Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΟΑΣΘ: Aκινητοποιημένα λεωφορεία για βλάβες λίγων εκατοντάδων ευρώ

ΟΑΣΘ: Aκινητοποιημένα λεωφορεία για βλάβες λίγων εκατοντάδων ευρώ

.

Σε νεκροταφείο λεωφορείων έχει μετατραπεί το πάλαι ποτέ αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, στο οποίο περίπου 350 λεωφορεία του Οργανισμού βρίσκονται παροπλισμένα. Από αυτά περίπου 40 πηγαίνουν σίγουρα για απόσυρση, ενώ άλλα 150 περιμένουν την επισκευή των βλαβών και από αυτά άνω των 30 είναι «Euro 5» δεκαετίας, δηλαδή νεότερα και από τα μεταχειρισμένα που ο Οργανισμός έχει ενοικιάσει!

Την ίδια στιγμή, η σύμβαση του ΟΑΣΘ με την εταιρεία «Med Bus & Truck Center Α.Ε.» για τη μίσθωση των λεωφορείων ελέγχεται σε ό,τι αφορά το σκέλος της επιδιόρθωσης: σύμφωνα με τη σύμβαση, υπεύθυνος είναι ο ενοικιαστής των οχημάτων με δικά του συνεργεία, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένες αναφορές ότι η επιδιόρθωσή τους γίνεται στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στον Φοίνικα.

Κινητό συνεργείο του ΟΑΣΘ έχει σπεύσει για βλάβη λεωφορείου της αναδόχου εταιρείας

Τα αναλυτικά στοιχεία βλαβών που διαθέτει η «Εφ.Συν.» για σχεδόν 150 ακινητοποιημένα λεωφορεία αποτυπώνουν ξεκάθαρα την εγκατάλειψη του στόλου και την προσπάθεια κάλυψης του μεγάλου κενού μόνο με τα ενοικιασμένα. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των 33 αρθρωτών και των 19 μονών λεωφορείων «Euro 5», των νεότερων δηλαδή που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΘ (νεότερα και από τα 90 μεταχειρισμένα), τα οποία βρίσκονται στη Σταυρούπολη ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

Οι αποθήκες ανταλλακτικών είναι άδειες καθώς δεν έχει γίνει καμιά προμήθεια και είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε ένα από τα δύο αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ ο μηνιαίος προϋπολογισμός είναι αυτή τη στιγμή περί τα 3.000 ευρώ!!! Κι ακόμη πιο χαρακτηριστική η περίπτωση λεωφορείου που έμεινε στο αμαξοστάσιο Σταυρούπολης για τρεις μέρες για ζημιά 5 ευρώ (για τσιμούχες!!!).

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας μας, τα περισσότερα από τα λεωφορεία που έχουν εγκαταλειφθεί χρειάζονται ανταλλακτικά η αξία των οποίων κυμαίνεται από 200, 500 μέχρι 1.000 ευρώ για καθένα από αυτά. Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι στα μηχανουργεία του ΟΑΣΘ εργάζονται περίπου 300 άτομα από τα οποία τα μισά είναι καθημερινά ανενεργά, σε σημείο οι τεχνίτες να μονολογούν «ντρέπομαι που κάθομαι όλη μέρα»! Στα παραπάνω ακινητοποιημένα οχήματα ας προστεθούν και περί τα 10 οχήματα τα οποία έχουν δοθεί προς επισκευή σε ιδιωτικά συνεργεία, τα περισσότερα έχουν επιδιορθωθεί, αλλά ο Οργανισμός δεν μπορεί να τα παραλάβει διότι δεν μπορεί να τους πληρώσει. Η μοναδική απάντηση της διοίκησης του ΟΑΣΘ στα ανωτέρω είναι η σύσταση επιτροπής αξιολόγησης των οχημάτων.

Κοντά σε αυτά, τεχνίτες στο αμαξοστάσιο του Φοίνικα καλούνται να διορθώνουν βλάβες σε αυτοκίνητα του αναδόχου καθώς είναι εξειδικευμένοι στην επιδιόρθωση της συγκεκριμένης κατηγορίας λεωφορείων (Mercedes Citaro Euro 5), ενώ, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, όταν κάποιο από αυτά παθαίνει βλάβη στον δρόμο σπεύδει η κινητή μονάδα του ΟΑΣΘ. Η «Εφ.Συν.» διαθέτει στοιχεία συγκεκριμένων οχημάτων όσο και των βλαβών που αυτά παρουσίαζαν (καταλύτη, ταχύτητες, σπασμένα τζάμια κ.λπ.) και επιδιορθώθηκαν στον Φοίνικα.

Μεγάλο θέμα αποτελεί επίσης το γεγονός ότι από τα λεωφορεία με βλάβες αφαιρούνται συνεχώς ανταλλακτικά που χρησιμοποιούνται σε άλλα λεωφορεία, με αποτέλεσμα όμως να μεγαλώνει και η αξία της αποκατάστασης των βλαβών που ήδη έχουν. Με δυσκολία μπορεί κανείς να πιστέψει τις καταγγελίες ότι αφαιρούνται ανταλλακτικά ακόμη και από λεωφορεία δεκαετίας για να κινηθούν άλλα οχήματα.

Σίγουρο όμως είναι ότι από τα προς απόσυρση λεωφορεία του ΟΑΣΘ βγαίνει το σύστημα τηλεματικής για να τοποθετηθεί στα νοικιασμένα λεωφορεία –τα οποία σήμερα δεν είναι ενταγμένα στην τηλεματική και οι επιβάτες πληροφορούνται τη διαδρομή τους από χαρτόνια που είναι τοποθετημένα στο παρμπρίζ- παρότι και η τηλεματική είναι κατά τη σύμβαση υποχρέωση του ενοικιαστή των λεωφορείων. Αναπάντητα και τα ερωτηματικά σχετικά με τα λεωφορεία που ο δήμος Θεσσαλονίκης έφερε από τη Λιψία και παραμένουν, όπως έχουμε αποκαλύψει, μέχρι σήμερα ακινητοποιημένα λόγω βλάβης στον καταλύτη.


! Οπως ορίζει η σύμβαση που υπέγραψε ο ΟΑΣΘ με τον ανάδοχο του έργου («Med Bus & Truck Center Α.Ε.»), ο ανάδοχος οφείλει να προβεί μεταξύ άλλων: Στον «πλήρη εξοπλισμό, με δικές του δαπάνες, των λεωφορείων με συστήματα τηλεματικής, πλήρως συμβατά με το υφιστάμενο σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ […] Στην πλήρη συντήρηση των οχημάτων (τακτική, προληπτική, έκτακτη), περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας. Τον ανάδοχο βαρύνουν οι πάσης φύσεως δαπάνες και εργασίες που απαιτούνται ώστε τα λεωφορεία να διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, για ασφαλή κυκλοφορία σε καθημερινή βάση, με εξαίρεση τα καύσιμα, τα λιπαντικά, τα υγρά φρένων, το AdBlue, το ψυκτικό υγρό των κλιματιστικών, τα ελαστικά (αναγόμωση και καινούργια), τον καθαρισμό και την απολύμανση και τυχόν υπηρεσίες φύλαξης που είναι ευθύνη και δαπάνη του ΟΑΣΘ».

πηγή efsyn.gr

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα