Συνάντηση αναφορικά με το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με Λέσβο και Χίο είχαν ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανος Γκίκας με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και οι περιφερειάρχες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης και Βορείου Αιγαίου, κ. Κώστας Μουτζούρης.
Σύμφωνα με τους δύο περιφερειάρχες, αυτή η ακτοπλοϊκή γραμμή θα ενισχύσει τον τουρισμό, αλλά θα εξυπηρετήσει και τις ανάγκες του πρωτογενούς τομέα, αφού παραγωγοί της Θράκης θα μπορούν να στέλνουν τις απαιτούμενες ποσότητες ζωοτροφών στους κτηνοτρόφους των δύο νησιών. Ο περιφερειάρχης ΑΜΑΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, δήλωσε αισιόδοξος για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας, αφού τέθηκαν οι βάσεις για να εξεταστεί το θέμα και ίσως να αρχίσουν του χρόνου αυτά τα δρομολόγια για τέσσερις μήνες, ως αρχή. Βέβαια υπάρχουν και κάποιες αντιδράσεις στο θέμα αυτό. Από την πλευρά του ο υφυπουργός ζήτησε να συντάξουν και να καταθέσουν μελέτη σκοπιμότητας, ώστε να εξεταστεί το αίτημα από το Υπουργείο και ίσως ξεκινήσει η λειτουργία της γραμμής το 2025. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει οτι θα πρέπει να ενταχθεί στον προγραμματισμό των δρομολογίων και για να γίνει αυτό πρέπει να εξεταστεί εάν μπορεί να ενταχθεί στο σχεδιασμό των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών, με βάση τις πιστώσεις που υπάρχουν στο Υπουργείο.
Ήδη στην Λήμνο εκφράζεται ανησυχία οτι εάν γίνει πράξη αυτό το σχέδιο, τότε μπορεί να σημαίνει οτι κινδυνεύει η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Λήμνος, αφού οι πιστώσεις του Υπουργείου για επιδοτούμενα δρομολόγια είναι συγκεκριμένες. Αντιδράσεις καταγράφηκαν και στην Καβάλα, με το επιχείρημα οτι υπάρχει σύνδεση από εκεί για τη Λέσβο και τη Χίο. Οπότε μπορούν άνετα να μεταφέρονται ζωοτροφές από την Περιφέρεια στα δύο νησιά, χωρίς νέα ακτοπλοϊκή γραμμή. Ένα δεύτερο θέμα που μπαίνει από την Καβάλα, είναι οτι θα έπρεπε πρώτα να απασχολεί η θαλάσσια σύνδεση της Καβάλας με τη Σαμοθράκη, αφού βρίσκονται στην ίδια Περιφέρεια. Τέλος, να επισημάνουμε οτι η προτεινόμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, δεν αφορά τα μεγάλα κεντρικά λιμάνια της Λέσβου και της Χίου, αλλά δύο μικρότερα που βρίσκονται στις δυτικές ακτές των νησιών. Δηλαδή το Σίγρι της Λέσβου και τα Μεστά της Χίου.
Πηγή:e-evros.gr