Είναι γνωστό ότι -παρά τα θρυλούμενα- ειδήσεις υπάρχουν ακόμη και τον Αύγουστο· η εκπαιδευτική κοινότητα όμως του Γυμνασίου και του Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, που στεγάζονται μέχρι σήμερα (18 μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς) σε λυόμενο κτίριο επί της οδού Εθνικής Αμύνης 8, έμελλε αυτές τις μέρες να το μάθει από πρώτο χέρι και με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, με μια απόφαση που μοιάζει -με αποκλειστική ευθύνη της Δημοτικής Αρχής- πραγματικά ακατανόητη.
Μετά την εσπευσμένη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα 5 Αυγούστου για τη μετεγκατάσταση τριών λυόμενων σχολείων, το Δημοτικό Συμβούλιο κλήθηκε προχτές, Δευτέρα 12 Αυγούστου, να αποφασίσει δια περιφοράς (!) για ένα τόσο σημαντικό θέμα, με μια απλή αποστολή ψήφου των Δημοτικών Συμβούλων, χωρίς καν τη δυνατότητα διαλογικής συζήτησης ή έστω καταγραφής στα πρακτικά των διαφορετικών απόψεων! Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία από το Σώμα να μεταστεγαστούν: α) το 48ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης από το κατάστημα επί των οδών Διογένους Χαρίση και Επιδαύρου 9 σε αίθουσα του 27ου Δημοτικού (Καισαρείας 15), β) το 1ο Ειδικό Δημοτικό και του 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο από το λυόμενο κτίριο της οδού Καραϊσκάκη 1 στο διδακτήριο στη συμβολή των οδών Κατσιμίδη – Μήλου, γ) το Γυμνάσιο και Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης από το λυόμενο της οδού Εθνικής Αμύνης 8, το μεν Γυμνάσιο στο σχολικό συγκρότημα επί της Κασσάνδρου, όπου συστεγάζονται τα 23ο ΓΕΛ, 26ο Γυμνάσιο και 32ο Γυμνάσιο και το δε Λύκειο στον τρίτο όροφο του σχολείου της οδού Ολυμπιάδος, όπου συστεγάζονται το 3ο Γυμνάσιο και 3ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.
Και αν για το 48ο Νηπιαγωγείο υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των γονέων και κηδεμόνων και η προτεινόμενη λύση δεν φαίνεται να δημιουργεί επιπλέον προβλήματα, το σκεπτικό της μετεγκατάστασης τόσο του Ειδικού Δημοτικού/Νηπιαγωγείου, όσο και του Γυμνασίου και του Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, παραμένει εξαιρετικά έωλο και δημιουργεί ερωτηματικά, ενώ εξίσου προβληματική είναι και η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Κι αυτό γιατί στις εισηγήσεις που συνοδεύουν τα δύο σχετικά θέματα, παρότι δίνονται τα ευρήματα δύο αυτοψιών που πραγματοποιήθηκαν το 2019 και το 2024 στα σχολεία στο πλαίσιο του Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου των Σχολικών Κτιρίων, δεν υπάρχει κάποια εισήγηση τεχνικών υπηρεσιών του δήμου που να δικαιολογεί την άμεση και εσπευσμένη μεταστέγαση των σχολείων εδώ και τώρα. Παρατίθεται απλώς ένα έγγραφο του 2022 της Διεύθυνσης Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών που ενημερώνει με μια καρμπόν διατύπωση για καθένα ξεχωριστά από τα δύο κτίρια ότι «έχει υπερβεί χρονικά το σκοπό κατασκευής του είναι πλέον εκτός σημερινών προδιαγραφών και αγνώστου επιπέδου ασφάλειας καθώς έχει εμφανίσει σημαντικές βλάβες.».
Με αυτά τα στοιχεία λοιπόν ο Δήμος ξεκίνησε τη διαδικασία μετεγκατάστασης των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων. Είναι προφανές λοιπόν ότι αυτή η βιαστική και πρόχειρη μετεγκατάσταση, που παρουσιάστηκε μάλιστα μερικές μέρες πριν στον Τύπο και ως «λύση» στο πρόβλημα των λυόμενων σχολείων που κρατά από τον σεισμό του ‘78, δεν προκύπτει από κάποια ρητή και κατηγορηματική τεχνική διαβεβαίωση άμεσης επικινδυνότητας, αλλά αποτελεί προϊόν πολιτικής επιλογής και απόφασης της διοίκησης του Δήμου, που επιχειρεί να «λύσει» ένα πρόβλημα δημιουργώντας πληθώρα άλλων. Γιατί, αν στην περίπτωση του 1ου Ειδικού Σχολείου/2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου, μετά και τον αγώνα της εκπαιδευτικής τους κοινότητας, θα έχουμε μετεγκατάσταση σε κανονικό διδακτήριο στην Κατσιμίδη, μετά τη μεταφορά σε άλλο χώρο των διοικητικών υπηρεσιών που στεγάζονταν εκεί, δεν ισχύει το ίδιο για το Γυμνάσιο και Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όπως επισημαίνει και η σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πώς ακριβώς μπορούν «να λειτουργήσουν το 3ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό Λύκειο ή τα 23ο και 26ο Γυμνάσια και 32ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό γυμνάσιο σε ήδη επιβαρυμένα κτίρια, λόγω του αριθμού των μαθητών, των διαφορετικών ηλικιών και την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε όλα τα σχολεία της χώρας»; Πώς η δημιουργία νέων αιθουσών μέσω του διαχωρισμού των υφιστάμενων με γυψοσανίδες προστατεύει την υγεία και τα μαθησιακά δικαιώματα των μαθητών/τριών που θα φιλοξενηθούν σε αυτές; UnmuteRemaining Time -0:01 Fullscreen Advertisement Τα πράγματα είναι απλά.
Αν η Διοίκηση Αγγελούδη θέλει να λύσει πραγματικά το υπαρκτό πρόβλημα των λυόμενων κτιρίων που στεγάζουν ακόμη σχολεία στη Θεσσαλονίκη, τα οποία σαφώς και έπρεπε να είχαν πάψει να υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, ένας είναι ο τρόπος: νέα, σύγχρονα, αξιοπρεπή και ασφαλή σχολικά κτίρια στα ίδια ή ακόμη και σε καλύτερα σημεία. Η Δημοτική Αρχή θα πρέπει σήμερα κιόλας να εξασφαλίσει τα απαραίτητα χρήματα και τους χώρους που χρειάζονται και να καταθέσει τις σχετικές μελέτες, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες που θα καταστήσουν όντως «προσωρινές» τις χθεσινές αποφάσεις για μετεγκατάσταση των μαθητών των σχολείων αυτών. Όλα τα άλλα δεν είναι τίποτα άλλο παρά μπαλώματα. Ως Πόλη Ανάποδα έχουμε σταθεί στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε το ζήτημα και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε διεκδικώντας το αυτονόητο μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο. Επόμενο ραντεβού η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 26/8. Θα είμαστε εκεί!.