Αισθητή μείωση των εισερχομένων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης σε ημερήσια βάση φαίνεται πως έφερε η λειτουργία του μετρό σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και του ζωντανού εργαστηρίου έξυπνης κινητικότητας.
Πρόκειται για μια έρευνα η οποία διεξήχθη μια εβδομάδα πριν την έναρξη λειτουργίας του μετρό καθώς και τις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του δηλαδή το χρονικό διάστημα από 25 Νοεμβρίου μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου. Ακριβέστερα η μείωση του αριθμού των οχημάτων που εισέρχονται ανά ημέρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης τόσο από δυτικά, όσο και από ανατολικά είναι ίδια σε απόλυτους αριθμούς, αλλά ποσοστιαία είναι μεγαλύτερη για την κυκλοφορία που προέρχεται από τους δυτικούς δήμους και εισέρχεται στο κέντρο της πόλης. Παρατηρείται επίσης ότι η λειτουργία του Μετρό δεν επηρεάζει τις συνθήκες κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Αντιθέτως, οι κυκλοφοριακές συνθήκες σε κύριους οδικούς άξονες του δικτύου της πόλης έχει βελτιωθεί σημαντικά.
Αναλυτικότερα σύμφωνα πάντα με την έρευνα, ο ημερήσιος αριθμός των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης (όπως αυτό ορίζεται χωρικά από τις οδούς 3ης Σεπτεμβρίου–Αγ. Δημητρίου–Λαγκαδά–26ης Οκτωβρίου–Λ. Νίκης) έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 10% (-12.400 οχήματα) μετά την πρώτη εβδομάδα έναρξης της λειτουργίας του μετρό ανεξαρτήτως της υποχρέωσης επικύρωσης εισιτηρίου. Δηλαδή, ενώ πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό κυκλοφορούσαν κατά μέσο όρο 122.800 οχήματα ανά ημέρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κυκλοφορούν πλέον 110.400 οχήματα λόγω της απορρόφησης μετακινήσεων από το σύστημα του Μετρό.
Στο πλαίσιο αυτό μέγιστη μείωση της τάξης του 14% παρατηρείται στον ημερήσιο αριθμό των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο από τους δυτικούς δήμους της πόλης μέσω των οδών Μοναστηρίου, Παλαιού Σταθμού και 26ης Οκτωβρίου (πριν τη λειτουργία του Μετρό διέρχονταν 33.900 οχήματα ανά ημέρα, ενώ μετά τη λειτουργία 29.100 οχήματα, δηλαδή 4.800 λιγότερα οχήματα). Η μείωση αυτή εξηγείται από δυνατότητα στάθμευσης και μετεπιβίβασης στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού και καταδεικνύει ότι οι δυτικοί δήμοι λόγω μήκους και χρόνου μετακινήσεων αποτελούν περιοχές χρηστών του νέου μέσου και των επεκτάσεων του. Παράλληλα μέγιστη μείωση της τάξης του 14% παρατηρείται στον ημερήσιο αριθμό των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο από τους δυτικούς δήμους της πόλης μέσω των οδών Μοναστηρίου, Παλαιού Σταθμού και 26ης Οκτωβρίου (πριν τη λειτουργία του μετρό διέρχονταν 33.900 οχήματα ανά ημέρα, ενώ μετά τη λειτουργία 29.100 οχήματα, δηλαδή 4.800 λιγότερα οχήματα). Η μείωση αυτή εξηγείται από δυνατότητα στάθμευσης και μετεπιβίβασης στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού και καταδεικνύει ότι οι δυτικοί δήμοι λόγω μήκους και χρόνου μετακινήσεων αποτελούν περιοχές χρηστών του νέου μέσου και των επεκτάσεων του.
Πηγή:refreshnews.gr