Χθες είδαν το φως της δημοσιότητας φωτογραφίες από την πρώτη ενότητα των αρχαιοτήτων που επανατοποθετήθηκαν στο πρώτο υπόγειο του Σταθμού Βενιζέλου
του μετρό της Θεσσαλονίκης, στην ίδια στάθμη και στην ίδια οριζοντιογραφική θέση στις οποίες ανευρέθησαν.
Πρόκειται για το ένα μέρος των εργασιών που εκτελούνται στον Σταθμό υπό την απόλυτη καθοδήγηση και επίβλεψη των υπηρεσιακών στελεχών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.
Όμως, υπάρχει και ένας μείζων στόχος που επετεύχθη αισίως στον ίδιο χώρο, η κατασκευαστική περάτωση μιας μεγάλης εκκρεμότητας που αποτελούσε προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της γραμμής του μετρό:
Η κατασκευή και των υπολοίπων 3 υπογείων επιπέδων του Σταθμού και ιδιαίτερα της αποβάθρας και της σιδηροδρομικής επιδομής, δηλαδή των γραμμών.
Και όπως αποκάλυψε ο πρωθυπουργός πριν από λίγες ημέρες, η πρώτη διέλευση συρμού από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέχρι και τον Σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού είναι ήδη γεγονός.
Στο βίντεο της ανάρτησης παρακολουθείτε το τμήμα της διαδρομής από τον Σταθμό Αγίας Σοφίας μέχρι και τον Σταθμό της Πλατείας Δημοκρατίας, που αποτελεί επιβεβαίωση των γραφομένων μου.
Όπως είναι φυσικό, καθώς απομένει η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης ο συρμός κινήθηκε από τον Σταθμό Σιντριβανίου και μέχρι τον ΝΣΣ με χειριστή (όχι αυτόματα) και με μικρή ταχύτητα 15 km/h (στο βίντεο η ταχύτητα είναι x2). Στην υπόλοιπη γραμμή, οι δοκιμές πραγματοποιούνται αυτόματα και με τις ταχύτητες που θα ακολουθούνται κατά την εμπορική λειτουργία (μέση : 30 km/h και μέγιστη: 80 km/h).
Βλέπετε (00:00:55 μέχρι 00:01:12) ότι στην Βενιζέλου σε αντίθεση με την Πλατεία Δημοκρατίας (00:03:16 μέχρι 00:03:38), δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί οι θύρες των αποβαθρών (platform screen doors – PSD), κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις προσεχείς εβδομάδες μόλις έλθουν από τις σήραγγες οι εσωτερικές κυλιόμενες σκάλες του σταθμού οπότε και θα σφραγιστεί και το εναπομείναν φρέαρ στην οδό Μοναστηρίου δίπλα στον Ι.Ν. των Αγίων Πάντων.
Όλες οι άλλες κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται εντατικά τόσο στο κυρίως κέλυφος του σταθμού, όσο και στις δύο εισόδους του.
Δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες που αποκλείουν την κλιμάκωση των δοκιμών στο σύνολο της γραμμής, κάτι που ήταν αδύνατον όσο δεν υφίστατο ο Σταθμός Βενιζέλου.
Μέχρι το τέλος του χρόνου και μάλλον νωρίτερα, η βασική γραμμή θα είναι πλήρης. Για λόγους που θα εξηγήσω σε άλλη ανάρτηση, η εμπορική λειτουργία τοποθετείται λίγο αργότερα, στις αρχές της επομένης χρονιάς.