Επιθεώρηση στα 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ πραγματοποίησε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, στην Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα ο αρμόδιο υπουργός υποδομών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, με την υφυπουργό, αρμόδια για τις μεταφορές, κα Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον γενικό γραμματέα μεταφορών, κ. Γιάννη Ξιφαρά, συνοδευόμενοι από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, κ. Κώστα Ταγγίρη, μετέβησαν στη φορολογική αποθήκη στη Σίνδο, στην οποία φυλάσσονται τα λεωφορεία μέχρι να εκτελωνισθούν.
Τα οχήματα, αφού γίνουν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι και οι τεχνικές δοκιμές, θα παραδοθούν στον ΟΑΣΘ, προκειμένου να ακολουθήσει η εγκατάσταση των μηχανημάτων επικύρωσης και έκδοσης εισιτηρίων, καθώς και του συστήματος τηλεματικής. Εν συνεχεία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα αρχίσουν δρομολόγια στους δρόμους της πόλης.
Ακολούθως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών μετέβη στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, για την επιθεώρηση των εργασιών του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Η σύμβαση για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης υπεγράφη στις 19 Φεβρουαρίου και το έργο προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Πρόκειται για μία μεγάλη και σημαντική επένδυση του Οργανισμού, μέσω της οποίας δημιουργούνται οι απαραίτητες υποδομές τόσο για τη φόρτιση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων όσο και για την ασφαλή νυχτερινή τους στάθμευση και φύλαξη.
Κατόπιν ο κ. Σταϊκούρας, η κ. Αλεξοπούλου και ο κ. Ξιφαράς πήραν μέρος σε σύσκεψη, την δεύτερη μέσα σε διάστημα περίπου δύο εβδομάδων, η οποία πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΑΣΘ, για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο αυτής ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε “Τρεις είναι οι ουσιαστικοί λόγοι που βρεθήκαμε, σήμερα, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στη Θεσσαλονίκη και πάλι μετά από 15 ημέρες.
Ο πρώτος λόγος είναι για να επισκεφθούμε τον χώρο, στον οποίο βρίσκονται τα λεωφορεία. Τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκονται στην πόλη της Θεσσαλονίκης και θα είναι στους δρόμους – όπως είχαμε δεσμευτεί, από 1η Σεπτεμβρίου 2023, στο Υπουργικό Συμβούλιο – περίπου στο τέλος Απριλίου. Ταυτόχρονα, επισκεφθήκαμε τον χώρο, στον οποίο θα εγκατασταθούν οι φορτιστές και εκτιμούμε ότι και σε αυτό το πεδίο θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος. Άρα, θα υπάρχει μια σημαντική ανανέωση, βελτίωση και επαύξηση του στόλου των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη από το τέλος Απριλίου και μετά.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δεν αρκεί ο στόλος, αλλά χρειάζεται και το προσωπικό. Ολοκληρώσαμε χθες με τα συναρμόδια Υπουργεία την πρόσληψη επιπλέον 40 ατόμων στον ΟΑΣΘ έτσι ώστε, αυτός ο επαυξημένος στόλος, να κυκλοφορεί με περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό. Ο τρίτος λόγος είναι ο εξής: Με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει ως πολιτική ηγεσία, στις 27 Μαρτίου θα εισηγηθούμε στο επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο, όπως είχαμε δεσμευτεί, το καινούργιο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, προφανώς με έναν σημαντικό ρόλο στον ΟΑΣΘ. Έναν σωστό και λειτουργικό ΟΑΣΘ και φυσικά με την εκκαθάρισή του. Μια υποχρέωση, που έπρεπε να έχει γίνει από το 2017.
Και στα τρία πεδία, όπως είχαμε δεσμευτεί, έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα, τα οποία θα δείτε το επόμενο χρονικό διάστημα”.
Αντίστοιχα από την πλευρά της η υφυπουργός, αρμόδια για τις μεταφορές επισήμανε πως “Με την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ και την προσθήκη 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, υλοποιούμε μία ακόμη Κυβερνητική μας δέσμευση για την ανάπτυξη πιο πράσινων και αποδοτικών μεταφορών.
Σήμερα στη συμπρωτεύουσα επισκεφθήκαμε το αμαξοστάσιο στη Σταυρούπολη, όπου θα εγκατασταθούν οι φορτιστές των ηλεκτρικών λεωφορείων και διαπιστώσαμε, με ικανοποίηση ότι η υλοποίηση του σχεδίου προχωράει σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Παράλληλα εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν, όσο το δυνατόν συντομότερα, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται μεθοδικά, μαζί με τις διοικήσεις, υλοποιώντας έτσι μία σημαντική παρέμβαση για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030.
Σημαντικό είναι επίσης ότι η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στην Αθήνα χρηματοδοτείται από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης”.