Με ηλεκτρικά λεωφορεία σύγχρονων προδιαγραφών θα μετακινούνται σε λίγους μήνες οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των δύο μεγαλύτερων πόλεων.
Πλήρως ανανεωμένος και συμβατός με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές θα είναι μέσα στους επόμενους μήνες ο στόλος των λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από την άφιξη των νέων ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρει το carandmotor.gr.
Αυτά θα πατήσουν επί ελληνικής ασφάλτου στις αρχές του 2023, όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναβαθμίζοντας τις μετακινήσεις των πολιτών στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας.
Πρόκειται για συνολικά 350 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ενταχθούν στον συγκοινωνιακό στόλο της Αθήνας και Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο ανοιχτού διαγωνισμού που είχε προκηρύξει τον περασμένο Οκτώβριο το υπουργείο, με τίτλο «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».
O συνολικός προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 383.494.800 ευρώ και πέρα από τα 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, αφορά στην προμήθεια 420 λεωφορειών φυσικού αερίου και υβριδικής τεχνολογίας.
Η ανατομία των συνολικά 770 νέων λεωφορείων
Ειδικότερα, ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και την προμήθεια σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης – ένας ανά όχημα ή 1 ανά δύο οχήματα, δηλαδή στο σύνολο 50 ή 100 φορτιστές. Επίσης, θα υπάρχουν και 3 φορητά συστήματα φόρτισης για τον ανεφοδιασμό των λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης.
Παράλληλα, θα υπάρξουν και επιπλέον 250 ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία μήκους 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία 180 χλμ, που θα συνοδευτούν από 125 ή 250 σταθερούς φορτιστές (ένας ή δύο ανά όχημα). Επιπροσθέτως, θα υπάρχουν και 7 κινητές μονάδες φόρτισης για τη φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκη φόρτισης επιτόπου.
Πέρα από τα ανωτέρω, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει νέας γενιάς λεωφορεία (EURO VI) με φυσικό αέριο. Πρόκειται για 200 απλά 12μετρα, καθώς και για 100 αρθρωτά 18 μέτρων.
Τέλος, περιλαμβάνονται και 100 απλά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, τα οποία μπορεί να αυξηθούν σε συνολικά 20 οχήματα.