Στην έγκριση των τευχών δημοπράτησης για την διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης προχώρησε ο ΟΣΕΘ.
Πρόκειται για ένα ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, ένα εμβληματικό έργο δεκαετίας με δυνατότητες επέκτασης μέχρι πέντε επιπλέον χρόνια και αύξησης κατά 25% συνολικά. Της έγκρισης προηγήθηκε διαβούλευση που άνοιξε το δρόμο για τη δυνατότητα άμεσης προκήρυξης του διαγωνισμού. Σε κοινή τους δήλωση ο Πρόεδρος, κ. Γιάννης Καλογερούδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του οργανισμού, κ .Γιάννης Τόσκας ανέφεραν: “Είμαστε βέβαιοι ότι η προκήρυξη θα καταλήξει σε ανάδοχο ο οποίος με υπευθυνότητα και αξιοπιστία θα ασκήσει σοβαρό έργο και θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης”.
Ο ΟΣΕΘ καινοτόμησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, περιλαμβάνοντας στον εν λόγω διαγωνισμό έναν όρο–κίνητρο την κινητροδότηση του Αναδόχου που αφορά στην επιπλέον αποζημίωση που θα προκύπτει από την επιπλέον επιβατική κίνηση που θα ελκύσει. Το μέγιστο εκτιμώμενο χιλιομετρικό κόστος φτάνει τα 2,32 ευρώ ανά χιλιόμετρο, μαζί με το μέγιστο ύψος του κινήτρου. Ειδικότερα ο διαγωνισμός προβλέπει την προμήθεια από τον Ανάδοχο ή τους Αναδόχους συνολικά 220 καινούργιων, ντιζελοκίνητων και μηδενικού αποτυπώματος, οχημάτων διαφόρων τύπων και χωρητικότητας. Ο Ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέσει σύγχρονα αμαξοστάσια για τη συντήρηση των οχημάτων και τη φόρτιση των ηλεκτρικών. Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε 464,4 εκ. ευρώ κατ’ ελάχιστο ( χωρίς προαιρέσεις και πλέον ΦΠΑ) για 10 χρόνια και συμβαδίζει με το ύψος πρόσφατης σύμβασης για την Αττική. Στο μεταξύ ακολουθώντας τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, υπολογίσθηκε η ανάγκη για 62 καθαρά ηλεκτρικά οχήματα που θα αφορούν σε επιπλέον επένδυση του αναδόχου ύψους περίπου 9,3 εκ. €.