Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΘεσσαλονίκηΘεσσαλονίκη: Αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα - Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις;

Θεσσαλονίκη: Αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα – Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις;

Ανοίγουν το ένα μετά το άλλο, όχι μόνο σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης, αλλά πλέον και σε συνοικίες, αν και πριν από δύο δεκαετίες το είδος που εμπορεύονται φάνταζε επιστημονικό σενάριο. Τα ηλεκτρικά οχήματα, σκούτερ και πατίνια μπήκαν δειλά στη ζωή μας, όμως η κατακόρυφη αύξηση στις τιμές των καυσίμων (πετρέλαιο, βενζίνη κι αέριο) τους τελευταίους μήνες, τα έχει κάνει πιο επίκαιρα από ποτέ.

«Η διαφορά στην κατανάλωση ρεύματος με καύσιμο και κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι κοντά με 40 με 50 %. Μία πολύ μεγάλη διαφορά. Το δίκυκλο δεν έχει καμία συντήρηση, αυτό που πρέπει να καταλάβει ο καταναλωτής είναι, ότι δεν έχουμε λάδια, φίλτρα, έχουμε μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος δεν χρειάζεται συντήρηση, μόνο να είμαστε συνεπείς με τη φόρτιση της μπαταρίας μας», λέει στην Karfitsa, o Θεόδωρος Ασβεστάς, ιδιοκτήτης της ASV Ηλεκτροκίνηση, ο οποίος ασχολείται πολλά χρόνια με τα συμβατικά αυτοκίνητα και τα τελευταία πέντε επέκτεινε τις δραστηριότητες του και στα ηλεκτρικά οχήματα ανοίγοντας ένα κατάστημα εμπορίας και σέρβις. Ο Θεόδωρος Ασβεστάς αισθάνεται δικαιωμένος, βλέποντας το ενδιαφέρον του κόσμου να αυξάνεται ραγδαία, ειδικά τους τελευταίους μήνες, έπειτα από τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης, του πετρελαίου και του αερίου.

«Από τότε που ξεκίνησε το ηλεκτροκίνητο και το έχουμε δει να μπαίνει δυναμικά στην Ελλάδα, ο κόσμος ενδιαφέρεται, θέλει να αγοράσει. Τώρα που εκτοξεύτηκαν και οι τιμές στα καύσιμα, στρέφεται στην αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Φυσικά, η αύξηση του ρεύματος με την κατανάλωση του ρεύματος που έχουμε σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα δεν είναι τόσο μεγάλη, όσο στο βενζινοκίνητο με την αύξηση της τιμής που σχεδόν πήρε ένα 30 με 40% επάνω , έγινε αισθητή η διαφορά στην τσέπη του καταναλωτή», καταλήγει.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και την ΕΛΣΤΑΤ, τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 3% το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021. Συγκεκριμένα, κατέλαβαν το 9,4% της αγοράς έναντι του 6,4% το 2021.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, σε κάποια καταστήματα η αγορά και η ζήτηση στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι διπλάσια.

«Έχουμε επιπλέον αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων πάνω από 20% το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021 , ενώ το ενδιαφέρον των υποψηφίων πελατών έχει αυξηθεί περίπου στο 50%», αναφέρει o υπεύθυνος Marketing της Ecocar, Θέμης Κουτσουρνάς.

Γιατί όμως -εκτός από τη προφανή οικονομία στην μετακίνηση- να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό όχημα, το οποίο κοστίζει αρκετά περισσότερο από ένα συμβατικό;

Τους λόγους μας εξηγεί ο Ευστάθιος Λαφαζανίδης, τον οποίο εντοπίσαμε σε ένα κατάστημα εμπορίας ηλεκτρικών οχημάτων στη Θεσσαλονίκη να αναζητεί για ένα ηλεκτρικό πατίνι και ηλεκτρικό αυτοκίνητο: «Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Η νέα τεχνολογία οδεύει σε άμεσες λύσεις πρακτικές, χωρίς να υπάρχει ακριβό κόστος μετακίνησης και σέρβις. Το επόμενο διάστημα θα πάρω πατίνι και στη συνέχεια και ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, ήδη έκανα test drive, ώστε να δω τις δυνατότητες του κι έμεινα ενθουσιασμένος. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε για τις καθημερινές μετακινήσεις, ιδίως αυτοί που διαμένουν στις πόλεις. Η κατανάλωση δεν εξαντλείται της μπαταρίας κι είναι άνετο και προσβάσιμο για όλους, σε συνδυασμό και με την αύξηση των καυσίμων, είναι η πιο συμφέρουσα οικονομικά επιλογή».

Η κυβέρνηση έχει ήδη εξαγγείλει πρόγραμμα για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο αναμένεται να ανοίξει άμεσα και θα έχει αναδρομική ισχύ από 1η Δεκεμβρίου του 2021 με σημαντικά οικονομικά οφέλη.Σύμφωνα με αυτό θα δίνονται επιδοτήσεις:

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 ευρώ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα.
  • Επιπλέον 1.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και μικρο-αυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
  • Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.

«Φαίνεται ότι θα υπάρξει μία αύξηση, σε σχέση με την περσινή χρονιά, όσον αφορά τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά πατίνια , της τάξεως του 15%. Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, το οποίο ήταν κλειστό για το πρώτο πεντάμηνο του 2022, με αποτέλεσμα ο κόσμος να αναστέλλει την αγορά ενός τέτοιου προϊόντος μη γνωρίζοντας ότι θα μπορούσε να δουλέψει η επιδότηση αναδρομικά. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση κι ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών», τονίζει ο Γιάννης Πήττας, ιδιοκτήτης της Εlectric Μoto Hellas.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αγοραστές είναι πλήρως ενημερωμένοι για την ηλεκτροκίνηση, για τις δυνατότητες των μπαταριών, τις υποδομές φόρτισης και το πραγματικό οικολογικό αποτύπωμα.

«Όλο και περισσότερος κόσμος, στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση, ακόμη κι αυτοί που δεν πίστευαν στην ηλεκτροκίνηση, γιατί τη συναντούν πλέον στην γειτονιά τους, οπότε μυούνται του αντικειμένου αυτού. Με τα ηλεκτροκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά της Θεσσαλονίκης, άρχισε να αλλάζει αυτή η νοοτροπία και οι καταναλωτές να στρέφονται στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων» συμπληρώνει.

Σύμφωνα με τους εμπόρους ηλεκτρικών οχημάτων ανασταλτικός παράγοντας για ακόμη μεγαλύτερες πωλήσεις είναι το δίκτυο σημείων φόρτισης, το οποίο, ακόμα δεν έχει καλύψει όλα τα σημεία των οδικών δρόμων.

Ρεπορτάζ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΤΣΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα