Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΜετρό Θεσσαλονίκης: Ο Μητσοτάκης μεταθέτει την παράδοση του έργου για το... 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο Μητσοτάκης μεταθέτει την παράδοση του έργου για το… 2024

.

Κολοβή φιέστα με χριστουγεννιάτικο μποναμά από τον πρωθυπουργό για τους Θεσσαλονικείς… ένα σοκ! Επισήμως διά στόματος του κ. Μητσοτάκη η παράδοση -πότε θα τεθεί σε κυκλοφορία, άγνωστο- του έργου του Μετρό μετατίθεται για… το 2024! Η ευθεία παραδοχή χωρίς αστερίσκους επιβεβαιώνει όσα είχε πει ο ίδιος μόλις τον περασμένο Οκτώβριο κατά τα εγκαίνια της γραμμής Μετρό στον Πειραιά. Η ανακοίνωση έγινε παρόντων πολλών εκ των χειροκροτητών του 2019, οι οποίοι χθες δεν ήξεραν πού να κρύψουν τα χέρια τους μένοντας άφωνοι.

Αυτή η παραδοχή Μητσοτάκη έβαλε σε ράγες τελείως διαφορετικές ολόκληρη την οργάνωση της φιέστας που στήθηκε από τη Βεργίνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Οσο κι αν προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα με ρητορικές εξάψεις «παλέψαμε με συμφέροντα τα οποία δεν ήθελαν να κατασκευαστεί το Μετρό Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο που το κάνουμε» (κρίμα, δεν τα κατονόμασε αυτά τα συμφέροντα), όλοι οι Θεσσαλονικείς κατάλαβαν πλέον τι σήμαιναν οι ανακοινώσεις που είχε κάνει ο κ. Μητσοτάκης στα εγκαίνια της ΔΕΘ το 2019.

Για «εμπαιγμό χωρίς τέλος» έκανε λόγο ο Χρήστος Γιαννούλης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., σχολιάζοντας καυστικά ότι «μέχρι χθες μας διαβεβαίωνε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ότι στο τέλος του 2023 θα μπει σε λειτουργία το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Είχε σπεύσει μάλιστα πολλές φορές να μας ασκήσει κριτική επειδή αμφισβητούσαμε με στοιχεία τα χρονοδιαγράμματα».

Κρύο ανέκδοτο

Αν λοιπόν αυτά συμβαίνουν για το Μετρό, όσα ακούστηκαν για το Fly Over -υπερυψωμένη περιφερειακή- ότι «θα το παραδώσει η Ν.Δ. το 2026» ήταν κυριολεκτικά κρύο ανέκδοτο. Κανένας δεν βλέπει ολοκλήρωση του έργου νωρίτερα από δεκαετία, αν… ξεκινήσει. Διότι ήδη, αν και δεν συζητείται, υπάρχουν ενστάσεις στο ΣτΕ.

Θυμίζουμε ότι το έργο, η σύμβαση του οποίου υπογράφτηκε χθες, ξεκίνησε ως διαγωνισμός στο τέλος του 2020 και ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχτηκε η «Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ» η οποία θα έχει 30 έτη δικαίωμα εκμετάλλευσης αφού το έργο γίνεται με ΣΔΙΤ. Πάει να πει ότι ήδη κάποιοι μετράνε τα διόδια… Τυπικά ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ και η παράδοσή του προγραμματίζεται σε 48 μήνες, δηλαδή στο τέλος του 2026.

Μόνο που το Fly Over δεν είναι καινούργια ιδέα. Το έργο, με ελαφρώς διαφορετική μορφή και μικρότερη έκταση, είχε «σπάσει τα μούτρα του» στο ΣτΕ το όχι και τόσο μακρινό 2013, όταν πολίτες είχαν προσφύγει εναντίον του στο ακυρωτικό δικαστήριο επικαλούμενοι καταστροφή του δάσους.

«Εχουμε προσφύγει εδώ και δύο χρόνια στο ΣτΕ για την υπόθεση του Fly Over και θα ασκήσουμε νέα προσφυγή τώρα για ασφαλιστικά μέτρα προκειμένου να μην ξεκινήσει πριν εκδικαστεί η υπόθεση», μας λέει ο Δημήτρης Λαμπρινίδης, εκπρόσωπος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας, τονίζοντας ότι το έργο «δεν έχει περιβαλλοντικές μελέτες και είναι το ίδιο με ελάχιστες διαφορές με εκείνο εναντίον του οποίου είχαμε προσφύγει και είχαμε δικαιωθεί το 2013».

Για τον κ. Λαμπρινίδη «θα προκληθεί τεράστια ζημιά στο δάσος από τους νέους κόμβους, προκαλώντας τεράστια αναστάτωση για μια δεκαετία, δεν λένε ότι το έργο θα έχει διόδια, ότι θα καταστραφούν 100 στρέμματα δάσους, η πόλη θα υποφέρει ξανά κατά την κατασκευή του αφού ο μισός περιφερειακός θα ακυρωθεί, είναι ένα φαραωνικό έργο που θα καταστρέψει την πόλη». Κι αυτές είναι μόλις οι αντιδράσεις που υπάρχουν μαζί με διαμαρτυρίες κατοίκων περιοχών όπως τα «Κωνσταντινοπολίτικα», που βλέπουν το έργο σαν θηρίο πάνω από το κεφάλι τους.

πηγή efsyn.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα