Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΜε τιμές του 2019 θα τρέξουν φέτος τα περισσότερα ξενοδοχεία

Με τιμές του 2019 θα τρέξουν φέτος τα περισσότερα ξενοδοχεία

.

Τη “μέγγενη” του ενεργειακού κόστους και την αβεβαιότητα των προβλέψεων που γέννησε ο πόλεμος στην Ουκρανία αγωνίζεται να υπερκεράσσει η ξενοδοχειακή βιομηχανία στην Ελλάδα στη φετινή τουριστική χρονιά. Μπορεί οι προβλέψεις για τoν ελληνικό τουρισμό το 2022, να εξακολουθούν, να είναι ακόμα και τώρα αισιόδοξες, ωστόσο το διακύβευμα για τα περισσότερα ξενοδοχεία θα είναι η βιωσιμότητα τους, αφού οι αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα αλλά και των πρώτων υλών θα ροκανίσουν τις ταμειακές ροές τους σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ φορείς του κλάδου.

Με τιμές του 2019 θα προσπαθήσουν τα ξενοδοχεία να ξεπεράσουν το ενεργειακό κόστος

Πρόκειται για μια “ισορροπία τρόμου” στα οικονομικά των ξενοδοχείων καθώς, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, το κόστος λειτουργίας φαίνεται να είναι 25% με 30% αυξημένο σε συγκριση με το 2021, με την ενέργεια να πρωταγωνιστεί σε αυτή την εξίσωση το 2022. Είναι χακτηριστικό, συνεχίζει ο κ. Τάσιος, ότι τα ξενοδοχεία που βασίζονται στο μαζικό μοντέλο προσέλκυσης πελατών (τα περισσότερα δηλαδή) έχουν υπογράψει συμβόλαια με τους Tour Operetor’s (οργανωτές ταξιδών), τα οποία φέρουν κλειδωμένες τιμές του 2019.

Τα “κλειδωμένα” συμβόλαια, τα υπογράφουν οι ξενοδοχεικακές επιχειρήσεις ένα χρόνο πριν την έναρξη της νέας τουριστικής χρόνιας και φυσικά δεν χωρούν καμία αύξηση εκπρόθεσμα. Τιμές ανεβάζει ο κλάδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος. Στο μεταξύ τα δυο προηγούμενα χρόνια, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος, δεν έγιναν αυξήσεις τιμών στα συμβόλαια λόγω της πανδημίας και της προσπάθειας να παραμείνει ανταγωνιστικό το τουριστικό πακέτο. “Ο τουρισμός και το ξενοδοχειακό πακέτο δεν είναι πακέτο που το βρίσκεις στο ράφι. Η τιμή του πακέτου στο ράφι αυξάνει, όποτε αυτό πρέπει να γίνει. Στον αντίποδα οι ξενοδόχοι δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια, γιατί κλείνουν συμφωνίες ένα χρόνο πριν την έναρξη της χρονιάς”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

Παραμένοντας στο πεδίο των λειτουργικών εξόδων, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων Κωνσταντίνα Σβήνου τονίζει ότι πλέον το 40% του τζίρου ενός ξενοδοχείου κατευθύνεται σε δαπάνες ενέργειας. Μάλιστα συμπληρώνει ότι το μεγάλο πλήγμα το φέρουν τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, που με ελάχιστες πληρότητες προσπαθούν να τα καταφέρουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ξενοδοχείο της Αθήνας με χαμηλές πληρότητες σπαταλά σε ενέργεια το 70% του τζίρου του. “Με αυτούς τους όρους δεν είναι βιώσιμο το ξενοδοχείο”, σημειώνει η κυρία Σβήνου.

Πρόεδρος ΙΤΕΠ: “Με αυτούς τους όρους δεν είναι βιώσιμο το ξενοδοχείο”

Με δεδομένο ότι το 70% των ξενοδοχείων που είναι 1,2,3 αστέρια και δεν μπορoύν να προβούν σε αλλαγές τιμών προς τα πάνω, το βέβαιο είναι ότι ο κλάδος της ξενοδοχίας θα δουλέψει για το κόστος της ενέργειας το 2022, όπως λέει. Πάντως όποια πρόθεση για αύξηση των τιμών στις υφιστάμενες μονάδες αναβάλλεται για το 2023 και πάντα με γνώμονα την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού πακέτου. Μάλιστα φέτος το τουριστικό πακέτο για τον υποψήφιο τουρίστα θα επιβαρυνθεί από το μεταφορικό κόστος και όχι από τα ξενοδοχεία, με τον κ. Τάσιο να υπογραμμίζει ότι μόνο το αεροπορικό εισιτήριο θα αυξηθεί από 50 ευρώ εως 100 ευρώ λόγω του καυσίμου. Φυσικά ο προβληματισμός μετακυλείεται και στο κόστος της μετακίνησης με αυτοκίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οδικούς προορισμούς της χώρας.

Ένας σημαντικός οδικός προορισμός είναι και η Πελοπόννησος, με τον Δημήτρη Πολλάλη πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Λακωνίας, να εκφράζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ την αισιοδοξία του, ότι ακόμα και με αυτές τις δύσκολες συνθήκες, οι διακοπές με αυτοκίνητο μπορούν να είναι σωσίβιο για μια τετραμελή οικογένεια. Και ακόμα περισσότερο, όταν οι τιμές θα είναι ελκυστικές για τον εγχώριο και διεθνή τουρίστα.

Παράταση των δανειακών υποχρεώσεων ζητά ο κλάδος

Στην ερώτηση τι ζητά ο κλάδος της ξενοδοχίας για την αντιμετώπιση της παρούσας κατάστασης, ο πρόεδρος της ΠΟΞ ζητά να ληφθούν αποφάσεις σε διατραπεζικό επίπεδο, ώστε τα δάνεια του ΕΤΕΑΜ, που δόθηκαν λόγω του Covid, να πάνε από τα 5 χρόνια στα 7 με 10 χρόνια, καθώς είναι και απόφαση της ΕΕ. Παράλληλα ζητά να υπάρξει και η δυνατότητα οριζόντιας ρύθμισης για άλλες υποχρεώσεις, με εξόφληση ακόμα και τις 100 δόσεις. Από την πλευρά της η κυρία Σβήνου, επεσήμανε ότι θα πρέπει να μην δίδονται οριζόντια οι ενισχύσεις αλλά στοχευμένα εκεί που χρειάζεται.

Αναφορικά τώρα πως κινούνται εν μέσω πολέμου οι κρατήσεις για Ελλάδα, η κυρία Σβήνου εκφράζει την αισιοδοξία της ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά εφέτος, καθώς μέχρι τώρα δεν παρατηρούνται ακυρώσεις, αλλά ούτε φυσικά υπάρχει ροή νέων κρατήσεων. Στη σημείο αυτό ο κ. Τάσιος συπμπληρώνει ότι η αγορά θέλει ασφάλεια για να κινηθεί. Μάλιστα, μετά από ειρήνευση στην Ουκρανία θα χρειαστούν 15 και 30 ημέρες για να φανεί η αλλαγή στο σκέλος των κρατήσεων, σημειώνει. Βέβαια το μεγάλο ερώτημα παραμένει πότε θα ξεκινήσει δυναμικά ο ελληνικός τουρισμός, με την ελπίδα να μετατίθεται μάλλον για τον Μάιο, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο.

Από τον Απριλιο εκκίνηση για τα Resort στην Κρήτη

Σε κάθε περίπτωση οι ξενοδόχοι της χώρας θα είναι έτοιμοι πολύ νωρίτερα, με τον Ανδρέα Μεταξά, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Metaxa Hospitality Group, να τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι μονάδες του ομίλου στην Κρήτη θα ανοίξουν από Απρίλιο. Συγκεκριμένα το Creta Maris θα ανοίξει 2 Απριλίου, το Candia Maris στις 9 Απριλίου, ενώ στη Σαντορίνη το Santo Maris Oia θα ανοίξει στις 20 Απριλίου. Σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον ο κ. Μεταξάς υπογραμμίζει ότι ο όμιλος δεν πρόκειται να περιορίσει δαπάνες που αφορούν το προσωπικό, αφού όπως σημειώνει οι άνθρωποι είναι αυτοί που δίνουν αξία στις επιχειρήσεις. Μάλιστα επισημαίνει ότι τώρα περισσότερο από ποτέ φαίνεται πόσο σημαντική είναι η επένδυση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο ψηφιακό περιβάλλον και στις κρατήσεις που δεν περνούν από τα μονοπάτια των Tour Operetor’s.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα