Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαΒαθύτερα το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι Έλληνες για αγορά κινητού

Βαθύτερα το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι Έλληνες για αγορά κινητού

.

Λιγότερα μεν, ακριβότερα δε, ήταν τα smartphones που αγόρασαν οι Έλληνες την προηγούμενη χρονιά, όπως αποδεικνύουν οι επιδόσεις της εγχώριας αγοράς των έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Βάσει αυτών δε αποδεικνύεται ότι και οι Έλληνες υιοθετούν τη διεθνή τάση που θέλει τους καταναλωτές να κρατούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το κινητό τους τηλέφωνο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, το προηγούμενο έτος οι πωλήσεις των smartphones σε τεμάχια έκλεισαν με πτώση της τάξης του -1,5% φτάνοντας περίπου τα 1,88 εκατ τεμάχια. Στον αντίποδα βέβαια, η συνολική αξία των smartphones που πουλήθηκαν πέρυσι παρουσίασε αύξηση της τάξης του 10,2%, κινούμενη κοντά στα 700 εκατ. ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι την αμέσως προηγούμενη χρονιά, είχαν πουληθεί 1,9 εκατ. συσκευές με την αξία τους να φτάνει περί τα 630 εκατ. ευρώ. Όσο για τις επιδόσεις του 2022 σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά βρέθηκε σε ελεύθερη πτώση από άποψη πωλήσεων τεμαχίων καταγράφοντας μείωση κοντά στο -11% σύμφωνα με τις έρευνες.

Τα προαναφερθέντα δεδομένα επισφραγίζουν το γεγονός ότι και οι Έλληνες στράφηκαν σε κινητά υψηλότερης κατηγορίας τα οποία και προτίθενται να διατηρήσουν για περισσότερο καιρό. Αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και στην παγκόσμια αγορά με την IDC να επισημαίνει ότι η μέση τιμή πώλησης των έξυπνων τηλεφώνων αυξήθηκε κατά 6,4% για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, φτάνοντας το 2022 τα 413 δολάρια από 388 δολάρια που ήταν το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που η μέση τιμή ξεπέρασε τα 400 δολάρια φτάνοντας τα 425 δολάρια ήταν το 2011 όπου οι πωλήσεις είχαν καταγράψει αύξηση της τάξης του 60%. Οι καταναλωτές στρέφονται πλέον σε premium συσκευές, αυξάνοντας όμως, με τον τρόπο αυτό και τον κύκλο ζωής των συσκευών σε τρία έως τέσσερα χρόνια κι επιμηκύνοντας τον ρυθμό ανανέωσής τους τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές, όπως επισημαίνει η IDC.

Όσο για την τρέχουσα χρονιά ήδη από τις πρώτες εβδομάδες παρατηρήθηκε μια μικρή αύξηση των πωληθέντων συσκευών η οποία συνοδεύτηκε από μια τετραπλάσια αύξηση της αξίας, με τους αναλυτές να εκτιμούν ωστόσο ότι οι πιέσεις στον κλάδο θα συνεχιστούν μέχρι και το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Η χρυσή πεντάδα και οι εκπλήξεις
Η αύξηση της μέσης τιμής και η στροφή στα premium smartphones φέρνει αλλαγές και στα μερίδια αγοράς. Χάρη σε αυτή το μερίδιο της Apple παρουσίασε αύξηση τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Την ίδια στιγμή μάλιστα αρκετοί από τους μεγάλους κατασκευαστές αποεπενδύουν από τα χαμηλότερα στρώματα, από smartphones δηλαδή που κοστίζουν από 100 έως 200 ευρώ και στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε ακριβότερα μοντέλα.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια η υπάρχουσα συνθήκη δεν κατάφερε να αλλάξει τις ισορροπίες μεταξύ των παικτών ούτε και την υπερσυγκέντρωση της ελληνικής αγοράς smartphones, με τρεις κατασκευαστές να εξακολουθούν να συγκεντρώνουν μερίδιο άνω του 85% και τους υπόλοιπους παίκτες να ανταγωνίζονται για να αυξήσουν το ποσοστό τους στο υπόλοιπο 15%.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η Samsung παρέμεινε στην πρώτη θέση, κερδίζοντας μερίδιο της τάξης του 40% περίπου, ενώ στην δεύτερη θέση παρέμεινε η Xiaomi με μερίδιο της τάξης του 30%. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρότι η Xiaomi έχασε εν μέρει έδαφος σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο χρόνο, η Ελλάδα παραμένει η καλύτερη αγορά εντός της Ευρώπης για τον κατασκευαστή. Στην τρίτη θέση, κερδίζοντας ακόμα περισσότερους καταναλωτές βρέθηκε η Apple, με μερίδιο αγοράς που εκτιμάται στα επίπεδο του 15% – 16%, περίπου πέντε ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το 2021.

Την πεντάδα έκλεισαν η TCL, το μερίδιο της οποίας κινήθηκε λίγο πάνω από το 5% παρουσιάζοντας μεγάλη διαφορά με τον αμέσως προηγούμενο παίκτη και η realme με μερίδιο που προσέγγισε το 5%.

Όσο για τις φετινές εκπλήξεις, η μια ακούει στο όνομα Motorola, το μερίδιο της οποίας έφτασε στο 2,6% το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς αλλά και η Vivo, η οποία παρότι «πρωτοεφανιζόμενη» προσέγγισε τα επίπεδα του 2% από άποψη μεριδίου αγοράς. Σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε και η Oppo η οποία διαχειρίζεται και το brand της OnePlus.

Πηγή: insider.gr

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα