Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
Αρχικήseleo Θέμα«Ο Ζέρβας επικαλείται ένα μαρκετίστικο κόλπο μιας μεσιτικής εταιρείας για να κατασκευάσει...

«Ο Ζέρβας επικαλείται ένα μαρκετίστικο κόλπο μιας μεσιτικής εταιρείας για να κατασκευάσει μια νίκη εσωτερικής κατανάλωσης»



Ανακοίνωση για την παρουσία Ζέρβα τόσο σε τηλεοπτική συνέντευξη όσο και στο δημοτικό συμβούλιο εξέδωσε η παράταξη «Η Πόλη Ανάποδα».

Μέσα στην ανακοίνωση παρουσιάζει στοιχεία που προβληματίζουν και αν μη τι άλλο προκαλούν ερωτηματικά, τα οποία ο δήμαρχος της πόλης Κωνσταντίνος Ζέρβας οφείλει να απαντήσει στους δημότες του.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

Τόσο στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο όσο και σε πρόσφατη τηλεοπτική του εμφάνιση, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, καμάρωνε για τη «διάκριση» της πόλης να καταταγεί τρίτη καλύτερη πόλη για τους ψηφιακούς νομάδες. Η πραγματικότητα βέβαια είναι πολύ διαφορετική, όπως εξηγεί στην πολύ κατατοπιστική ανάρτησή της η φίλη Μ.Χ. [στην κοινοποιούμενη ανάρτηση έχουμε κάνει μικρές αλλαγές στη μορφοποίηση του κειμένου, ενώ οι αριθμοί σε αγκύλες παραπέμπουν στους συνδέσμους στο πρώτο σχόλιο], στην οποία μάλιστα βασίστηκε και η σχετική τοποθέτηση της δημοτικής μας συμβούλου, Λουκίας Αργυριάδου:
«Ένας πολύ σοβαρός, λέει ο δήμαρχος της πόλης, διαχειριστής εμπορικών ακινήτων στη Μ. Βρετανία κατέταξε τη Θεσσαλονίκη στην τρίτη καλύτερη θέση για να εργαστεί ένας ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΝΟΜΑΣ (digital nomad), μετά τη Λισαβόνα και τη Μπανγκόκ, δηλαδή την πόλη που θα επιλέξει ένας πχ Γερμανός ή Ολλανδός για απομακρυσμένη εργασία.[1]
Πρώτο και κύριο σε απάντηση αυτής της είδησης είναι ότι τα καθρεφτάκια δεν αποτελούν καμία λύση και ότι ο χαρακτηρισμός “ψηφιακός” (στην περίπτωσή μας νομάς) δεν είναι κάτι εκ προοίμιου θετικό ή όντως σχετικό.
Η στεγαστική κρίση είναι στο απόγειο της και σε αυτό έχει τρανά συμβάλει η βραχεία μίσθωση τύπου πλατφορμών Airbnb, το gentrification, η golden visa και η σχέση βασικού μισθού και μέσου ενοικίου στην Θεσσαλονίκη. Ο Κ. Ζέρβας κάνει λόγο για το οικονομικό όφελος που θα προσφέρουν 100.000 digital nomads που θα μένουν για έξι μήνες. Αναρωτιέμαι τι αντίκτυπο θα έχουν αυτοί (ή και πολύ λιγότεροι) στα ενοίκια των ντόπιων. Θέλει ο δήμαρχος να γίνουμε τέτοιος πόλος έλξης; Ενδεχομένως, πάμε παρακάτω.
Μπορεί να γίνει τέτοιος πόλος έλξης η Θεσσαλονίκη;
Η ταχύτητα του Internet στην Ελλάδα είναι στην 101η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από τις 182, για τον Αύγουστο.[2]
Το Internet είναι το ακριβότερο της ΕΕ.[3]
Ασφαλώς, λοιπόν, ένας απομακρυσμένα εργαζόμενος χωρίς μισθό Ελλάδας μπορεί να καλύψει τα στεγαστικά του έξοδα για έξι μήνες και να είναι και ικανοποιημένος, όλες οι υπόλοιπες συνθήκες όμως δεν γίνεται να συνηγορούν ώστε η Θεσσαλονίκη να βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Άρα πώς προκύπτει η κατάταξη της πόλης την οποία ο δήμαρχος περιφέρει ως νίκη?
Καταρχάς, δύο από τις μεγαλύτερες, εάν όχι οι μεγαλύτερες, πλατφόρμες για digital nomads είτε δεν έχουν αξιολόγηση για την Θεσσαλονίκη[4] είτε την βαθμολογούν με 3.06/5 (θέση #234).[5]
Κατά δεύτερον, ο “πολύ σοβαρός διαχειριστής εμπορικών ακινήτων στην Μ.Βρετανία” είναι η Instant offices, μια θυγατρική που λειτουργεί ως διαμεσολαβητής/ προμηθευτής βραχυχρόνιων χώρων εργασίας (ακόμα και εικονικών, virtual office) με μηνιαίο μίσθωμα, που έχει χώρους και στη Θεσσαλονίκη. Η Instant offices λειτουργεί με την λογική του Airbnb και βασίζει την κερδοφορία της στους digital nomads.[6]
Επίσης, η “είδηση” ότι είναι στην τρίτη θέση η Θεσσαλονίκη έχει παίξει μονάχα στο hellas posts english [σσ. μέχρι το βράδυ της Κυριακής], τόσο έγκριτη η κατάταξη. Edit: Αυτό αφορά στα αγγλικά (και που μας ενδιαφέρει στην πραγματικότητα για να κρίνουμε εάν αυτή μπορεί να έχει αντίκτυπο στους digital nomads). Στα ελληνικά υπήρχε η είδηση νωρίτερα [7].
Ο δήμαρχος επικαλείται ένα μαρκετίστικο κόλπο μιας μεσιτικής εταιρείας για να κατασκευάσει μια νίκη εσωτερικής κατανάλωσης. Είναι αυτό το όλον;
ΥΓ. Η κατάταξη αφορά αποκλειστικά στους ψηφιακούς νομάδες.»

 


Διαβάστε Ακόμα