Μεγαλώνει το κύμα αντιδράσεων στη Χαλκιδική από γονείς, μαθητές και εκπροσώπους τοπικών φορέων ύστερα από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία του νομού.
Την Τετάρτη το πρωί δεκάδες σχολεία δεν λειτούργησαν, καθώς οι γονείς αποφάσισαν να απέχουν τα παιδιά τους από τα μαθήματα σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Από τις 8 το πρωί τα δημοτικά σχολεία Στανού, Παλαιοχωρίου, Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης και Αμμουλιανής δεν λειτούργησαν, ενώ οι συγκεντρωμένοι γονείς ζητούν από το υπουργείο να αποσύρει αυτή την απόφαση.
“Καλούμε το υπουργείο να ακούσει την κραυγή αγωνίας της τοπικής κοινωνίας και να αλλάξει την απαράδεκτη αυτήν απόφαση. Δεν μπορεί με τα ίδια κριτήρια που κρίνονται τα σχολεία μεγάλων πόλεων να κρίνονται αντίστοιχα των χωριών μας. Λέμε όχι στην υποβάθμιση των σχολείων μας. Κάθε τάξη να έχει τον δάσκαλο της. Θα μας βρείτε μπροστά σας” αναφέρει η πρόεδρος των Νέων Ρόδων, Σοφία Ισαακιδου.
O Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στο Radio North 98 ανέφερε ότι «οι οδηγίες είχαν δοθεί εγκαίρως πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και σε αρκετές περιπτώσεις δεν εφαρμόστηκαν όπως θα έπρεπε από τους περιφερειακούς διευθυντές και φροντίζουμε να γίνουν τώρα, διότι το ζήτημα αφορά και τη σωστή οργάνωση, αλλά και το πώς αξιοποιούνται τα χρήματα των φορολογουμένων. Μην κοιτάτε στις μεγάλες πόλεις που μπορεί να έγιναν μικρές συνενώσεις με 12-13 παιδιά. Στην επαρχία, στην περιφέρεια γενικότερα, υπάρχουν τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών, 3 ή 4, τα οποία ασφαλώς πρέπει να συνενωθούν.»
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Εμείς δεν το λέμε συγχώνευση το λέμε εξορθολογισμό. Μαζεύουμε το άπλωμα που υπήρχε, πέρα από την κάθε έννοια τήρησης της νομοθεσίας στο άπλωμα, δεν μπορούμε δηλαδή να έχουμε ένα εξαθέσιο σχολείο που πρέπει να έχουμε 150 άτομα και εμείς να έχουμε 50 ή 30 μαθητές. Και σίγουρα δεν βάζουμε σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών, όταν λαμβάνονται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα κατά του covid.»
Γιώργος Βαγιωνάς: Είμαι κάθετα αντίθετος σε ότι υποβαθμίζει την Εκπαίδευση στη Χαλκιδική
Ο βουλευτής Χαλκιδικής της ΝΔ, Γιώργος Βαγιωνάς πήρε θέση στο θέμα και τόνισε ότι είναι κάθετα αντίθετος σε ό,τι υποβαθμίζει την εκπαίδευση στη Χαλκιδική. Με επιστολή του στο υπουργείο Παιδείας ζήτησε να αποσύρουν άμεσα την οδηγία για υποβιβασμούς σχολικών μονάδων.
Στην επιστολή του αναφέρει:
“Εκφράζω την έκπληξη και την απογοήτευσή μου για όσα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προτίθεται να εφαρμόσει στα σχολεία της Χαλκιδικής.
Ενημερώθηκα ότι δόθηκε οδηγία στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης να προβούν σε συμπτύξεις τμημάτων και ταυτόχρονη υποβάθμιση της λειτουργικότητας των σχολείων από εξαθέσια σε πενταθέσια κ.λ.π..
Πρόκειται για υποβάθμιση της παιδείας! Πρόκειται για υποβάθμιση της ποιότητας στην εκπαίδευση των παιδιών!
Το Υπουργείο δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται για το αγαθό της μόρφωσης των μαθητών, αλλά λειτουργεί με καθαρά λογιστική λογική προσπαθώντας με τις συνενώσεις τμημάτων να μειώσει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Η τοπική κοινωνία είναι ανάστατη. Σχολεία που πέρυσι λειτουργούσαν ως εξαθέσια, φέτος έχουν ήδη υποβιβαστεί από τον Σεπτέμβριο σε πενταθέσια.
Τώρα, ένα μήνα μετά από την έναρξη των μαθημάτων, καλούνται να λειτουργήσουν ως τετραθέσια. Η υποβάθμιση σε όλο της το μεγαλείο!
Ο μαζικός υποβιβασμός δεκαπέντε σχολικών μονάδων στη Χαλκιδική αποτελεί σημαντικό πλήγμα για την τοπική κοινωνία, για τα παιδιά, για την ίδια την Παιδεία.
Μετά από μία χρονιά τηλεκπαίδευσης και ενώ η πανδημία βρίσκεται σε έξαρση, στην αρχή του τέλους, αναμέναμε μείωση μαθητών ανά τμήμα και όχι συνενώσεις τμημάτων.
Είμαι κάθετα αντίθετος σε οτιδήποτε υποβαθμίζει την εκπαίδευση στη Χαλκιδική.
Η Χαλκιδική είναι μια περιοχή που έχει πολλά μικρά σχολεία, τα οποία δίνουν ζωή στον τόπο. Δεν πρέπει να χτυπήσουμε την κοινωνία στο πιο ευαίσθητο σημείο της: τα παιδιά! Ζητώ από το Υπουργείο να αποσύρει άμεσα την οδηγία για υποβιβασμούς σχολικών μονάδων”.
Ο Απόστολος Πάνας για τη συγχώνευση σχολικών τμημάτων
Σε δήλωσή του βουλευτής Χαλκιδικής του ΚΙΝ.ΑΛ, Απόστολος Πάνας αναφέρει:
“Το Υπ. Παιδείας χωρίς καμία δικαιολογία ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα με τη σχολική χρονιά να βρίσκεται σε εξέλιξη. Στη Χαλκιδική υπάρχουν δικαιολογημένα πολλές διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και πολίτες για τη μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις.
Η υποβάθμιση των Σχολικών Μονάδων σε όλους τους Δήμους της Χαλκιδικής δημιουργεί πολλά προβλήματα στη σχολική πραγματικότητα, καθώς από τις συγχωνεύσεις των τμημάτων θα αυξηθούν σημαντικά οι μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας.
Η πανδημία που βρίσκεται σε εξέλιξη και οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στον τόπο μας κατά τους χειμερινούς μήνες, αποτελούν ένα ακόμη επιβαρυντικό παράγοντα για διασπορά του κορωνοϊού εντός εκπαιδευτικών δομών.
Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που το υπουργείο είχε την ευκαιρία να μειώσει τους μαθητές μέσα στις τάξεις και να στελεχώσει τα σχολεία της επαρχίας με επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό.
Για τους λόγους αυτούς, πρόκειται να κινηθώ άμεσα κοινοβουλευτικά μαζί με τους συναδέλφους της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, διεκδικώντας τα απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων της Χαλκιδικής και την προστασία των μαθητών μας”.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής “Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ” επισημαίνει:
“Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Υπουργείο Παιδείας, με ένα αρχείο Excel την Παρασκευή το μεσημέρι, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα προσπαθώντας με αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών ( 6.000 ) που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων.
Μία ακόμη απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική, άκρως επικίνδυνη υγειονομικά, βεβιασμένη κίνηση, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μεγαλύτερη διασπορά του Covid_19 εντός των εκπαιδευτικών δομών, σε δυσχερέστερες συνθήκες μάθησης και διδασκαλίας, σε αναπροσαρμογή προγραμμάτων, τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, αναθέσεων κι όλα αυτά ένα μήνα αφού έχει ξεκινήσει το διδακτικό έτος.
Η ηγεσία του Υπουργείου προκειμένου να καλύψει τα δικά της «κενά», βαφτίζει ως «εξορθολογισμό» τις παραπάνω ενέργειές της. Η εμμονή της με τους αριθμούς άγγιξε ακόμη και τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, συμπυκνώνοντας και τσουβαλιάζοντας όλες τις περιπτώσεις.
Είναι πρωτοφανής η αδιαφορία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα λόγω της τηλεκπαίδευσης και των ανισοτήτων που έχουν δημιουργηθεί με δεδομένο ότι δεν είχαν όλοι την ίδια δυνατότητα συμμετοχής. Αντί να προχωρήσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που την έχουν ανάγκη, διαταράσσει περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, κλείνοντας τμήματα, μετακινώντας εκπαιδευτικούς, αλλάζοντας εκπαιδευτικό περιβάλλον μαθητών.
Εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να ενημερώσει γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί αν υπήρχε αιτία, αυτό δεν έγινε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά γίνεται σαράντα πέντε ημέρες μετά. Την ανικανότητα σχεδιασμού και την αναλγησία κάποιων δεν μπορεί να την πληρώνουν οι μαθητές και τα σχολεία.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ομόφωνα καταδικάζει τις αυταρχικές πολιτικές που συρρικνώνουν κι αποδυναμώνουν το Δημόσιο Σχολείο, που βάζουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο την υγεία όλων μας, που αναστατώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία εν μέσω πανδημίας, ένα μήνα αφότου έχουν ξεκινήσει τα σχολεία κι ενώ ήδη έχουν ιδιαίτερα αυξημένη κι ανούσια γραφειοκρατία.
Καλούμε όλους/όλες τους συναδέλφους/φισσες, τους γονείς και κηδεμόνες, τους βουλευτές και την τοπική αυτοδιοίκηση, σε ένα κοινό αγώνα για να μην εφαρμοστεί αυτή η απαράδεκτη απόφαση.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, να ανακαλέσει την απόφαση συγχωνεύσεων και να αναλάβει, επιτέλους, τις ευθύνες του προσλαμβάνοντας τον απαιτούμενο αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών”.
Η Τ.Ε. Χαλκιδικής του ΚΚΕ για συμπτύξεις τμημάτων σε σχολεία του νομού
“Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, για ακόμα μία φορά φανερώνουν με τον πιο κυνικό τρόπο τι εννοούν όταν μιλάνε για «αναβάθμιση του σχολείου».
Σήμερα αποτελεί επιτακτική ανάγκη η στήριξη των μαθητών, ώστε να καλυφθούν τα μορφωτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί τα δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων, με προσλήψεις εκπαιδευτικών, λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, τμημάτων ένταξης, της παράλληλης στήριξης, με αναπροσαρμογή της ύλης. Και αποτελεί ανάγκη η αραίωση των μαθητών ανά τμήμα για την προστασία της υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών από την πανδημία.
Αντί γι’ αυτό, το Υπουργείο Παιδείας, ξεπερνώντας κάθε όριο αδιαφορίας για την υγεία και την μόρφωση των μαθητών, διαγράφει όλα τα παραπάνω και προχωρά σε γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων, δημιουργώντας υπερμεγέθη τμήματα. Και όλα αυτά με την αποστολή ενός αρχείου excel προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αυτό δεν αποτελεί προχειρότητα, αλλά αποκαλύπτει και στον πιο δύσπιστο ότι οι ανάγκες των μαθητών μπαίνουν συνεχώς στο ζύγι του «κόστους – οφέλους».
Τη στιγμή που σπαταλούν δισεκατομμύρια για στρατιωτικούς εξοπλισμούς και αποστολές εκτός συνόρων, που καμιά σχέση δεν έχουν με την άμυνα της χώρας, που ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια μέσω του ταμείου ανάκαμψης, επιδοτήσεων, φοροαπαλλαγών κ.ά. για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, την ίδια ώρα για προσλήψεις εκπαιδευτικών, υποδομές και μέσα δεν θέλουν να ξοδέψουν ούτε ένα ευρώ.
Συγκριμένα στο νομό Χαλκιδικής έχουν πρόθεση να συγχωνεύσουν τμήματα σε 15 σχολεία:
Ειδικότερα: Στο Δήμο Αριστοτέλη στα δημοτικά σχολεία Αμμουλιανής, Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού. Σημειωτέον ότι στο χωριό Στανός υπάρχουν οι περισσότερες πολύτεκνες οικογένειες του Δήμου. Το δημοτικό σχολείο στο χωριό αυτό από 6θέσιο έγινε 5θέσιο παλιότερα και τώρα το προορίζουν για 3θέσιο. Στον Δήμο Κασσάνδρας στα δημοτικά σχολεία Αφύτου, Φούρκας, Καλάνδρας, Νέας Σκιώνης, Χανιώτη, Πολύχρονου. Στο Δήμο Νέας Προποντίδας στο Ειδικό δημοτικό σχολείο.
Αυτοί τους οι σχεδιασμοί μπορούν να μείνουν στα χαρτιά, με την δράση των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών, συνολικά του λαού της περιοχής, ώστε να υψώσουν ένα τείχος σ’ αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική και να διεκδικήσουν ένα σύγχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Το Υπουργείο Παιδείας, έχει ευθύνη άμεσα:
• Να σταματήσει τη διαδικασία συγχώνευσης τμημάτων.
• Να πάρει μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να εξασφαλίσει καλύτερους όρους τόσο για την υγεία όσο και για τη μόρφωση των παιδιών.
• Να προσλάβει όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ώστε να μην υπάρχει ούτε ένα κενό σε κανένα σχολείο”
Πηγή: halkidikinews.gr