Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΘεσσαλονίκηΘεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία για την κατασκευή του fly-over

Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία για την κατασκευή του fly-over

.

Σε σχέση με το ζήτημα της επικείμενης κατασκευής του έργου του fly-over στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, ο Ψυχολόγος M. Sc. και Υποψ. διδάκτωρ Α.Π.Θ., Αθανάσιος Καρανίκος απέστειλε  στους/ στις βουλευτές Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης, καθώς και στους/ στις επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων όλων των κομμάτων της ελληνικής βουλής, επιστολή όπου αναγράφει τις απόψεις του, με την ιδιότητα του ως εργαζόμενος που χρησιμοποιεί καθημερινά τον δρόμο αυτό για να μεταβεί στην εργασία του, και για να επιστρέψει στο σπίτι του.

Η άποψη που εκφράζει είναι πως η κατασκευή του fly-over δεν έχει λάβει καθόλου υπόψιν τα τεράστια προβλήματα που θα δημιουργηθούν στον κόσμο της εργασίας στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για ένα έργο που ανακοινώνεται ότι θα ξεκινήσει, ενώ δεν έχει διασφαλιστεί η απρόσκοπτη δυνατότητα των εργαζομένων να μεταβούν στην εργασία τους. Δεν υπάρχουν δυστυχώς εναλλακτικές επιλογές για τον εργαζόμενο της πόλης, δεν έχει παραδοθεί το μετρό (που να εξυπηρετεί όλη την πόλη) ενώ ο ΟΑΣΘ αδυνατεί να εξυπηρετήσει τους πολίτες.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Καρανίκου:

“Αξιότιμες/ αξιότιμοι βουλευτές της Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης,

Σας αποστέλλω την επιστολή αυτή ως εργαζόμενος στην πόλη της Θεσσαλονίκης και με αφορμή την έναρξη του έργου του flyover στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης.

Ακούμε από όλους τους εμπλεκόμενους ότι θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα λόγω των εργασιών. Αυτό είναι λάθος: το πιθανότερο είναι ότι θα υπάρξει το απόλυτο χάος. Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι δεν θα μπορούν να μεταβούν έγκαιρα στην εργασία τους. Όσες/ όσοι χρησιμοποιούμε την περιφερειακή οδό γνωρίζουμε ότι ένα μικρό ατύχημα δημιουργεί κυκλοφοριακό χάος και ουρές χιλιομέτρων. Το έργο αυτό στην ουσία θα καταργήσει την περιφερειακή οδό για χρόνια.

Οι αρμόδιοι (στους οποίους περιλαμβάνω τον πρωθυπουργό, τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, τον υφυπουργό Μ-Θ, και όλους τους τοπικούς αρμοδίους του χώρου της Περιφέρειας και της τοπικής αυτοδιοίκησης) θα πρέπει, θεωρώ, να επικεντρωθούν στο ότι ο δρόμος αυτός χρησιμοποιείται από τον κόσμο της εργασίας. Είναι, άραγε, κατανοητό τι σημαίνει να πηγαίνει ο εργαζόμενος να χτυπήσει την κάρτα στην εργασία του και να μην μπορεί; Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς έχει πολύ στενό κέντρο, και εκτεταμένα δυτικά και ανατολικά τμήματα, και οποιαδήποτε παρέμβαση κλείνει τις λιγοστές διόδους του κέντρου προκαλεί κυκλοφοριακή ασφυξία.

Ακούω δηλώσεις για το σημαντικό αυτό θέμα που εμπεριέχουν κυνισμό. Η εκτίμηση μου είναι ότι υπάρχει πλήρης αδιαφορία για τον εργαζόμενο της Θεσσαλονίκης.

Υπάρχει μια απόλυτη αδιαφορία απέναντι στους Θεσσαλονικείς, απέναντι στον κόσμο της εργασίας της Θεσσαλονίκης. Γιατί δεν περίμεναν οι αρμόδιοι να ολοκληρωθούν οι εργασίες του μετρό, μαζί με την επέκταση στη δυτική πλευρά της πόλης, ώστε να μπορεί να κινηθεί ο εργαζόμενος; Γιατί τόση βιασύνη, χωρίς προηγουμένως να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη δυνατότητα των εργαζομένων να μεταβούν στην εργασία τους; Θα ήταν πολύ λογικότερο τα χρήματα που προϋπολογίστηκαν για το έργο αυτό να δοθούν στην επέκταση του μετρό, και μετά την ολοκλήρωση του μετρό να γίνει οποιοδήποτε άλλο σημαντικό έργο. Σε όλες αυτές τις κινήσεις, οι οποίες επηρεάζουν δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, παρατηρώ έλλειψη μίας στοιχειώδους στοχοθέτησης.

Εν πάση περιπτώσει, εάν έχει κάποια σημασία ο κόσμος της εργασίας, ας γίνει το έργο όπως θα γινόταν σε οποιοδήποτε σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος: εργασίες μόνον και αποκλειστικά κατά τις βραδινές ώρες και το Σαββατοκύριακο, ή κάποιες ακόμη ώρες που προηγούμενες μελέτες δείχνουν μικρή κίνηση του δρόμου. Και όχι: «κλείνουμε τη μία λωρίδα (ίσως και δύο) και λυπούμαστε για την ταλαιπωρία σας, αλλά τι να κάνουμε; Κάνετε υπομονή!»

Οι πρακτικές αυτές δείχνουν μία αντιμετώπιση των Θεσσαλονικέων ως ανθρώπων τριτοκοσμικών.

Αξιότιμες/ αξιότιμοι βουλευτές της Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης,

Οι δυσκολίες στις οποίες θα βρεθούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι της πόλης, και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν εξαιτίας του έργου αυτού, αποτελούν παραβίαση βασικών εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων θα θιγεί επί χρόνια με την αδυναμία τους να κινηθούν στοιχειωδώς προς και από την εργασία τους.

Απευθύνομαι σε εσάς, που εκπροσωπείτε τους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης στη Βουλή,  και σας παρακαλώ να υποστηρίξετε τους εργαζομένους, τη δυνατότητα τους να πηγαίνουν στην, και να επιστρέφουν απρόσκοπτα από την εργασία τους. Παρακαλώ να φέρετε το θέμα προς συζήτηση στη Βουλή, εντοπίζοντας τα τεράστια προβλήματα που θα δημιουργηθούν στον κόσμο της εργασίας, και προτείνοντας τη μοναδική λύση που θα υπερασπίσει τα συμφέροντα των ανθρώπων της Θεσσαλονίκης: το έργο να ξεκινήσει όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες του μετρό, μαζί με την επέκταση στη δυτική πλευρά της πόλης.”

 

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα

Ο καιρός σήμερα στη Θεσσαλονίκη (23/12)