Στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης για την δημιουργία τουριστικού ποδηλατοδρόμου στο παραλιακό μέτωπο, στην έκταση από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι την Νέα Κρήνη προέβησαν σήμερα στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, οι δήμοι Καάμαριάς και Θεσσαλονίκης, καθώς και η αναπτυξιακή μείζονος αστικής Θεσσαλονίκης Α.Ε.–αναπτυξιακός οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης (ΜΑΘ – ΑΟΤΑ).
Συγκεκριμένα η δήμαρχος Καλαμαριάς, κα Χρύσα Αράπογλου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κ. Πρόδρομος Νικηφορίδης και ο Πρόεδρος της ΜΑΘ-ΑΟΤΑ, κ. Βασίλης Διαμαντάκης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιος Αγγελούδης, καθώς και των Αντιδημάρχων Τεχνικών Υπηρεσιών, κα Ελπίδας Καλπίδου και Αθλητισμού, κα Χριστίνας Φοροπούλου του δήμου Καλαμαριάς συνυπέγραψαν την σύμβαση κατασκευής του έργου “Παρεμβάσεις ενίσχυσης του ποδηλατικού τουρισμού και βιώσιμης αστικής ανάπτυξης στην παραλιακή ζώνη από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι τη Νέα Κρήνη στα όρια των δήμων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς”.
Πρόκειται για μια τριμερή συμφωνία σχετικά με την υλοποίηση παρεμβάσεων για την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με την δημιουργία ποδηλατοδρόμου που θα συνδέεται με το υφιστάμενο δίκτυο του κεντρικού δήμου. Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να συμβάλει στην οργάνωση της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων καθώς και στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση των ελεύθερων χώρων, καθώς περιλαμβάνει διαμορφώσεις και αναπλάσεις σε σημεία γύρω από εμβληματικά κτήρια και τοπόσημα της περιοχής.
Παράλληλα οι παρεμβάσεις, θα σχεδιαστούν με βιοκλιματική κατεύθυνση, με σύγχρονες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος, καθώς είναι εναρμονισμένες με το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Παραλιακού Μετώπου του Θερμαϊκού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητάς (ΣΒΑΚ) των δύο δήμων. Η ένταξη των νέων ποδηλατικών υποδομών με όρους ασφάλειας και άνεσης, αλλά και η σύνδεση με όρους συνέχειας με τις ποδηλατικές υποδομές στη Νέα Παραλία θα δημιουργήσει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή για τους ποδηλάτες, η οποία θα συμβάλει στον επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας του παραλιακού μετώπου και την αναβάθμισή του τόσο λειτουργικά, όσο και ως τουριστικού προϊόντος, με έμφαση στην ενίσχυση του βιώσιμου και ποδηλατικού τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή.
Κατά την υπογραφή της σύμβασης η δήμαρχος Καλαμαριάς, κα Χρύσα Αράπογλου τόνισε “Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα για ένα μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμου σε όλη την πόλη, το οποίο θα είναι διαδημοτικό”, με τον δήμαρχο Θεσαλονίκης, κ. Στέλιο Αγγελούδη να δηλώνει πως “Από την πρώτη στιγμή είχαμε θέσε, ως πρώτη προτεραιότητα την αξιοποίηση και ανάδειξη του δημόσιου χώρου προς όφελος των πολιτών. Με το έργο θα προσφέρουμε σε κατοίκους και επισκέπτες της πόλης μία ξεχωριστή ποδηλατική διαδρομή από το λιμάνι μέχρι τη Ρέμβη. Η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης φέρνει ακόμα πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με την Καλαμαριά μέσω της προώθησης της ποδηλατοκίνησης και ταυτόχρονα ανοίγει τον δρόμο προς τη θάλασσα, αξιοποιώντας το κορυφαίο αυτό συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης μας», δήλωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης”.
Αναλυτικότερα η περιοχή παρέμβασης περιλαμβάνει:
• στα διοικητικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, τους ελεύθερους χώρους ιδιοκτησίας του Δήμου μεταξύ του Μεγάρου Μουσικής, των γειτνιαζόντων αθλητικών εγκαταστάσεων της οδού Μαρίας Κάλλας, τμήμα της οδού Μαρίας Κάλλας μέχρι τη Θ. Σοφούλη, μέσω της οδού Καθ. Ρωσσίδη και την οδό Θ. Σοφούλη από τη συμβολή με τη Λεωφ. Γ. Παπανδρέου έως τη συμβολή με την οδό Αργοναυτών (σύνδεση με τα διοικητικά όρια του Δήμου Καλαμαριάς)
• στα διοικητικά όρια του Δήμου Καλαμαριάς, τον άξονα των οδών Θ. Σοφούλη από τη συμβολή με την οδό Αργοναυτών (σύνδεση με τα διοικητικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης) και Ν. Πλαστήρα έως την περιοχή «Ρέμβη», έκταση στην οποία προορίζεται να δημιουργηθεί αλιευτικό καταφύγιο.
Συνολικά άμεσα και έμμεσα οφέλη:
• Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
• Αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος
• Μείωση της κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση μείωση των ρύπων και του θορύβου και των αρνητικών φυσικών φαινομένων (αστικής νησίδας και πλημμυρικών προβλημάτων)
• Ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης του τοπικού πληθυσμού
• Δημιουργία δημόσιων υποδομών αναψυχής
• Αισθητική αναβάθμιση της περιοχής παρέμβασης
• Βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων
• Αύξηση της κινητικότητας και της ασφάλειας πεζών και ποδηλάτων
• Ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού
• Ενίσχυση της προσβασιμότητας ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού στο παραλιακό μέτωπο
• Βελτίωση των προσβάσεων σε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος.