Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΥποψήφιος πρύτανης του ΑΠΘ ο Χαράλαμπος Φείδας

Υποψήφιος πρύτανης του ΑΠΘ ο Χαράλαμπος Φείδας

.

******

O καθηγητής Τμήματος Γεωλογία και αντιπρύτανης ΟικονομικώνΠρογραμματισμού και ΑνάπτυξηςΧαράλαμπος Φείδας γνωστοποίησε την υποψηφιότητα του πρύτανης του ΑΠΘ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση υποψηφιότητάς του:

«Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Η θητεία μου σε θέσεις ευθύνης, τόσο στο χώρο της διοίκησης (Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας, Διευθυντής Τομέα, Διευθυντής ΠΜΣ) όσο και στον συνδικαλιστικό χώρο των μελών ΔΕΠ (Γραμματέας ΠΟΣΔΕΠ, Πρόεδρος ΕΣΔΕΠ του ΑΠΘ) επισφραγίστηκε το 2019 με την εκλογή μου στη θέση του Αντιπρύτανη, πρώτος στις προτιμήσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας, μόνο με τη δική σας βοήθεια, μακριά από μηχανισμούς.

Η ανάληψη του σημαντικού χαρτοφυλακίου του Αντιπρύτανη των Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, αποτέλεσε μια μεγάλη ευθύνη, καθώς από αυτό εξαρτάται τόσο η ομαλή καθημερινή λειτουργία όσο και η περαιτέρω ανάπτυξη των κτιριακών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών του Α.Π.Θ.

Σε μια δύσκολη από άποψη συγκυριών περίοδο, που έθετε διαρκώς μεγάλες και απαιτητικές προκλήσεις, προσπάθησα να ανταποκριθώ σε αυτές με μεθοδικότητα, εργατικότητα και αποτελεσματικότητα (Απολογισμό της θητείας μου ως Αντιπρύτανη μπορείτε να δείτε εδώ). Κατά τη διάρκεια της θητείας μου, πολλά προβλήματα λύθηκαν και για άλλα τόσα δρομολογήθηκε η βέλτιστη δυνατή λύση.

Το Α.Π.Θ. αποτελεί το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας και το πλέον πολυθεματικό, με αναγνωρισιμότητα και κύρος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα. Είναι ένα πανεπιστήμιο το οποίο αναπτύχθηκε με ραγδαίους ρυθμούς στο παρελθόν, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης προηγούμενων δεκαετιών.

Σήμερα καλείται να αναζητήσει τον βηματισμό του σε ένα περιβάλλον ραγδαία μεταβαλλόμενο σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο, εδραιώνοντας τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Βασική προϋπόθεση αποτελεί η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον εφάμιλλο των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και την περαιτέρω ανάπτυξή του, αξιοποιώντας τα νέα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία.

Η διοίκηση ενός Ιδρύματος αυτού του μεγέθους αλλά και μείζονος σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας μας, απαιτεί στελέχη δοκιμασμένα, με εμπειρία και διάθεση για προσφορά, άτομα αφοσιωμένα και προσηλωμένα στον στόχο για ένα σύγχρονο, εξωστρεφές, ευρωπαϊκών προδιαγραφών δημοκρατικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Απαιτεί στελέχη με ακαδημαϊκό ήθος όπως αρμόζει στη διοίκηση ενός ιδρύματος που υπηρετεί το πνεύμα, την επιστήμη και τις τέχνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, επιθυμώ να συνεχίσω να προσφέρω τις δυνάμεις, τις γνώσεις και την εμπειρία μου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, θέτοντας υποψηφιότητα στις επικείμενες εκλογές ανάδειξης των εσωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης του Ιδρύματός μας, η εκλογή στο οποίο θα μου δώσει τη δυνατότητα να συμμετέχω στη διαδικασία εκλογής του επόμενου Πρύτανη, σύμφωνα με το νέο μοντέλο Διοίκησης και εκλογής (χρήσιμες πληροφορίες εδώ).

Όπως και σε όλη την μέχρι τούδε πορεία μου, προσπαθώ να κινούμαι με ίδιες δυνάμεις και μακριά από μηχανισμούς εξουσίας και χειραγώγησης. Το έργο μου κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Αντιπρύτανης (2019-2023) όσο και καθόλη την μέχρι τώρα πορεία μου εναπόκειται στη δική σας κρίση.

Το όραμα

Ένα σύγχρονο, εξωστρεφές, ευρωπαϊκών προδιαγραφών και δημοκρατικό δημόσιο πανεπιστήμιο με εμβέλεια και κύρος στον Διεθνή Ακαδημαϊκό Χάρτη, που θα εδραιωθεί ως ένα πρωτοπόρο φορέα Έρευνας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμικής δημιουργίας, και θα λειτουργεί σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον ισάξιο των ευρωπαϊκών ιδρυμάτων.

Ένα Πανεπιστήμιο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της κοινωνίας και στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, λειτουργώντας χωρίς προκαταλήψεις, στερεότυπα και ιδεολογικές αγκυλώσεις, αλλά με σεβασμό στην ακαδημαϊκή και δημοκρατική παράδοση των ευρωπαϊκών και ελληνικών πανεπιστημίων.

Οι προκλήσεις και οι βασικοί στόχοι

Πιστεύω στον καθορισμό συγκεκριμένων και υλοποιήσιμων στόχων και όχι σε αόριστες και βαρύγδουπες προεκλογικές υποσχέσεις, που συνήθως προδίδονται από την σκληρή πραγματικότητα. Πεποίθησή μου είναι ότι η παραγωγή αποτελεσματικού έργου από τη Διοίκηση του πανεπιστημίου απαιτεί, βασικά, μεθοδική και συστηματική δουλειά, με σωστό προγραμματισμό και συνεχή παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης των στόχων.

Με βάση τα παραπάνω, η στοχοθεσία της νέας διοίκησης του πανεπιστημίου μας θα πρέπει να απαντά στις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει και περιλαμβάνει τους ακόλουθους βασικούς στόχους:

1. Σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο τοπίο της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, το ΑΠΘ θα πρέπει να καταστεί πόλος σταθερότητας και να επιβεβαιώσει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναδεικνύοντας όλα εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν στη συνείδηση του κόσμου ως το μεγαλύτερο και εγνωσμένου κύρους, διεθνώς, πανεπιστήμιο της χώρας μας.

2. Την ανάπτυξη ενός πανεπιστημιακού περιβάλλοντος εφάμιλλου των ευρωπαϊκών ιδρυμάτων, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας υποδομών όσο και σε επίπεδο συνθηκών ασφαλούς λειτουργείας που θα βελτιώνει την καθημερινότητα της πανεπιστημιακής κοινότητας και θα ενισχύει το κύρος του Ιδρύματος και την αναπτυξιακή του προοπτική.

3. Τη συνέχιση της πορείας ανάπτυξης του Ιδρύματος, με γνώμονα την παραγωγή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου.

4. Την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΠΑ, ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ κλπ.), πέρα του τακτικού προϋπολογισμού, για την συντήρηση, αναβάθμιση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών, ερευνητικών και κτιριακών υποδομών και εξοπλισμού και την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της έρευνας.

5. Αξιοποίηση της μεγάλης περιουσίας του Α.Π.Θ. επ’ ωφελεία του πανεπιστημίου και των φοιτητών/τριών του.

6. Την αξιοποίηση της ευελιξίας και διεπιστημονικότητας που προσφέρει το νέο θεσμικό πλαίσιο στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (διπλά και διεπιστημονικά προγράμματα σπουδών, προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης και σύντομης διάρκειας). Η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών οφείλει να αποτελεί μια δυναμική διεργασία μέσα από διαδικασίες συστηματικής παρακολούθησης, αξιολόγησης και πιστοποίησής  τους.

7. Ενίσχυση της εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των σπουδών με την ενίσχυση των συνεργασιών με ξένα Πανεπιστήμια, διεθνείς οργανισμούς και ερευνητικά κέντρα και την ανάπτυξη ξενόγλωσσων μεταπτυχιακών και προπτυχιακών προγραμμάτων σε επιστημονικά πεδία που το Α.Π.Θ. διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα.

8. Εδραίωση του Α.Π.Θ. ως ενός πρωτοπόρου και καταξιωμένου πανεπιστημιακού κέντρου έρευνας και καινοτομίας με την ενίσχυση της δυναμικής των ερευνητικών ομάδων και τη δημιουργία κέντρων αριστείας στην έρευνα σε τομείς αιχμής, παράλληλα με την υποστήριξη της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας σε τομείς που υστερούν σε ευκαιρίες χρηματοδότησης, τη διασύνδεση της έρευνας με την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις ανάγκες της κοινωνίας και τη βελτίωση της αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

9. Ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών του Α.Π.Θ. με την ανάπτυξη και διαχείριση των ψηφιακών υποδομών του και την απλούστευση των διαδικασιών των υπηρεσιών του μέσω της ηλεκτρονικοποίησής τους.

10. Την απλοποίηση και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών υλοποίησης των ερευνητικών προγραμμάτων από τον ΕΛΚΕ και τη διευκόλυνση της διαδικασίας υποβολής ερευνητικών προτάσεων.

11. Διασύνδεση με την κοινωνία και την οικονομία, με άξονες το άνοιγμα του Πανεπιστημίου στην πόλη και την κοινωνία και την ανάδειξη του κοινωνικού του χαρακτήρα, την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της παραγόμενης γνώσης και έρευνας προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας και της εδραίωσης μηχανισμού παρακολούθησης και επικοινωνίας με τους απόφοιτους.

12. Προώθηση της ισότητας των φύλων, της καταπολέμησης κάθε είδους διακρίσεων και παρενοχλητικής συμπεριφοράς και της πολιτικής ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και σε όλες τις διαδικασίες (εκπαιδευτικές, ερευνητικές και διοικητικές) και δραστηριότητες της ακαδημαϊκής ζωής.

13. Την οργάνωση της διοίκησης με στόχο την αποτελεσματική καθημερινή διαχείριση και επίλυση προβλημάτων και την εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος.

14. Τη δημοκρατική λειτουργία διοικητικών δομών και διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Διοίκηση με ανθρώπινο πρόσωπο, βασιζόμενη στη συνεργατική σχέση και την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ διοικητικών αρχών και διοικούμενων και με σεβασμό στις θεμελιώδεις αρχές της δημόσιας διοίκησης.

15. Την εστίαση στα φλέγοντα ζητήματα της φοιτητικής μέριμνας με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών διαμονής, διαβίωσης και υποστήριξης των σπουδών των φοιτητών/τριών.

Οι βασικοί αυτοί στόχοι θα συμπληρωθούν, ομαδοποιηθούν και αναλυθούν σε επιμέρους στόχους και με τη δική σας συνεισφορά σε επόμενη επικοινωνία μας.

Μια υπόσχεση

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες, φίλες και φίλοι,

Η εποχή των συνεχιζόμενων κρίσεων και του μετασχηματισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί μια στιβαρή, αξιόπιστη και συνεπή διοίκηση που θα υπηρετεί το πανεπιστήμιό μας με αφοσίωση, ακαδημαϊκό ήθος και υψηλά ποιοτικά πρότυπα, μια διοίκηση που θα πορεύεται με άξονες τη γνώση, τη σοβαρότητα, την μετριοπάθεια και τη συναίνεση.

Δεν θα προβώ σε αόριστες προεκλογικές υποσχέσεις με στόχο τον ανούσιο εντυπωσιασμό.

Αυτό, όμως, που μπορώ  να υποσχεθώ είναι ότι αν με τιμήσετε με τη ψήφο και την πρώτη προτίμησή σας, θα εργαστώ με πλήρη αφοσίωση, σύστημα και μεθοδικότητα, χωρίς εξαρτήσεις, για την επίλυση των προβλημάτων και την επίτευξη του στόχου για ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, δημόσιο πανεπιστήμιο, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τη διοικητική εμπειρία  που αποκόμισα από την πολύχρονη ενασχόλησή μου με τα κοινά.

Θέτω στην κρίση σας, μακριά από κάθε είδους μηχανισμό, την πορεία και το έργο μου στη διοίκηση του ιδρύματος και την κύρια υπόσχεση που σας δίνω». 

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα