Η Google παραδέχτηκε την ήττα της στην προσπάθεια να ξαναφτιάξει τη βιομηχανία gaming γύρω από το cloud, καθώς αποκάλυψε ότι θα κλείσει την υπηρεσία streaming παιχνιδιών Stadia στις αρχές του επόμενου έτους.
Ο τεχνολογικός κολοσσός διαφήμισε το Stadia ως προπομπό μιας επανάστασης στο cloud gaming όταν ανακοίνωσε την υπηρεσία το 2019. Αλλά το Stadia ναυάγησε αφού οι περισσότεροι παραγωγοί παιχνιδιών συγκρατήθηκαν από το να διαθέσουν τους κορυφαίους τίτλους τους στην πλατφόρμα και οι χρήστες αντιδρούσαν στο να πληρώνουν μηνιαίο συνδρομητικό τέλος για μια υπηρεσία streaming με λίγες προσφορές που ήθελαν να παίξουν.
Η Google έχει μακρά ιστορία στο κλείσιμο φιλόδοξων νέων πρότζεκτ, καθώς και υποσχόμενων εταιρειών που εξαγοράζει. Αυτή η «παράδοση» έπεσαν σκιά και πάνω από το Stadia από την αρχή, με την Google να παλεύει να πείσει τόσο τις εταιρείες παιχνιδιών όσο και τους χρήστες ότι η υπηρεσία streaming ήρθε για να μείνει.
«Ενώ η προσέγγιση της Stadia στο streaming παιχνιδιών βασίστηκε σε μια ισχυρή τεχνολογική βάση, δεν έφερε το ενδιαφέρον που περιμέναμε από τους χρήστες», έγραψε ο Phil Harrison, επικεφαλής της Stadia.
Μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του Stadia, η Google έκλεισε το στούντιο παιχνιδιών που είχε ιδρύσει την ίδια εποχή για τη δημιουργία αποκλειστικών παιχνιδιών, αφήνοντας την πλατφόρμα να εξαρτάται πλήρως από τους games developers.
Η Ubisoft ήταν η μόνη εταιρεία που υποστήριζε το Stadia με τα παιχνίδια της, και η απόφασή της αυτόν τον μήνα να μην βάλει την τελευταία έκδοση του επιτυχημένου παιχνιδιού Assassin’s Creed στην υπηρεσία cloud θεωρήθηκε σημάδι ότι το τέλος του Stadia πλησίαζε.
Η Google δήλωσε ότι θα επιστρέψει όλες τις αγορές hardware, παιχνιδιών και add-on περιεχομένου που έχουν γίνει μέσω του καταστήματος Stadia, με την υπηρεσία να κλείνει στις 18 Ιανουαρίου.
Με πληροφορίες από Financial Times/lifo.gr