Μειωμένη αγοραστική κίνηση και προβληματισμό για το μέλλον του εμπορικού κόσμου φαίνεται πως έχει επιφέρει η απολιγνιτοποίηση στην Κοζάνη.
Συγκεκριμένα σε συνέντευξη του στην ιστοσελίδα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης, κ. Αθανάσιος Δραγατσίκας περιέγραψε μια ανησυχητική εικόνα, όπου η στασιμότητα και η πτώση της κίνησης στην τοπική αγορά είναι πλέον εμφανείς, όχι μόνο στις επιχειρήσεις αλλά και στη συνολική ψυχολογία των κατοίκων: «Από τη στιγμή που ξεκινήσαμε την απολιγνιτοποίηση, η περιοχή φθίνει όλο και περισσότερο. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα του πολίτη, στην πόλη, στην ψυχολογία του κόσμου και, φυσικά, στην αγορά. Το βλέπουμε όλοι μας – είτε ως καταναλωτές είτε ως έμποροι – ότι υπάρχει πρόβλημα.» Ακόμα ο κ. Δραγατσίκας υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν επενδύσεις στην περιοχή και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σε όλους τους τομείς της οικονομίας για την αναζωογόνηση αυτής. Οι εικόνες από κεντρικούς δρόμους της Κοζάνης με κλειστά καταστήματα είναι αποκαρδιωτικές και αντανακλούν τη γενικότερη ύφεση. «Η αγορά είναι η βιτρίνα της πόλης. Όταν η βιτρίνα είναι σκοτεινή, δεν την προσέχει κανείς. Πρέπει να έχει φως, να είναι ζωντανή και ελκυστική». Ωστόσο παρά τις δυσκολίες εκφράζει αισιοδοξία, προσδοκώντας πως με την κατάλληλη στήριξη θα έρθουν καλύτερες μέρες για τους εμπόρους της περιοχής.
Αναφορικά με τις μισθολογικές αυξήσεις στον ιδιωτικό τομέα, σημείωσε ότι, παρά την πρόθεση των Εμπορικών Συλλόγων για την ενίσχυση των εισοδημάτων, οι αυξήσεις αυτές δεν κατέληξαν να στηρίξουν την αγορά: «Οι αυξήσεις πήγαν σε είδη πρώτης ανάγκης και στην ενέργεια, όπου οι ανατιμήσεις ήταν τεράστιες, και πάλι δεν φτάνει ο μισθός», είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΓΣΕΕ, οι αυξήσεις στα βασικά αγαθά από το 2021 έως το 2024 άγγιξαν το 63,46% Black Friday και «Λευκή Νύχτα». Παρόλα αυτά επισήμανε πως ο θεσμός της «Black Friday» έχει χάσει μέρος της δυναμικής του, καθώς οι προσφορές ξεκινούν πλέον πολύ νωρίτερα, από τις αρχές Νοεμβρίου, με εκπτώσεις τύπου «Black Week» ή «Black Month». Αυτή η παρατεταμένη διάρκεια έχει αποδυναμώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου. Επιπλέον ο κ. Δραγατσίκας σημειώνει ότι, με δεδομένο πως αυτή η ημέρα συμπίπτει με το τέλος του μήνα, πολλοί καταναλωτές βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τις δυνατότητές τους για αγορές, δηλώνοντας παράλληλα αισιόδοξος, παρόλες τις δυσκολίες, και εξέφρασε την πίστη του ότι η ψυχολογία των καταναλωτών μπορεί να αλλάξει, αρκεί να δημιουργηθούν οι σωστές προϋποθέσεις. Υπενθύμισε τη σημασία του να στηριχθεί η τοπική αγορά: «Τα καταστήματα είναι πάντα έτοιμα να υποδεχτούν τους πελάτες, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό. Στηρίζουμε την τοπική αγορά, στηρίζουμε τον τόπο μας, στηρίζουμε το μέλλον των παιδιών μας».
Πηγή:xronos-kozanis.gr