταφορέων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εμπλέκονται σε περιστατικά σχετικά με την ενδυμασία των επιβατών που έχουν λάβει μεγάλη δημοσιότητα, για σχόλια σχετικά με τις πολιτικές ντυσίματος και τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται στα παράπονα.

Μόνο δύο απάντησαν: ένας εκπρόσωπος της KLM και της Air France, που αρνήθηκε να σχολιάσει, και ένας εκπρόσωπος της Southwest που είπε ότι ο αερομεταφορέας δεν έχει επίσημο ενδυματολογικό κώδικα. Αντίθετα, «οι υπάλληλοι της Southwest είναι υπεύθυνοι να χρησιμοποιούν την κρίση τους για να εξασφαλίσουν την άνεση και την ασφάλεια όλων ενώ ακολουθούν το Συμβόλαιο Μεταφοράς μας», σημειώνουν. Όσον αφορά την προσωπική εμφάνιση και την υγιεινή, το συμβόλαιο αναφέρει μόνο ότι η μεταφορά μπορεί να μην επιτραπεί σε ξυπόλητους επιβάτες και άτομα με «προσβλητική οσμή».

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το έργο της παρακολούθησης της ενδυμασίας των επιβατών -και να τους ζητείται να καλυφθούν εάν είναι απαραίτητο- δεν είναι καθόλου ευχάριστο ούτε για τους αεροσυνοδούς. «Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε είναι να γίνουμε αστυνομία της μόδας», λέει η Μανζανάρες.

Η αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων πριν από μια πτήση απαιτεί πολύτιμο χρόνο και συνεργασία μεταξύ του προσωπικού της αεροπορικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του πιλότου, ο οποίος έχει τελικά τον τελευταίο λόγο για το εάν σε έναν επιβάτη θα απαγορευθεί η επιβίβαση, σύμφωνα με την αεροπορική ιστοσελίδα Simple Flying.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες που πιστεύουν ότι τους φέρθηκαν άδικα μπορούν πάντα να υποβάλουν καταγγελία στην αεροπορική εταιρεία ή στο υπουργείο Μεταφορών. Ωστόσο, δεν υπάρχουν εγγυήσεις για αποζημίωση ή επιστροφές χρημάτων, οι οποίες γενικά γίνονται κατά περίπτωση.

«Με βάση την εικοσαετή εμπειρία μου στην ταξιδιωτική ασφάλιση… δεν έχω δει ποτέ πάροχο ταξιδιωτικής ασφάλισης να καλύπτει τέτοια περιστατικά», είπε ο Τζεφ Ρολάντερ, αντιπρόεδρος αποζημιώσεων στην Faye Travel Insurance, στο CNN Travel.

Ο Νικ Λέιτον σημειώνει ότι μια δυνητικά προβληματική κατάσταση αναφορικά με το ντύσιμο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν οι επιβάτες ακολουθούν έναν απλό κανόνα που ισχύει και σε άλλους πολυσύχναστους χώρους, όπως ανελκυστήρες ή μετρό: «Παραμείνετε στη φούσκα σας και μην παρεμβαίνετε στη φούσκα οποιουδήποτε άλλου».

Σημειώνει επίσης ότι πολλά από τα προβλήματα θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν οι επιβάτες επέλεγαν να ντυθούν έχοντας κατά νου την προσωπική τους ασφάλεια.

πηγή:cnn.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα