Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΘεσσαλονίκη"Κοιτάμε Μπροστά" : Ολοκληρώνεται η καταστροφή της Νέας Ελβετίας με τη σύμπραξη...

“Κοιτάμε Μπροστά” : Ολοκληρώνεται η καταστροφή της Νέας Ελβετίας με τη σύμπραξη Ζέρβα – Τζιτζικώστα – κυβέρνησης!

Ανάμεσα στο πλήθος των ρουσφετολογικών ρυθμίσεων που περιλαμβάνονταν στο σχέδιο νόμου για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, το οποίο ψηφίσθηκε την προηγούμενη εβδομάδα (30 Μαρτίου) στη Βουλή, υπήρχε και διάταξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που περιλάμβανε άρθρο-νομοθετική ρύθμιση που ετοίμασαν ο ΟΣΕΘ και ο δήμος Θεσσαλονίκης για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου Θεσσαλονίκης για την κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης των μέσων μαζικής μετακίνησης και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Η σχετική ανακοίνωση έκανε λόγο για «τακτοποίηση» της χωροθέτησης του σύγχρονου σχεδιαζόμενου πολυτροπικού Σταθμού Μετεπιβίβασης του Μετρό, «οργάνωση» των χρήσεων γης, των χώρων στάθμευσης και του όποιου κοινόχρηστου πράσινου θα απομείνει, με σκοπό να ανοίξει ο δρόμος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού.

Παράλληλα, για το θέμα της περιμετρικής ζώνης υπογράφηκε πρόσφατα Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕΘ, του δήμου Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας και προκηρύχθηκε ήδη διαγωνισμός από τον ΟΣΕΘ και τον δήμο Θεσσαλονίκης για ανάθεση με δημοπράτηση της εκπόνησης μελετών για την ανάπλαση της περιοχής πέριξ του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας στη Νέα Ελβετία, με στόχο την πλήρη «αναβάθμισή» της.

Ωστόσο, αν εξετάσει κανείς καλύτερα το νόημα που δίνουν όλες οι συντονισμένες φιλοκυβερνητικές διοικήσεις των σχετικών οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού σε λέξεις όπως «τακτοποίηση», «οργάνωση» και «αναβάθμιση», θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για την τελική πράξη του δράματος της ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ του ευρύτερου χώρου της κοίτης του ρέματος Αλλατίνη και του πράσινου χώρου που εκτείνεται και πέραν του υφιστάμενου πάρκου της Νέας Ελβετίας (και προβλεπόταν ως κοινόχρηστος πράσινος χώρος από την εποχή του Εμπράρ ακόμη) ώστε να κατασκευαστεί α) δρόμος που θα εξυπηρετεί τον σταθμό του Μετρό (ονομάζεται «διάνοιξη της οδού Μ. Ψελλού και σύνδεσή της με την Λ. Κ. Καραμανλή και την οδό Αλ. Παπαναστασίου με ανισόπεδο και ισόπεδο κόμβο αντίστοιχα»), β) χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων 1000 θέσεων και γ) σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και ταξί.

Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, δηλαδή η κατάργηση του υπάρχοντος εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου Θεσσαλονίκης, εξυπηρετεί επίσης τα ιδιωτικά «αναπτυξιακά» σχέδια συγκεκριμένης εταιρείας που σκοπεύει να ανεγείρει ουρανοξύστη στην εφαπτόμενη (και περιλαμβανόμενη στα αρχικά σχέδια Εμπράρ) περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη.

Ως «ξεκάρφωμα» χρησιμοποιείται η δημιουργία «μητροπολιτικού» πάρκου 160 στρ., δήλωση που αποκρύπτει το γεγονός ότι σε αυτή την έκταση περιλαμβάνεται το ήδη υφιστάμενο πάρκο της Νέας Ελβετίας. Πολλοί γνώστες των αρχών της πολεοδομίας, της αστικής ανάπτυξης, της αστικής οικολογίας και της αρχιτεκτονικής τοπίου έχουν ήδη επιστήσει την προσοχή στο γεγονός ότι τόσο η κατασκευή του «πολυτροπικού» σταθμού εντός της κοίτης πρώην χειμάρρου, όσο και η προοπτική της κατασκευής ενός ουρανοξύστη που θα εμπορευτεί τη στέγαση εκατοντάδων οικογενειών, θα εντείνουν και θα «φορτώσουν» τόσο τις κυκλοφοριακές συνθήκες στις σχετικά ήπιας κυκλοφορίας σήμερα γειτονιές της Ν. Ελβετίας και των Τροχιοδρομικών, αλλά και της Ανατολικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης, που θα τις μετατρέψουν σε μερικές ακόμη πολύβουες, ρυπασμένες και αβίωτες γειτονιές αυτής της πολύπαθης πόλης. Επιπλέον επιβάρυνση αναμένεται να υπάρξει στις κοινωνικές δομές και τα σχολεία της περιοχής, καθώς σήμερα είναι εντελώς απροετοίμαστες για την υποδοχή τόσων νέων κατοίκων και επισκεπτών.

Ο σχεδιασμός του Εμπράρ και οι προβλέψεις για τη συγκεκριμένη περιοχή του προηγούμενου εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου Θεσσαλονίκης είχαν συγκεκριμένη στοχοθεσία και προβλέψεις που υποστήριζαν την υπεράσπιση της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους. Ο σχεδιασμός αυτός ανατρέπεται βάναυσα, βιαστικά και προεκλογικά. Το όραμα Δήμου, Περιφέρειας και κυβέρνησης Ν. Δημοκρατίας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να είναι η μπουλντόζα, η πυκνοδόμηση, το τσιμέντο και η περαιτέρω συρρίκνωση του αστικού πράσινου, παρά τις σφαλιάρες που εισπράττει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την πρόσφατη καταδίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα επικίνδυνα αιωρούμενα σωματίδια στον αέρα της πόλης. Για το σχετικό πρόστιμο δεν είδαμε να υπάρξει κάποια ανακοίνωση και κάποιες δεσμεύσεις. Μας φαίνεται λογικό, εφόσον κανείς από αυτούς δεν θα χρειαστεί να το πληρώσει από την τσέπη του, ούτε και να υποστηρίξει την περίθαλψη όσων κατοίκων η υγεία θα επιβαρυνθεί. Η πολιτική αυτή μόνο με μια λέξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί: “αμοραλιστική“, δηλαδή ανήθικη και αδιάφορη για την ευημερία των κατοίκων της πόλης.

“Κοιτάμε Μπροστά” στην Κεντρική Μακεδονία

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα