‘’Φτωχός ο απολογισμός Ζέρβα- Λανθασμένες επιλογές και στρατηγικές’’

‘’Φτωχός ο απολογισμός Ζέρβα- Λανθασμένες επιλογές και στρατηγικές’’

''Ένα χρόνο μετά διαπιστώνεται η παντελής έλλειψη σχεδιασμού και οράματος για την πόλη''

 

 

H αυτοδιοικητική κίνηση «Οικολογία -Αλληλεγγύη» εκτιμά ως φτωχό, περιορισμένων δυνατοτήτων και αποτελεσμάτων τον απολογισμό πεπραγμένων του 2019 της δημοτικής διοίκησης Ζέρβα.

Σε μια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου "κεκλεισμένων των θυρών", η Οικολογία –Αλληλεγγύη καταθέτει δημόσια τις απόψεις της:

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, βασισμένος στο μετεκλογικό νομοθετικό πλαίσιο της κυβέρνησης της ΝΔ, που εξουδετερώνει την απλή αναλογική και αποτρέπει τη θεσμική συνεννόηση μεταξύ των δημοτικών παρατάξεων, επέλεξε να μην απευθυνθεί στις παρατάξεις αλλά στη βάση του παζαριού έμμισθων θέσεων και πόστων κατόρθωσε να συγκροτήσει μιαν ετερόκλητη πλειοψηφία, αφού προηγουμένως λεηλάτησε τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης από συμβούλους. Όλοι αυτοί οι σύμβουλοι δήλωσαν δημοσίως ότι το κάνουν «για το καλό του λαού και του τόπου».

Η επιλογή στελεχών για υπεύθυνες θέσεις δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη. Πχ ο ΓΓ του Δήμου είναι πρώην στέλεχος της αλήστου μνήμης νομαρχιακής διοίκησης Ψωμιάδη και πρώην δήμαρχος που ελέγχεται για τη νομιμότητα των αποφάσεών του, ενώ ο γενικός διευθυντής της δημοτικής επιχείρησης πληροφόρησης, επίσης στέλεχος της διοίκησης Ψωμιάδη, επιβλήθηκε με σειρά μεθοδεύσεων, χωρίς εμπειρία στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, μη μέλος της ΕΣΗΕΜΘ κτλ.  

Από τις πρώτες μέρες της η διοίκηση Ζέρβα φρόντισε με αλλεπάλληλες μετακινήσεις στελεχών του Δήμου και εκατοντάδες μετακινήσεις υπαλλήλων, που συνεχίζονται μέχρι σήμερα, χωρίς σχεδιασμό, με αδιαφανή-μη αξιολογικά κριτήρια, να δημιουργήσει ένα "ασφαλές περιβάλλον" διοίκησης, χτίζοντας ταυτόχρονα τον κύκλο των παραθεσμικών «συνεργατών» του δημάρχου, που ρυθμίζουν τις υπηρεσίες και αποφασίζουν στη θέση των αρμοδίων.

Ένα χρόνο μετά διαπιστώνεται η παντελής έλλειψη σχεδιασμού και οράματος για την πόλη, από μια εσωστρεφή διοίκηση που αδυνατεί να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα των δημοτών.

Από τις πρώτες ώρες που ανέλαβε τη Διοίκηση του Δήμου ο κ. Ζέρβας, από τους συνεργάτες του στενού περιβάλλοντος του πρώην Δημάρχου, και έχοντας διατελέσει επί σειρά ετών Αντιδήμαρχος, στόχευσε στην ακύρωση, το ξήλωμα του έργου της προηγούμενης οκταετίας, το οποίο έχει προσυπογράψει, ψηφίσει και εγκρίνει κατά τη διάρκεια της θητείας του από τις θέσεις της διοίκησης την οποία υπηρέτησε. Ακύρωσε, σχεδόν στην πλειοψηφία του το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, απαξιώνοντας την πολυετή εργασία των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, αδιαφορώντας για τις χιλιάδες εργατοώρες των υπαλλήλων που χάθηκαν και πληρώθηκαν από τους δημότες. Αναφέρουμε, ενδεικτικά:   

  • Ακύρωση της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας -κάτω τμήμα.
  • Ακύρωση της ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας.
  • Κατάργηση των δωρεάν θέσεων των κατοίκων της Ε' Κοινότητας στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
  • Ακύρωση του συστήματος φορτοεκφορτώσεων και τροφοδοσίας επιχειρήσεων και καταστημάτων.
  • Πλημμελής διαχείριση του έργου της Ενεργειακής Αναβάθμισης του σχολικού συγκροτήματος Κλεάνθους.
  • Αποξήλωση των ελαστικών πασσάλων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας σε κεντρικούς δρόμους της πόλης και εξουδετέρωση των λεωφορειοδρόμων.

Πέρα από τα παραπάνω, αξιοσημείωτες είναι οι λανθασμένες επιλογές και στρατηγικές που χαρακτήρισαν τη μέχρι τώρα θητεία της διοίκησης Ζέρβα, επιλογές που αναδεικνύουν τις αδυναμίες και της παθογένειές της και μας προβληματίζουν για το μέλλον της πόλης:

  • Η αδιαφορία για το περιβάλλον και την ανάδειξη του δημόσιου χώρου.
  • Η έλλειψη σχεδιασμού για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς επίσης και την εναλλακτική εξυπηρέτηση της μετακίνησης των δημοτών με τη  δημιουργία ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμων. 
  • Οι επιλογές και η θέση του Δημάρχου στο μείζον θέμα της διαχείρισης των μοναδικών ευρημάτων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, που συντάσσεται με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαίων.
  • Η έλλειψη ουσιαστικού δημόσιου διαλόγου-διαβούλευσης για τα θέματα της πόλης. 
  • Ο ερασιτεχνισμός και οι πειραματισμοί που διαπιστώνονται στη διαχείριση των χρηματοδοτικών εργαλείων για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση των έργων.
  • Οι αδιαφανείς διαδικασίες με τις οποίες παραχωρεί δημοτικά ακίνητα. 
  • Οι  κατ' επανάληψη αναθέσεις έργων και προμηθειών με τη διαδικασία της "απ' ευθείας ανάθεσης", που ενέχει κινδύνους αδιαφάνειας και καταστρατηγεί τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Τι προτείνει η Οικολογία Αλληλεγγύη

  • Να υιοθετηθεί η διαλογή στην πηγή για τα απορρίμματα και να ενταθούν οι προσπάθειες για ανακύκλωση, γιατί το 14% μέχρι τώρα δεν αξίζει στην πόλη. Κάποιοι κύκλοι αντιτίθενται έχοντας στο μυαλό τους την καύση!
  • Να υπάρξει φροντίδα για την επαναχρησιμοποίηση! Έχουμε πολύ επιτυχημένες ευρωπαϊκής έμπνευσης πρακτικές με κέντρα συλλογής συσκευών-επίπλων και γενικότερα αντικειμένων, που στη συνέχεια επιδιορθώνονται (πχ πολλά από αυτά τα «ογκώδη» μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν μετά από επισκευή, συντήρηση, φρεσκάρισμα κλπ) και μεταπωλούνται. Η επαναχρησιμοποίηση σημαίνει θέσεις εργασίας, ελάχιστο κεφάλαιο έναρξης και εξοικονόμηση ενέργειας και πρώτων υλών.
  • Να πάρει πρωτοβουλία ο Δήμος για τη δημιουργία δημοτικο-συνεταιριστικής επιχείρησης που να αναλάβει τη διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης.
  • Να αξιοποιηθούν οι μετρήσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που η διοίκηση του δήμου διενεργεί. Να δημοσιεύονται περιοδικά με συστηματικό τρόπο τα αποτελέσματα, να επακολουθεί σχετική διαβούλευση και να σχεδιάζονται επιδημιολογικές μελέτες που να στοχεύουν στην καταγραφή των επιπτώσεών τους.
  • Να φυτευτούν ΟΛΑ τα δέντρα που έχουν κοπεί, ξεραθεί ή καταστραφεί μέχρι τώρα στις κύριες οδούς της πόλης.
  • Να γίνεται εκτίμηση των αναγκών της πόλης με ανοιχτή δημοκρατική διαβούλευση φορέων, οργάνων της διοίκησης και πολιτών, που να καταλήγει σε αιτήματα προς την κυβέρνηση, ώστε να σταματήσει ο δήμαρχος να υπερτονίζει τις συναντήσεις του με κυβερνητικά στελέχη, θέλοντας να δείξει ότι χάρις στην προσωπική του ακτινοβολία και πρωτοβουλία γίνονται έργα. Δεν ασκείται πολιτική με «δωράκια». Να εγκαταλείψουμε το «πελατειακό κράτος» και να επιλεγούν έργα μετά από διάλογο και ευρύτερες συναινέσεις.
  • Να προχωρήσει ο Δήμος σε διαδικασίες κατάρτισης συμμετοχικού προϋπολογισμού, που ήδη εφαρμόζονται με επιτυχία σε άλλες χώρες του κόσμου. Στη Σκανδιναβία οι συμμετοχικοί προϋπολογισμοί εντάσσονται στο πλαίσιο της τάσης εκσυγχρονισμού των κρατών ενώ στην Αγγλία χρηματοδοτούνται πλέον επίσημα από τη Βρετανική κυβέρνηση.