Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαFlyover: Γιατί επιλέχθηκε ως λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης

Flyover: Γιατί επιλέχθηκε ως λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης

.

******

Tα έργα για τη νέα υπερυψωμένη περιφερειακή οδό «Flyover» στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησαν.

 

 

 

Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, με συνολικό μήκος 4 χιλιόμετρα, σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Το Flyover θα αποτελεί επίσημα τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της συμπρωτεύουσας και η ιδέα πίσω από την κατασκευή του είναι απλή.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση εντός της Θεσσαλονίκης επιβαρύνεται από όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες του κέντρου και την εσωτερική περιφερειακή οδό για να πάνε από το νότιο στο βόρειο κομμάτι της, αλλά και από όσους κατευθύνονται από και προς τη Χαλκιδική και το αεροδρόμιο, ερχόμενοι από τα δυτικά.

Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 4 χλμ σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες

Το Flyover θα περνάει πάνω από την εσωτερική περιφερειακή οδό, δίπλα από το δάσος του Σέιχ Σου και με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο. Ξεκινώντας από τον κόμβο Κ5, ένα υπέργειο τμήμα της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους 650 μέτρων, και ύψους 7 μέτρων, θα εκτείνεται ακριβώς πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή.

Ο δρόμος θα συνεχίζεται στο ίδιο ύψος, παράλληλα από την περιφερειακή οδό προς την πλευρά του Σέιχ Σου, μέχρι να φτάσει στο επόμενο υπέργειο τμήμα πάνω από την περιφερειακή, που θα δημιουργηθεί από τον κόμβο Κ9 με κατεύθυνση τον κόμβο Κ10, στο ύψος της Μαλακοπής και για άλλα 550 μέτρα.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η λεωφόρος συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και μία μεσαία νησίδα.

Επιπλέον σε όλο το μήκος της υπάρχουσας εσωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 θα αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας από δύο σε τρεις ανά κατεύθυνση ενώ θα δημιουργηθεί και λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Τα οφέλη του «Flyover»

Όπως αναφέρθηκε, το κύριο πρόβλημα που θα επιλύσει το Flyover θα είναι αυτό της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ θα ανακουφίσει την τοπική κοινωνία με τέσσερις τρόπους:

  • Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα
  • Θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια
  • Δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον
  • Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας

Σε αυτά συνέτεινε και ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλιας, μιλώντας στην ΕΡΤ. Ειδικότερα, δήλωσε πως αν και η Αρχή ήταν επιφυλακτική όταν είχε κατατεθεί πρώτη φορά πρόταση για το έργο της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού στη Θεσσαλονίκη, οι συνθήκες πλέον έχουν ωριμάσει για τη διεξαγωγή του έργου.

«Το Flyover επιλέχθηκε γιατί ήταν η βέλτιστη λύση από πλευράς κόστους, από πλευράς χρόνου κατασκευής, από πλευράς περιβαλλοντικών επιπτώσεων και κυκλοφοριακών δεδομένων», τόνισε για τα προτερήματα του έργου.

Επιπλέον, θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώζει πολλές ζωές με την ανακατεύθυνση της κυκλοφορίας. Ενδεικτικά ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης αυτή τη στιγμή είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Επίσης, κατά την περίοδο κατασκευής, που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει 3 με 4 έτη,  θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Το πρωτοποριακό έργο του Flyover αποτελεί, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ, έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συμπρωτεύουσα. Θα υλοποιηθεί με τη μορφή Σύμβασης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία προβλέπονται 26 έτη λειτουργίας και συντήρησης, ενώ θα έχει προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα