Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΗ Θεσσαλονίκη έχει μετρό κι αυτό είναι αληθινό - Πλήθος κόσμου στο...

Η Θεσσαλονίκη έχει μετρό κι αυτό είναι αληθινό – Πλήθος κόσμου στο νέο μέσο της πόλης (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

.

Τους καρπούς της πολυετούς υπομονής και ταλαιπωρίας δρέπουν εισερχόμενοι μαζικά στο μετρό οι Θεσσαλονικείς με την 30η Νοεμβρίου να καταγράφεται στην ιστορία της πόλης.

Πρόκειται για μια ημέρα η οποία ήρθε με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να υπομένουν την πολυετή παραμονή των εργοταξίων μπροστά από τα καταστήματα τους, με ορισμένα εξ αυτών να κλείνουν εξαιτίας αυτών, οικονομική καταστροφή. Με τους πολίτες να αναμένουν για ώρες στις στάσεις του ΟΑΣΘ, ως μοναδικού μέχρι σήμερα μέσου μαζικής μεταφοράς. Με το έργο λόγω της πολυετούς καθυστέρησης ολοκλήρωσης του να μετατρέπεται σε ανέκδοτο, αλλά και με άλλες φαιδρές και πικρές ιστορίες.
Πλέον μετά την τελετή τον εγκαινίων από τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Φιλόθεο και παρουσία της προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπουλου και του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον τελευταίο να πατάει συμβολικά και το εναρκτήριο πλήκτρο θέτοντας σε κυκλοφορία τον συρμού, όλα τα παραπάνω ανήκουν στο παρελθόν.
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Γούπος
Ειδικότερα το μεσημέρι του τελευταίου Σαββάτου του Νοεμβρίου, εν μέσω κακοκαιρίας με τις καιρικές συνθήκες να προσομοιάζουν στις καθημερινές κυκλοφοριακές δυσκολίες της πόλης, οι Θεσσαλονικείς έσπευσαν στους σταθμούς του μετρό για να βιώσουν την ιστορική στιγμή. Παρ’ όλες τις καιρικές αντιξοότητες η ημέρα είχε έναν χαρακτήρα γιορτής, με χαμογελαστούς από ικανοποίηση και με ψηλά το κεφάλι Θεσσαλονικείς να κάνουν τις βόλτες τους με αυτό στο πολεοδομικό συγκρότημα,
μεταξύ των οποίων και αρκετοί γονείς με τα παιδιά τους.
Φυσικά υπήρξαν και αυτοί που αξιοποίησαν από την πρώτη στιγμή την μεταφορική ωφέλεια του μετρό, επιβιβαζόμενοι σε αυτό με τις αποσκευές τους.

Πλέον η πολύωρη αναμονή στις στάσεις του ΟΑΣΘ με την διέλευση του  νέου συγκοινωνιακού μέσου της πόλης από τους σταθμούς να πραγματοποιείται κάθε τρία λεπτά.
Αυτό το κλίμα ήταν ορατό και στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης,
όπου μετά την άφιξη του πρώτου συρμού, όλοι οι επόμενοι έφευγαν ασφυκτικά γεμάτοι.
Μάλιστα παρά την δωρεάν είσοδο των πρώτων ημερών,
σχηματίστηκαν και ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίων και τα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης,
με αρκετούς να επιθυμούν να προμηθευτούν εισιτήρια και κάρτες από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου συγκοινωνιακού μέσου της πόλης.
Άξιο αναφοράς και το γεγονός ότι κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του έργου, υπήρχε έντονη αστυνομική παρουσία για την διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας στους σταθμούς.
Πρώτη κατά σειρά στάση η πλατεία Δημοκρατίας, στην περιοχή του Βαρδάρη,
με σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στο σημείο.
Ακολούθως ο μητροπολιτικός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης διέρχεται από τον πολύπαθο σταθμό Βενιζέλου,
όπου δεσπόζουν τα αναδεικνυόμενα σπουδαία ευρήματα, που εντόπισαν οι αρχαιολόγοι με την πολύτιμη βοήθεια των εργατών.
Ο συγκεκριμένος κεντρικός σταθμός της πόλης μάλιστα, αναμένεται να αποτελέσει, όπως και άλλη ένα επιπλέον σημείο εργασίας για διανομείς εντύπων, με την αρχή μα κάνει ένας πωλητής του περιοδικού δρόμου “σχεδία”.
Επόμενη στάση Αγίας Σοφίας, ένας ακόμα σταθμός στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης,
στον οποίο επίσης βρέθηκαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.
Σε αυτόν οι Θεσσαλονικείς είχαν την δυνατότητα να επισκεφτούν πριν το οριστικό άνοιγμα του μετρό, στο πλαίσιο του θεσμού του Open House.
Κατόπιν σειρά είχε ο σταθμός Σιντριβάνι, στην περιοχή της ΔΕΘ.
Πρόκειται για τον σταθμό η ολοκλήρωση του οποίο εγκαινιάστηκε και επί της κυβέρνησης Τσίπρα.
Αποτελεί τον πρώτο από τους δύο σταθμούς που θα εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο την πανεπιστημιακή κοινότητα της πόλης μετά από τον σταθμό Πανεπιστήμιο.
Παράλληλα ο δεύτερος αποτελεί και τον πλησιέστερο στο Καυταντζόγλειο στάδιο και έδρα του Ηρακλή Θεσσαλονίκης σταθμό.
Αυτός είναι ένας ιδιαίτερα εντυπωσιακός σταθμός καθώς λόγω των τριών εξόδων που έχει, δημιουργείται ένας κόμβος κάτω από την λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Στην συνέχεια σειρά έχει ο σταθμός Παπάφη,
ο οποίος και αυτός είναι γνώριμος στους Θεσσαλονικείς από προηγούμενη χρονιά επίσης λόγω του θεσμού του Open House. Πρόκειται για τον σταθμό που πρακτικά αποτελεί την πρόσβαση της περιοχής της Τούμπας στο μετρό, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις εντός έδρας αναμετρήσεις του ΠΑΟΚ.
Στην πορεία η γραμμή 1 του μετρό κατηφορίζει στην νοτιοανατολική Θεσσαλονίκη, με την πρώτη κατά σειρά στάση να είναι αυτή του σταθμού Ευκλείδης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω σταθμός ήταν από τους πρώτους που ολοκληρώθηκαν.
Παρακάτω το τρένο διέρχεται κάτω από την οδό Δελφών φτάνοντας στον σταθμό Φλέμινγκ. Πρόκειται για ένα σημείο το οποίο πλήρωσε βαρύ τίμημα μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, με την περιοχή να μαραζώνει, καθώς πολλά από τα καταστήματα σε αυτή έκλεισαν, Ωστόσο πλέον δρέπει τους καρπούς της λειτουργίας του μετρό, μετατρεπόμενη σταδιακά σε νέο τοπόσημο, λόγω των καφέ που άνοιξαν πέριξ του σταθμού.
Παρόμοια εικόνα παρατηρείται και στους επόμενους δύο σταθμούς, αυτόν την Ανάληψης
και αυτόν της 25ης Μαρτίου, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του πρώτου την στενότητα, συγκριτικά με τους υπόλοιπους.
Αντίστοιχα ο δεύτερος με τα κιτρινόμαυρα χρώματά του,
είναι ο εγγύτερος στο Χαρίλαου και στην έδρα του Άρη Θεσσαλονίκης, το γήπεδο Κλεάνθης Βικελίδης.
Επισημένεται ότι από αυτόν ξεκινάει η διακλάδωση του μετρό για την Καλαμαριά, με την γραμμή 2 με κατεύθυνση προς Μίκρα να αναμένεται να παραδοθεί το 2025. Σειρά έχει ο σταθμός Βούλγαρη και η περιοχή του Ντεπώ, με το μετρό να ανηφορίζει προς την οδό Ψελλού.
Εκεί βρίσκεται ο σταθμός Νέα Ελβετία κα πρακτικά σταθμός Πυλαία, στο περιβάλλοντα χώρο του οποίου δεσπόζει η πρόσφατα απαλλοτροιωθείσα οδός Ψελλού και ο νεόδμητος πολυτροπικος συγκοινωνιακός κόμβος.
Αυτός αποτελεί και τον τελευταίο ο της βασικής γραμμής του μετρό καθώς ακολουθεί το αμαξοστάσιο του Φοίνικα στον οποίο δεν υπάρχει δυνατότητα άφιξης των επιβατών.
Τέλος όπως γίνεται αντιληπτό με το μετρό η Θεσσαλονίκη αποκτά για πρώτη φορά στην ιστορία της δίκτυο μεταφορικών μέσων,
με το έργο να αναμένεται να φέρει ανάπτυξη στις περιοχές των σταθμών.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι χάρη στην λειτουργία του μετρό απέκτησε ζωή και ο σε κατάσταση μαρασμού μετά το δυστύχημα με την σύγκρουση τραίνων στα Τέμπη, σιδηροδρομικός σταθμός.
Ωστόσο η ωφέλεια θα είναι μεγαλύτερη αν υλοποιηθούν έγκαιρα και γρήγορα τόσο η επέκταση προς Μίκρα, όσο και οι αντίστοιχες προς την Βορειοδυτική και την Δυτική Θεσσαλονίκη.
Επισημαίνεται πως μπορεί το μετρό να κινείται αυτόματα, αλλά τόσο στους συρμούς,
όσο και στους χώρους των σταθμών υπάρχουν υπάλληλοι,
που είναι επιφορτισμένοι με την έκδοση εισιτηρίων, καθαριότητα,
την φύλαξη και την ασφαλή παρουσία των επιβατών σε αυτούς.
Με άλλα λόγια το μέτρο είναι οι άνθρωποι του, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με την παροχή των καλύτερων δυνατών υπηρεσιών για την αξιοπρεπή μετακίνηση των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.
- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα