Το κράτος κάνει οικονομία και οι μαθητές μένουν μακριά από τα σχολεία. Έληξε σύμβαση, ο διαγωνισμός για νέα σύμβαση αποδείχθηκε άγονος και πάμε με τους ίδιους όρους σε νέο διαγωνισμό!
Το πρόβλημα είναι γνωστό και επαναλαμβάνεται στις αρχές κάθε σχολικής χρονιάς. Η μεταφορά των μαθητών της πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς τις σχολικές μονάδες πάσχει. Και πάσχει επειδή η Πολιτεία δεν διαθέτει τα απαραίτητα κονδύλια. Τελεία και παύλα.
Από σήμερα Πέμπτη λοιπόν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του eidisis.gr, δεν διεξάγονται 17 από τα 58 συνολικά δρομολόγια του ΚΤΕΛ και οι μαθητές εξ ιδίων (και των οικογενειών τους) πρέπει να πάνε στα σχολεία τους.
Δεν θα έπρεπε να αιφνιδιαστεί κανείς στο Κιλκίς.. Όφειλαν όλοι να γνωρίζουν ότι έληγε και η παράταση της σύμβασης μεταφοράς των μαθητών η οποία είχε λήξει το πρώτον μέσα στο καλοκαίρι.
Για το σχολικό έτος 2023-2024 δόθηκε παράταση στις περσινές συμβάσεις και για τα 58 δρομολόγια. Ωστόσο για τα 17 από αυτά η παράταση ήταν ολιγοήμερη και έληξε σήμερα Πέμπτη.
Η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς προκήρυξε από το καλοκαίρι διαγωνισμό , ο οποίος όμως αποδείχθηκε άγονος καθώς με τις χαμηλές τιμές (τις ορίζει το Υπουργείο) δεν προσήλθαν ενδιαφερόμενοι μεταφορείς.
Έτσι από σήμερα Πέμπτη κι αφού το ΚΤΕΛ είχε ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους για το πρόβλημα στη μεταφορά ορισμένων μαθητών, σταμάτησαν τα 17 από τα συνολικά 58 δρομολόγια του ΚΤΕΛ.
Και οι γονείς καλούνται να βρουν λύση εκ των ενόντων ή για να είμαστε ακριβέστεροι να μεταφέρουν με δικά τους μέσα μεταφοράς τα παιδιά τους στις σχολικές μονάδες.
Το ζήτημα δεν αφορά μόνο στο ΚΤΕΛ, αλλά και σε μεταφορές με ΤΑΧΙ.
Ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος είναι ότι μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μεταφέρονται καθημερινά 584 μαθητές και με τη λήξη της σύμβασης σήμερα Πέμπτη δημιουργείται πρόβλημα στους 102.
Αναφορικά με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ τα περισσότερα προβλήματα προκύπτουν στα σχολεία του Καμπάνη (Γυμνάσιο και Λύκειο) όπου διακόπτονται τέσσερα δρομολόγια. Λιγότερο επηρεάζονται και άλλα σχολεία.
Και τώρα τι κάνουμε;
Η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς προκήρυξε σχετικά πρόσφατα και δεύτερο διαγωνισμό για τα «ορφανά» δρομολόγια. Μόνο που εκ του νόμου ήταν υποχρεωμένη να ορίσει τις ίδιες τιμές κομίστρου. Και τώρα αναμένει μήπως γίνει το θαύμα και μεταφορείς που δεν ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν στην προ δυο μηνών άγονη προκήρυξη αναθεωρήσουν τη στάση τους.
Εν τω μεταξύ Κιλκίς και Θεσσαλονίκη απευθύνονται στην Αθήνα για να βρεθεί λύση στην πληρωμή όποιων έκτακτων δρομολογίων δεχθούν να κάνουν μεταφορείς (λεωφορεία-ΤΑΧΙ) ως προσωρινή λύση.
Κι αν εκεί στο Υπουργείο (Παιδείας; Μεταφορών;…) δεν τρίψουν τη κούτρα τους να βρουν ένα προσφορότερο τρόπο μεταφοράς των μαθητών κάθε χρόνο τα ίδια θα έχουμε.
Διότι ο διαχωρισμός των δρομολογίων και η δημοπράτηση – κατακύρωση τμημάτων αυτών σε διαφορετικούς μεταφορείς αποτελεί πηγή αστάθειας του συστήματος.
Το πρόβλημα είναι το κόστος της μεταφοράς. Αν η κυβέρνηση το αναλάβει θα βρει και τρόπο ώστε ένας μεταφορέας να αναλαμβάνει σε κάθε νομό το έργο και η σχετική σύμβαση να υπογράφεται έγκαιρα ώστε να μην γινόμαστε κάθε χρόνο μάρτυρες αυτής της ιλαροτραγωδίας.
Πηγή: eidisis.gr