ΣΥΡΙΖΑ: Κινδυνεύει η επέκταση του Μετρό στα Δυτικά

ΣΥΡΙΖΑ: Κινδυνεύει η επέκταση του Μετρό στα Δυτικά

H βουλεύτρια Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου,

επισημαίνει τον κίνδυνο για αναβολή της επέκτασης του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη και ερωτά σχετικά τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Η κατατεθείσα ερώτηση είναι η εξής:

 

''Για τη Δυτική Θεσσαλονίκη η Αττικό Μετρό επέλεξε την κατασκευή μίας Ενιαίας Κυκλικής Γραμμής, συνδέοντας τις δύο δυτικές επεκτάσεις, προς Νεάπολη-Σταυρούπολη και προς Κορδελιό - Εύοσμο. Η Δυτική Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει σταθμούς σε Νεάπολη, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Ηλιούπολη, Εύοσμο, Κορδελιό, Μενεμένη και Επτάλοφο, προβλέποντας μελλοντικά την επέκταση σε Ευκαρπία και νοσοκομείο Παπαγεωργίου, καθώς και τη διασύνδεση με τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης του ΟΣΕ.  Η Δυτική Επέκταση αναμένεται να εξυπηρετεί μία περιοχή που έχει πληθυσμό άνω των 350.000 κατοίκων και σημαντική οικονομική δραστηριότητα.

Η κυκλική χάραξη σε σχέση με τις δύο γραμμές έχει πολλαπλά οφέλη και για την Αττικό Μετρό σε ό,τι αφορά στα εισιτήρια αλλά και για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, καθώς θα ενισχύσει την κινητικότητα μεταξύ των δήμων και θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη όλης της περιοχής. Η λύση αυτή τέθηκε υπόψη του συντονιστή του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Γκρος, ο οποίος τόνισε ότι οι επεκτάσεις του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες ανήκουν στην κατηγορία των έργων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο της ΕΕ για την περίοδο από το 2020 και μετά.

Για τον καλύτερο προγραμματισμό των εργασιών και προκειμένου να προληφθούν καθυστερήσεις από πιθανά αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά και την απαραίτητη ωρίμανση του έργου, προκηρύχθηκε διαγωνισμός πρόδρομων εργασιών. Οι πρόδρομες εργασίες διασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρχουν επιπρόσθετες καθυστερήσεις στις επεκτάσεις εξαιτίας των αρχαιολογικών ευρημάτων και αφορούν εργασίες για την αρχαιολογική έρευνα, τοπογραφικές εργασίες και τη διερεύνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας. Πρόσφατα μάλιστα, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός προϋπολογισμού 18,6εκ€ και αναδείχτηκε ανάδοχος εργολάβος.

Ωστόσο με δηλώσεις του σε ΜΜΕ, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Ταχιάος, ανέφερε ότι «το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα βορειοδυτικά της πόλης δεν είναι ορατό σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε», εκφράζοντας μεταξύ άλλων ερωτηματικά για την χρηματοδότηση του έργου και την χάραξη του, αλλά και την αδυναμία να υλοποιηθεί το έργο με ανοικτά μέτωπα στην βασική γραμμή, προκαλώντας ανησυχία στους τοπικούς φορείς και τους πολίτες.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Υιοθετεί τις απόψεις του Προέδρου της Αττικό Μετρό για την αδυναμία υλοποίησης του έργου της δυτικής επέκτασης και την ανασφάλεια που προκαλεί στους πολίτες της Δυτικής Θεσσαλονίκης η πιθανή αναθεώρηση των σχεδίων;
  2. Σε ποια τεχνική τεκμηρίωση στηρίζεται η άποψη αναίρεσης της προγραμματισμένης κυκλικής χάραξης και ποιες επιπτώσεις θα υπάρξουν στο χρονοδιάγραμμα και στο κόστος υλοποίησης;''.

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.