Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέος γύρος αποζημιώσεων από την κοινοπραξία υπό την Άκτωρ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέος γύρος αποζημιώσεων από την κοινοπραξία υπό την Άκτωρ

Δεν σταματά να διεκδικεί αποζημιώσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης ο Άκτωρας, καθώς το πάγωμα του έργου με αφορμή την αλλαγή σχεδιασμού για την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου συνεχίζει να αποτελεί αιτία για την διεκδίκηση claims.

Λίγους μήνες μετά το τελευταίο αίτημα για αποζημιώσεις συνολικού ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ και τα χρήματα που έλαβε συνολικού ύψους 8,1 εκατ. ευρώ και 5,4 εκατ. ευρώ για την κύρια γραμμή και την Καλαμαριά στα τέλη Ιουλίου, η κοινοπραξία του έργου επανήλθε τον προηγούμενο μήνα και με νέο «λογαριασμό», επικαλούμενη και πάλι τις καθυστερήσεις στην κατασκευή της Βενιζέλου για την περίοδο από αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Με τρεις διαδοχικές επιστολές, ο ανάδοχος (κοινοπραξία Ακτωρ – SALINI IMPREGILO – HITACHI Rail STS), προβάλλει θετικές ζημιές συνολικού ύψους 6,3 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που στη συνέχεια αναπροσαρμόστηκε με νεότερους υπολογισμούς στα 6 εκατ. ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία που παραθέτει κοινοπραξία στην Αττικό Μετρό για το εξεταζόμενο διάστημα, οι συνολικές δαπάνες για αμοιβές προσωπικού, κόστη λειτουργίας εργοταξίου, εξοπλισμού, προμήθειες εγγυητικών επιστολών και ασφαλιστήρια συμβόλαια ήταν άνω των 18,6 εκατ.

Όμως η Αττικό Μετρό ψαλίδισε το αίτημα, εκτιμώντας ότι από τις διεκδικήσεις της κοινοπραξίας και την αξιολόγηση των στοιχείων που προσκομίστηκαν, προκύπτουν αποζημιώσεις ύψους 4,7 εκατ. μέσα στις οποίες ενσωματώνονται οι θετικές ζημιές του αναδόχου από εργασίες που δεν υλοποιήθηκαν με αποκλειστική ευθύνη της Αττικό Μετρό. Πρόκειται για καθυστερήσεις στο σχεδιασμό των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου».

To μετρό Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να αποτελεί πονοκέφαλο στην κυβέρνηση, η οποία «τρέχει» να προλάβει το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός για παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023.

Τον τελευταίο όμως χρόνο ελάχιστες εργασίες έχουν πραγματοποιηθεί για την πρόοδο του έργου, που αντιμετωπίζει τις οικονομικές δυσκολίες του αναδόχου αλλά και την αλλαγή σχεδιασμού, η οποία έχει ανοίξει ένα νέο γύρο δικαστικών προσφυγών με αφορμή τον αρχαιολογικό πλούτο που αποκάλυψαν οι ανασκαφές.

Το ΣτΕ αναμένεται να συνεκδικάσει και τις τρεις προσφυγές που έχουν υποβληθεί κατά της απόφασης της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη για την προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Μάλιστα κατόπιν αιτήματος της Αττικό Μετρό η εκδίκαση της υπόθεσης, έχει προγραμματιστεί για τις 6 Νοεμβρίου από τις αρχές Δεκεμβρίου που είχε αρχικά οριστεί, στην προσπάθεια της εταιρείας να επιταχυνθούν οι ρυθμοί και να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός του έργου.