Απάντηση σε υψηλούς τόνους δίνει ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο.
Με επιστολή του στο «ΕΘΝΟΣ» ο Γιάννης Μπουτάρης κατηγορεί τον Νίκο Ταχιάο «για κατά κόρον ασύστολα ψεύδη και αναλήθειες» και διευκρινίζει ότι η πρόθεσή του το 2015 ήταν να εξεταστεί και να μην αποκλειστεί χωρίς τεχνική και επιστημονική τεκμηρίωση η βέλτιστη λύση για την προστασία των αρχαίων με την παράλληλη κατασκευή του Σταθμού χωρίς να αποσπαστούν και καταστραφούν οι αρχαιότητες. Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι η λύση για την κατασκευή του σταθμού χωρίς απόσπαση των αρχαιοτήτων είχε εφαρμοστεί στον σταθμό Μοναστηράκι με πολύ πιο δύσκολές συνθήκες γεγονός που καθυστέρησε την παράδοση του σταθμού μία 4ετία.
Ο Γιάννης Μπουτάρης κατηγορεί τον Νίκο Ταχιάο ότι είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία έχοντας προηγουμένως αποτύχει από τη διεκδίκηση του Δήμου ως Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία στην εκλογή του ως βουλευτής Θεσσαλονίκης. Αναφερόμενος στην τελευταία γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την απομάκρυνση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων, σημειώνει ότι αυτή βασίστηκε σε μελέτη για την απόσπαση 70 σελίδων με άλλες 20 σελίδες σχέδια και 10 σελίδες για την επανατοποθέτηση. «Ποιος κοροϊδεύει ποιον κύριε Ταχιάε;» διερωτάται ο Γιάννης Μπουτάρης. Κλείνοντας την επιστολή του τονίζει ότι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας χρησιμοποίησαν το μετρό για δικό τους όφελος, συκοφαντώντας τον ίδιο.
Ολόκληρη η επιστολή – απάντηση του Γιάννη Μπουτάρη
«Παρόλο που απέχω από το Σεπτέμβριο του 19 από δημόσιες εμφανίσεις & δηλώσεις, δεν μπορώ να μην τοποθετηθώ στα κατά κόρον ασύστολα ψεύδη και αναλήθειες του κυρίου Ταχιάου σε συνέντευξή του. Αναφέρει μεταξύ άλλων αναληθών στοιχείων ότι το 2015 ζήτησα να επανεξεταστεί η απόφαση απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης των ευρημάτων στον σταθμό Βενιζέλου. Η πρόθεσή μου ήταν να εξεταστεί και να μην αποκλειστεί χωρίς τεχνική και επιστημονική τεκμηρίωση η βέλτιστη λύση για την προστασία των αρχαίων με την παράλληλη κατασκευή του Σταθμού χωρίς να αποσπαστούν και καταστραφούν οι αρχαιότητες. Η αρχική απόφαση που κυκλοφορούσε το 2013 ήταν η απόσπαση και τοποθέτησή τους στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, απόφαση που μόνο απολίτιστοι, άσχετοι και ανίδεοι άνθρωποι μπορούσαν να υποστηρίζουν.
Επιπλέον ποιος Θεσσαλονικιός θα δεχότανε να μετακινηθεί ένας ολόκληρος πολεοδομικός ιστός της Πόλης σε άλλο Δήμο. Ο Κύριος Ταχιάος δηλώνει ξεκάθαρα ότι η δική μου σκέψη ήταν η κατάργηση του σταθμού της Βενιζέλου, λες και του είχα εξομολογηθεί κάποια στιγμή τη σκέψη αυτή, ντροπή του! Ας σκεφτούμε ότι αυτός ο άνθρωπος διεκδικούσε και την Δημαρχία Θεσσαλονίκης… αλλοίμονό μας! Όσον αφορά τις καθυστερήσεις κατασκευής του μετρό έχουν πολλούς λόγους:
Ο αρχικός προϋπολογισμός του μετρό για τις ανασκαφές ήταν αρχικά 15.000.000€, και τελικά έφθασε και ξεπέρασε τα 130.000.000€ και μόνο αυτά τα δύο νούμερα δείχνουν την προχειρότητα της αρχικής μελέτης, μια και ήταν γνωστό ότι στην διαδρομή που είχε χαραχθεί θα βρισκότανε η Εγνατία οδός.
Επιπλέον ο τότε εργολάβος επί 2 χρόνια είχε σταματήσει το έργο, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Η αδυναμία πληρωμής των ανασκαφών ήταν υποχρέωση του εργολάβου, φυσικά έφερε καθυστερήσεις. Εν τέλει πήρε και ένα σωρό λεφτά για αποζημίωση των καθυστερήσεων, ακούστηκε ότι το ποσό ήταν 130.000.000€ και οι απαιτήσεις του ήταν 800.000.000€
Όταν άλλαξε η διοίκηση του μετρό και ανέλαβε ο κύριος Μυλόπουλος ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος και η κυρία Βλαζάκη Γενική Γραμματέας Πολιτισμού, εγκρίθηκε η μελέτη ΒΕΤΑ, εγκρίθηκε επίσης και από τον κατασκευαστή και ξεκίνησε η εφαρμογή της και δαπανήθηκαν 5.000.000€. Και ξαφνικά έπεσε ο κεραυνός Μητσοτάκη στα εγκαίνια της έκθεσης τον Σεπτέμβριο του 2019 με την ξεκάθαρη δήλωσή του, ότι οι αρχαιότητες θα μετακινηθούν. Όλα όσα ανέφερα προηγουμένως δεν τα ήξερε προφανώς ο κύριος Ταχιάος ή έκανε ότι δεν τα ήξερε. Η λύση για την κατασκευή του σταθμού χωρίς απόσπαση των αρχαιοτήτων είχε εφαρμοστεί στον σταθμό Μοναστηράκι με πολύ πιο δύσκολές συνθήκες γεγονός που καθυστέρησε την παράδοση του σταθμού μία 4ετία. Η λύση ΒΕΤΑ για το Σταθμό Βενιζέλου ούτε καινούρια είναι, μια και έχει εφαρμοστεί σε πολλές Πόλεις της Ευρώπης τουλάχιστον, ούτε άγνωστη είναι στους σοβαρούς & έμπειρους μηχανικούς. Αλλά ο κύριος Ταχιάος ήταν σε διατεταγμένη υπηρεσία έχοντας προηγουμένως αποτύχει από την διεκδίκηση του Δήμου ως Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία στην εκλογή του ως βουλευτής Θεσσαλονίκης.
Επιπλέον στο ΚΑΣ, που έβγαλε την τελευταία γνωμοδότηση με ομόφωνη απόφαση για την απομάκρυνση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων, βασίστηκε σε μία μελέτη για την απόσπαση 70 σελίδων με άλλες 20 σελίδες σχέδια και 10 σελίδες για την επανατοποθέτηση. Ποιος κοροϊδεύει ποιον κύριε Ταχιάε;
Όσον αφορά το χτίσιμο πολιτικών καριέρων επισημαίνω ότι εγώ αποσύρθηκα από την όποια πολιτική ζωή όπου θα μπορούσα να χτίσω πολιτική καριέρα, δεν ξέρω εσείς τι σκέφτεστε για το δικό σας πολιτικό μέλλον, αλλά είναι φανερό ότι βουλευτές του κόμματός σας χρησιμοποίησαν το μετρό για δικό τους όφελος συκοφαντώντας με ασύστολα. Το επίπεδο της ηθικής και του πολιτισμού τους δεν μου επέτρεπαν να απαντήσω. Πολλές φορές οι απολίτιστοι… εκπολιτίζονται όταν σκέφτονται πότε θα ανοίξουν το στόμα τους. Στην περίπτωση όμως του Μετρό Θεσσαλονίκης δυστυχώς δεν συμβαίνει αυτό. Αυτά που μου καταλογίζεται για αναζήτηση πολιτικής καριέρας, έπρεπε να τα σκεφτείτε πριν ανοίξετε το στόμα σας.