Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕκπαίδευση - ΠαιδείαΚατάληψη στο Γυμνάσιο-Λύκειο του Ν. Μαρμαρά ως ένδειξη διαμαρτυρίας-Δεν υπάρχουν μόνιμοι καθηγητέ

Κατάληψη στο Γυμνάσιο-Λύκειο του Ν. Μαρμαρά ως ένδειξη διαμαρτυρίας-Δεν υπάρχουν μόνιμοι καθηγητέ

.

Τι και αν μπήκε ο Νοέμβριος; Οι μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου του Νέου Μαρμαρά δεν έχουν μόνιμους καθηγητές στο σχολείο τους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται δυσλειτουργία και να δημιουργούνται κενά στις διδακτικές ώρες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του XalkidikiPolitiki το σχολείο του Νέου Μαρμαρά, από εχθές το πρωί 6/11 τελεί υπό κατάληψη, “ως μία ένδειξη διαμαρτυρίας προς την κεντρική εξουσία για τη μη παρουσία μόνιμων καθηγητών στο σχολείο τους που ως συνέπεια έχει τη στέρηση της μόρφωσής τους και το δικαίωμά τους στη μάθηση”.

Στο πλευρό των μαθητών βρίσκονται εξαρχής και οι δυο σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων του  Γυμνασίου-Λυκείου, καθώς και ο δήμος Σιθωνίας που από κοινού έχουν σκύψει πολλές φορές επάνω στο χρόνιο πρόβλημα.

Μάλιστα εχθές 6/11, ώρα 9.30 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου έκτακτο συμβούλιο και στο πλευρό των μαθητών παρευρεθήκανε και οι καθηγητές του Λυκείου-Γυμνασίου Νέου Μάρμαρα, η Αντιδήμαρχος του Δήμου Σιθωνίας Κατερίνα Γιουβαρλάκη,  εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων καθώς και εκπρόσωποι των δύο δεκαπενταμελών Λυκείου και Γυμνασίου με θέμα συζήτησης τα αιτήματα των μαθητών και την απόφαση κατάληψης του σχολικού κτηρίου ως ένδειξη διαμαρτυρίας.

Βασικό και δίκαιο αίτημα των μαθητών η «μόνιμη» παρουσία καθηγητών χωρίς κενά στις διδακτικές τους ώρες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και των μαθημάτων τους.

«Γνωρίζουμε το χρόνιο πρόβλημα της περιοχής μας (Σιθωνίας) και έχουμε προβεί πολλές φορές ως Δήμος σε περαιτέρω ενέργειες για να βοηθήσουμε. Βεβαίως το πρόβλημα είναι «υψηλότερο» καθώς έχει να κάνει με αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας, παρόλο αυτά εμείς είμαστε δίπλα στα παιδιά μας ως καθηγητές ως γονείς και ως φορείς της περιοχής. Θα είμαστε δίπλα τους από οποία βαθμίδα μπορούμε να βοηθήσουμε στο δίκαιο αυτό αίτημα τους συμμετέχοντας στην αγωνία τους», δηλώνει η αντιδήμαρχος του δήμου Σιθωνίας Κατερίνα Γιουβαρλάκη, ζητώντας άμεση λύση στο πρόβλημα των κενών θέσεων στο σχολείο της περιοχής του Νέου Μαρμαρά.

«Τα σχολεία μας από εχθές τελούν υπό κατάληψη, η οποία έπειτα από απόφαση των μαθητών/ μαθητριών ΓΕΛ και Γυμνασίου Νέου Μαρμαρά, θα συνεχιστεί και σήμερα Τρίτη 07/11. Το αίτημα της μαθητικής κοινότητας και οχι μονο, αυτονόητο, να καλυφθούν τα κενά από καθηγητές το συντομότερο δυνατόν. Ο σύλλογος γονέων στηρίζει τα παιδιά και έχει ήδη προβεί σε ενέργειες και σε αυτό το πλαίσιο, τα διοικητικά των συλλογών, αποφάσισαν να μην στηρίξουν την απόφαση του υπουργείου παιδείας, ώστε τα παιδιά να κάνουν τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά πρέπει να βρίσκονται στο σχολικό περιβάλλον και να παρακολουθούν τα μαθήματα τους εκεί, όπως ορίζει το ίδιο υπουργείο.
Ζητάμε λοιπόν άμεσα λύση στο πρόβλημα των κενών θέσεων στα σχολεία μας, ώστε τα παιδιά μας να έχουν ίσες ευκαιρίες με τα υπόλοιπα σχολεία της επικράτειας», αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου του Νέου Μαρμαρά.

 

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή που απέστειλε το δεκαπενταμελές συμβούλιο του ΓΕΛ Νέου Μαρμαρά:

“Αξιότιμοι καθηγητές,

Σήμερα, Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023, το σχολείο θα παραμείνει υπό καθεστώς κατάληψης ως μια ένδειξη διαμαρτυρίας για τα δρώμενα που διαδραματίζονται την τρέχουσα σχολική χρόνια. Να υπογραμμίσουμε ότι οι προθέσεις μας σε καμία περίπτωση δεν είναι να προκαλέσουμε τους καθηγητές και την τοπική μας κοινότητα, αλλά να περάσουμε ενα σαφές μηνυμα.

Αρχικά, θεωρούμε ανεπίτρεπτο το γεγονός οτι οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα αυτοί που διδάσκουν τα μαθήματα κατεύθυνσης, αλλάζουν επανειλημμένα μέσα στο χρονικό πλαίσιο μόλις δύο μηνών. Ενδεικτικά, οι μαθητές αναγκάζονται να γνωρίσουν νέους καθηγητές για σχεδόν όλα τα μαθήματα, ενώ σε καίρια μαθήματα, όπως αυτό της Έκθεσης ή των Αρχαίων Γ’ Λυκείου θα αλλάξει για τέταρτη φορά ο εκπαιδευτικός.

Το επόμενο ζήτημα που θα θέλαμε να θίξουμε είναι η απουσία καθηγητών σε πανελλαδικώς και μη εξεταζόμενα μαθήματα.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν ελλείψεις στα μαθήματα των Αγγλικών, της Χημείας, των Θρησκευτικών και των ξένων γλωσσών. Αλήθεια, πώς θα μπορούσε ένας μαθητής που εξετάζεται σε πανελλαδική εμβέλεια στο μάθημα των Αγγλικών, να πετύχει χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία, ή ένας μαθητής της Β’ Λυκείου να προετοιμαστεί κατάλληλα στο μάθημα της Χημείας για την άκρως απαιτητική επομένη χρονιά;

Αξίζει εδώ να σημειωθεί και η έλλειψη Θεολόγου για ακόμα μία χρόνια στο πρώτο τετράμηνο, δείγμα της ραθυμίας ή, ενδεχομένως, της ανικανότητας των υψηλόβαθμων στελεχών της Εκπαίδευσης.

Κύριο αίτημα μας είναι το σχολείο μας να μην παραμείνει ένας προορισμός προς αποφυγήν για τους εκπαιδευτικούς, αλλά να γίνουν προσπάθειες ώστε τα σχολεία των πιο απομακρυσμένων περιοχών, όπως το δικό μας, να είναι μια ευχάριστη επιλογή για αυτούς. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση των μορίων στην περιοχή μας, κάτι το οποίο θα την κάνει πιο ελκυστική για τους καθηγητές.
Επίσης, η τοπική κοινότητα θα πρέπει να συμβάλει στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης του τόπου μας, παρέχοντας στέγες στους ανθρώπους που έρχονται να διδάξουν στα παιδιά, και όχι ένας εκπαιδευτικός να καλείται να πληρώσει υπέρογκα ποσά από την τσέπη του για να κάνει την δουλειά του. Το ίδιο ισχύει και με το κόστος μετακίνησής τους, ειδικά αυτών που καλούνται να διανύσουν μεγάλη απόσταση για να φτάσουν στο σχολείο μας”.

Υπογραμμίζεται ότι η διαμαρτυρία των μαθητών θα συνεχιστεί και σήμερα 7 Νοεμβρίου, ζητώντας έτσι ίσες ευκαιρίες με τα υπόλοιπα σχολεία.

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα