Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής σε συνέντευξη του μίλησε για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημόσιων έργων των τελευταίων δεκαετιών, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, το μετρό στη Θεσσαλονίκη, το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο είναι σε εξέλιξη, αλλά και για τα ελληνοτουρκικά ζητήματα.
Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στη Real News τόνισε ότι «τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Εδώ και 20 μήνες δουλεύουμε συστηματικά. Παραλάβαμε μια κατάσταση πολύ δύσκολη, με επί χρόνια μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και μηδενική προετοιμασία για νέα. Σήμερα, έχουμε πλέον βάλει μπρος ένα πρόγραμμα έργων άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το 2004-2009. Περιλαμβάνει νέα έργα, όπως είναι ενδεικτικά οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η νέα Περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη το λεγόμενο flyover, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, αλλά και 7000 παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου, σε όλη τη χώρα. Μέσα στο 2021, επιτέλους θα δούμε εργοτάξια στο Βόρειο Τμήμα του Ε65, στο Πάτρα – Πύργος και στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ θα μπούμε στην τελική ευθεία για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αλλά κάνουμε άλματα και για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη – και την άλλη εβδομάδα καταθέτουμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Τι σημαίνουν όλα αυτά τα έργα; Καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής για τον πολίτη. Ώθηση στην οικονομία. Χιλιάδες νέες δουλειές».
«Μέσα στο καλοκαίρι θα δούμε εργοτάξια σε Εξάρχεια, Κολωνάκι, Κατεχάκη, Άλσος Βεΐκου. Συνολικά η νέα γραμμή του μετρό θα έχει 15 σταθμούς και θα φτάνει μέχρι Γουδή. Ενώ προετοιμάζουμε και την επέκταση κατά μήκος της Κηφισίας μέχρι τα Πευκάκια, όπου θα ενώνεται με τη Γραμμή 1. Μιλάμε, δηλαδή, για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει την ίδια τη ζωή μας στην Αθήνα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής για την γραμμή 4 του Μέτρο.
Αναφερόμενος στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι «το ΣτΕ δεν έχει ανακοινώσει επισήμως την απόφασή του. Θα ήταν τουλάχιστον ασέβεια προς τη Δικαιοσύνη να αναφερθώ σε αυτή λοιπόν. Και φυσικά δεν θα το κάνω. Υπάρχει ένα παράδοξο εδώ, όμως, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ και οι πολέμιοι του Μετρό επιτίθενται εδώ και μέρες στο ΣτΕ. Κι αναρωτιέμαι, τι νομίζουν ότι κάνουν; Μπούλινγκ στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Όπως προηγουμένως είχαν αποπειραθεί να κάνουν και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο; Μέχρι εκεί φτάνει η αμετροέπειά τους και το μένος τους εναντίον του έργου; Τους απαντώ, λοιπόν, το εξής: Αν η απόφαση του ΣτΕ είναι αυτή που οι ίδιοι λένε, θα αποτελεί άλλη μία δικαίωση στην πράξη της πολιτικής μας, που είναι η μόνη που εξασφαλίζει στη Θεσσαλονίκη και Μετρό και Αρχαία. Όπως συμφωνούν, άλλωστε, κυβέρνηση, ΚΑΣ, Δήμος, Περιφέρεια, παραγωγικές δυνάμεις της πόλης και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Αρκετά με τις μονίμως μειοψηφικές δυνάμεις της οπισθοδρόμησης που τόσα χρόνια κρατάνε πίσω την πόλη! Θα θυμάστε ότι είχα απευθύνει έκκληση πως ήταν καιρός να παραδεχτούν την ήττα τους και να αφήσουν τις εκδικητικές προσφυγές στη Δικαιοσύνη, που το μόνο που θα ‘‘πετύχαιναν’’ θα ήταν να καθυστερήσουν κι άλλο το έργο… Δυστυχώς όμως εμμονικά συνέχισαν να βλάπτουν την πόλη. Αν το ΣτΕ δώσει το πράσινο φως, λοιπόν, να είστε βέβαιος ότι θα τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους δύο νέους αυτοκινητοδρόμους, Θεσσαλονίκη–Έδεσσα και Δράμα–Αμφίπολη, που θα γίνουν με ΣΔΙΤ και στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ περί ιδιωτικοποίησης των αυτοκινητόδρομων τόνισε ότι «στην πράξη το ΣΔΙΤ σημαίνει ότι ενώνουμε ως δημόσιο τις δυνάμεις μας με τον ιδιωτικό τομέα, για να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα για όλους και πάνω απ’ όλους για τους πολίτες. Σημαίνει ότι τα έργα θα γίνουν στην ώρα τους και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου. Και μάλιστα, δεσμευόμαστε να μην έχουν διόδια. Αν από αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ συμπεραίνει ότι… ιδιωτικοποιούμε τα έργα, απλώς επιβεβαιώνει πόσο μακριά από την πραγματικότητα βρίσκεται, εγκλωβισμένος σε ξεπερασμένες ιδεοληψίες».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών επισημαίνοντας πως «επί 4,5 χρόνια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο και δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη. Εμείς υλοποιούμε ένα μελετημένο σχέδιο. Βήμα-βήμα: Ανάταξη του στόλου, με 200% αύξηση στις δαπάνες συντήρησης. Συμφωνία με ΚΤΕΛ, άρα ενίσχυση με 200 λεωφορεία και 550 οδηγούς. Μετά από μια δεκαετία, 655 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Και τώρα, άλλα 300 λεωφορεία μέσω leasing. Το αποτέλεσμα; Ενώ παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, τώρα έχουμε πάνω από 1250 –σχεδόν 50% αύξηση- συν τα 300 του leasing που εντάσσονται σταδιακά. Κι έτσι έχουμε ήδη 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς. Ακόμα μεγαλύτερη πρόοδος στη Θεσσαλονίκη: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα τα έχουμε διπλασιάσει. Όλα αυτά έγιναν εν μέσω πανδημίας και ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση το μόνο που είχε αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου. Όμως εμείς τη μειώσαμε ξανά. Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια στις αστικές συγκοινωνίες. Ξέρουμε και τα προβλήματα, κάθε μέρα από πάνω είμαστε και κάνουμε διαχείριση κρίσης. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι έχουν γίνει βήματα προόδου πολύ σημαντικά».
Σχετικά με τις πρόσφατες τουρκικές προκλήσεις ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η στάση της Ελλάδας είναι ορθή και υπεύθυνη, υπογραμμίζοντας ότι « η Τουρκία πλέον έχει πάρει ξεκάθαρα το μήνυμα: η Ελλάδα δεν παίζει. Αντιθέτως, ενισχύει τη θέση της και προχωρά με σοβαρότητα, σιγουριά κι αυτοπεποίθηση».