Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΒ. ΕλλάδαΡοδόπη: Στήριξη της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και λεωφορειακή σύνδεση από τον κάθετο άξονα...

Ροδόπη: Στήριξη της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και λεωφορειακή σύνδεση από τον κάθετο άξονα αιτούνται οι επαγγελματίες της περιοχής

.

Ζητήματα αναφορικά με την επιχειρηματικότητα της περιοχής μετέφεραν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης στο κυβερνητικό κλιμάκιο ενόψει ΔΕΘ.

Συγκεκριμένα  εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας από όλη την Βόρεια Ελλάδα συμμετείχαν σε στοχευμένες συσκέψεις παρουσία κυβερνητικού κλιμακίου και του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Θεσσαλονίκη, ενόψει της ΔΕΘ. Πρόκειται για συναντήσεις οι οποίες αποτέλεσαν ευκαιρία να τεθούν επί τάπητος για ακόμη μία φορά, από τη μία τα κοινά-πανελλαδικά αιτήματα, όπως, φορολογικό, ασφαλιστικό, ενεργειακό, ανατιμήσεις, τραπεζικό και από την άλλη τοπικά ζητήματα, τα οποία μετέφεραν στον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, κ. Νίκος Αγγελίδης και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, κ. Αντώνης Γραβάνης.

Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Αγγελίδης στάθηκε σε δύο βασικά ζητήματα παραδίδοντας μάλιστα και υπόμνημα με 12 θέσεις-προτάσεις, ενώ επίσης συντάχθηκε με τις γενικότερες πανελλαδικές προτάσεις:

  • Το πρώτο αφορά τη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής, που «για εμάς είναι στοίχημα». Όπως περιέγραψε, ενώ η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα αναπτύσσονται, κυρίως λόγω γεωστρατηγικού ρόλου και τουρισμού, η έμφαση στην Κομοτηνή πρέπει να δοθεί στη ΒΙΠΕ, όπου με κυβερνητικό σχεδιασμό πρέπει να στοχεύουν σημαντικές επενδύσεις σε ενέργεια και μεταποιητικό τομέα. «Να αναστήσουμε τη Βιομηχανική Περιοχή» είναι το στοίχημα που έθεσε, μη κρύβοντας όμως ότι η ΒΙΠΕ έχει αρκετά προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν.
  • Το δεύτερο αφορά τη διάνοιξη του κάθετου άξονα σε λεωφορεία και φορτηγά (σ.σ. το δεύτερο μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο), ενώ ζήτησε να ασκηθούν πιέσεις από τον πρωθυπουργό προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε η Κομοτηνή να καρπωθεί μεγαλύτερα τουριστικά οφέλη, από τα ελάχιστα που έχει μέχρι στιγμής. Πρότεινε, επίσης, να μπουν διόδια, από τα οποία θα προκύπτει οικονομικό όφελος για την Π.Ε. Ροδόπης, ενώ συγχρόνως θα μειωθεί η αιμορραγία οικονομικού κεφαλαίου από τους Κομοτηναίους που καταναλώνουν στη Βουλγαρία.

Αντίστοιχα ο κ. Αντώνης Γραβάνης υπογράμμισε ότι η ΒΙΠΕ Κομοτηνής πρέπει να συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, αναγνωρίζοντας παράλληλα την πραγματικότητα ότι αυτά τα χρόνια ούτε η ίδια η Κομοτηνή είναι συνδεδεμένη σιδηροδρομικά! Παράλληλα υπενθύμισε στον πρωθυπουργό, ότι ο ίδιος είχε εξαγγείλει το μεταφορικό ισοδύναμο της επιδότησης μεταφορικού κόστους και για την περιοχή τονίζοντας πως: «θέλουμε να δούμε την εξαγγελία του πρωθυπουργού να γίνεται πράξη». Η θεσμοθέτηση του μεταφορικού ισοδύναμου μπορεί να ανακουφίσει οικονομικά τις επιχειρήσεις της περιοχής και να τις βοηθήσει να ενισχύσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα. Ακόμη, επανάλαβε το αίτημα αλλαγής θεσμικού πλαισίου Τειρεσία, λέγοντας χαρακτηριστικά «οι ποινές ήταν απίστευτες, για να μη τις χαρακτηρίσω αλλιώς», συμπληρώνοντας πως «οι Τράπεζες το χρησιμοποιούσαν ως άλλοθι, για να μη δίνουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, κυρίως σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις». Επίσης, συντάχθηκε με γενικότερα ζητήματα της επιχειρηματικότητας, όπως το ιδιωτικό χρέος, η μείωση εργοδοτικών εισφορών, η αλλαγή της τεκμαρτής φορολόγησης και η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα. Τέλος, ενημέρωσε ότι φέτος τα δύο Επιμελητήρια του Νομού θα συμμετάσχουν με κοινό περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Πηγή:xronos.gr

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα