Τρόπο για να αντεπεξέλθουν στην ενεργειακή κρίση και να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν πελάτες στους εξωτερικούς χώρους τον χειμώνα, χωρίς όμως να… μπαίνουν μέσα, αναζητούν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι αποδεικνύονται – για άλλη μια φορά – ιδιαίτερα εφευρετικοί.
Οι υψηλές τιμές στην ενέργεια έχουν αναγκάσει πολλούς ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης, ιδιαίτερα καφέ με υπαίθριους χώρους, να μην επιλέξουν για φέτος θέρμανση με σόμπες «μανιτάρια» και θερμάστρες, αλλά να στραφούν σε άλλες, πρωτότυπες λύσεις. Μία από αυτές, η οποία εκτιμάται ότι θα γίνει σε ακόμα περισσότερα καταστήματα, είναι τα… κουβερτάκια, τα οποία έχουν ξεκινήσει ήδη να τοποθετούνται σε τραπεζοκαθίσματα που βρίσκονται στους εξωτερικούς χώρους καταστημάτων καφέ.
Όπως αναφέρει στο protothema.gr, γενικός γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Επιτροπίδης, «πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο εμφανίστηκε μέσα στην πανδημία, καθώς και τότε έπρεπε να γίνει οικονομία στο ρεύμα και θα συνεχιστεί και αυτήν την χρόνια», προσθέτοντας ότι «φέτος τον χειμώνα θα εφαρμοστεί από πάρα πολλές καφετέριες».
«Έχουν εξοπλιστεί πάρα πολλά μαγαζιά με κουβερτάκια γιατί δεν συμφέρει να ανοίγεις το θερμαντικό ή την μποτίλια για έναν καφέ των 3 ευρώ. Στην Ελλάδα διαφέρουμε από την υπόλοιπη Ευρώπη, ακόμη και από την Ιταλία που είναι μεσογειακή χώρα. Εμείς πίνουμε τον καφέ μας σε διάστημα δύο ωρών, μπορεί και περισσότερο, επομένως είναι ασύμφορο να καίνε τα θερμαντικά για τόσες ώρες», σημειώνει ο κ. Επιτροπίδης.
Σχετικά με το πώς αυτό θα λειτουργήσει από τις επιχειρήσεις που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο, αναφέρει πως τα κουβερτάκια θα υπάρχουν σε τραπεζοκαθίσματα εξωτερικών χωρών για να μπορεί όποιος θέλει να τα χρησιμοποιήσει και να τα βάλει στα πόδια για να μην κρυώνει. Διευκρινίζει, δε, ότι αυτή η… λύση ανάγκης θα εφαρμοστεί από επιχειρηματίες που έχουν καταστήματα καφέ και όχι από εστιατόρια.
«Θα δούμε πολλές ευρεσιτεχνίες»
«Πολλοί είναι οι επιχειρηματίες που σκέφτονται το κόστος της θέρμανσης και αναζητούν τρόπους για να κάνουν οικονομία. Φανταστείτε να έρθουν δύο άνθρωποι να πιούνε καφέ, οι οποίοι θα θέλουν ένα “μανιτάρι” για μία ώρα και μπορεί το κόστος να στοιχίζει περισσότερο και από τον καφέ», αναφέρει στο protothema.gr ο Χρήστος Κουδούνης, εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Εστίασης Θεσσαλονίκης.
«Οι καταστάσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες του κλάδου είναι πολύ δύσκολες. Είναι σίγουρο ότι θα δούμε πάρα πολλές ευρεσιτεχνίες και ο καθένας θα δείξει την “έμπνευσή” του για να δει πως θα αντιμετωπίσει τα πράγματα. Θα είναι ένας πολύ δύσκολος χειμώνας και τον απολογισμό θα τον κάνουμε μετά τον Μάρτιο», σημειώνει.