Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΠρος δημοπράτηση η κατασκευή της σιδηροδρομικής παράκαμψής Δράμας στο τμήμα Νέα Καρβάλη–Τοξότες

Προς δημοπράτηση η κατασκευή της σιδηροδρομικής παράκαμψής Δράμας στο τμήμα Νέα Καρβάλη–Τοξότες

.

Σε τροχιά υλοποίησης,  για την εισέρχεται μετά την διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού, η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη–Τοξότες ένα βαρύνουσας σημασίας έργο για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς συνδέεται ο εμπορευματικός λιμένας Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό project που συγκεντρώνει το Πανευρωπαϊκό ενδιαφέρον, καθώς εντάσσεται σε μια ευρύτερη γεωγραφική ομπρέλα, με την επωνυμία Three Seas Initiative, στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα και περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός νέου Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Διαδρόμου ”Βαλτικής Θάλασσας–Αδριατικής και Μαύρης Θάλασσας», με επέκταση προς το Αιγαίο. Το συγκεκριμένο έργο υλοποιείται σε συνδυασμό άλλωστε με το αντίστοιχο υπό σχεδιασμό έργο, αυτό της αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη–Ορμένιο, που εισέρχεται σε στάδιο υλοποίησης το διασυνοριακό project που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλα και της Αλεξανδρούπολη, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας Μπουργκάς και Βάρνα και του Δούναβη Ρούσε. Μια σημαντική σύνδεση, αφού μπορεί να παρακάμπτει τον Βόσπορο αναβαθμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές. Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ωστόσο, λόγω δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διαγωνιστική διαδικασία απαιτεί σημαντικά περισσότερο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο και η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τη διοίκηση, κ. Χρήστου Παληού, επικέντρωσε τις προσπάθειες για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Νεα Καρβάλη–Τοξότες, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο CEF 2021-2027. Λαμβάνοντας υπόψη το στάδιο ωριμότητας του έργου, καθώς είχαν ήδη εγκριθεί οι οριστικές μελέτες, η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να προχωρήσει στην αναθεώρηση του γενικότερου σχεδιασμού υλοποίησης του έργου και με μια σειρά άμεσων ενεργειών επετεύχθη ο διαγωνισμός να βρίσκεται ήδη προ των πυλών. Μάλιστα αναμένεται η δημοσίευση του εντός του τρέχοντος μηνός. Ειδικότερα τον περασμένο Φεβρουάριο, η ΕΡΓΟΣΕ έλαβε την απόφαση για την εξαίρεση του από το ευρύτερο έργο που δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και η εκ νέου δημοπράτηση του τμήματος αυτού με ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό και στην συνέχεια ανέθεσε σε ομάδα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ η σύνταξη τευχών δημοπράτησης του, η οποία και ολοκληρώθηκε άμεσα.

Παράλληλα τρέχει η διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων με την αγαστή συνεργασία των υπηρεσιών των συναρμόδιων υπουργείων για την ταχύτερη δυνατή έναρξη υλοποίησης του έργου. Τον περασμένο Μάρτιο δημοσιεύτηκαν οι πρώτες υπουργικές αποφάσεις για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων, και προ ημερών δημοσιεύθηκε και η τελευταία ΚΥΑ κήρυξης απαλλοτρίωσης για τις εκτάσεις εντός σχεδίου. Για να καταστεί μάλιστα αυτό εφικτό, προηγήθηκε η ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης για την επέκταση των σχετικών προβλέψεων της νομοθεσίας και στα σιδηροδρομικά έργα. Η έγκριση δημοπράτησης του έργου από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη προγραμματιστεί για την εβδομάδα που διανύουμε. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δημοσίευση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 193 εκατ. Euro. Η υποβολή οικονομικών προσφορών αναμένεται την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και η υπογραφή σύμβασης στο πρώτο τρίμηνο του 2025, με χρόνο ολοκλήρωσης τα 3,5 χρόνια.

Αναλυτικότερα στο πλαίσιο του εν λόγω έργου προβλέπεται:

  • Η κατασκευή των εργασιών υποδομής, επιδομής και σταθμών για την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη–Τοξότες, μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου
  • Η αποκατάσταση/κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου
  • Οι απαλλοτριώσεις
  • Οι μετατοπίσεις–αποκαταστάσεις των δικτύων ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, καθώς και δαπάνες αρχαιολογίας όπου απαιτηθεί.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα