Η Google έχει δεσμευτεί να πολεμήσει την απειλή της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαλύσει την δραστηριότητα της εταιρείας στην διαδικτυακή διαφήμιση, θέτοντας έτσι το σκηνικό για μια νέα αντιμονοπωλιακή μάχη που θα μπορούσε τελικά να είναι συγκρίσιμη με τη συνεχιζόμενη σύγκρουση με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Σε πρόσφατη επιστολή της προς τις ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αμερικανική εταιρεία προειδοποίησε ότι δεν θα δεχτεί τις προσπάθειες να εξαναγκαστεί σε πώληση του κλάδου διαδικτυακής διαφήμισης, που θεωρείται από την αρμόδια Επίτροπο Μαργκέτε Βεστάγκερ ως ο μόνος βιώσιμος τρόπος για την αποκατάσταση του ανταγωνισμού.
Η Ευρώπη θέλει όλοι να… παίζουν σύμφωνα με τους κανόνες
Η Google πρόκειται να αντιταχθεί επίσημα στην κοινοποίηση αιτιάσεων της ΕΕ του Ιουνίου πριν από το τέλος του έτους, δήλωσε στο Bloomberg άτομο που γνωρίζει το περιεχόμενο της επιστολής, το οποίο μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να δώσει το έναυσμα για μια ακόμα χρόνια νομική διαμάχη με τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ που κατηγόρησαν την Google ότι ευνοεί το δικό της πρόγραμμα ανταλλαγής διαφημίσεων έναντι των αντιπάλων, ενισχύοντας τον κεντρικό ρόλο της εταιρείας στην αλυσίδα εφοδιασμού της τεχνολογίας διαφημίσεων.
Τον Ιούνιο, η ΕΕ δήλωσε ότι ανησυχεί ότι η (φερόμενη ως) σκόπιμη συμπεριφορά της Google στην διαδικτυακή διαφήμιση δίνει στο δικό της ανταλλακτήριο — το AdX — ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να έχει αποκλείσει τις ανταγωνιστικές ανταλλαγές διαφημίσεων, εις βάρος του θεμιτού ανταγωνισμού.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η υπόθεση της Ένωσης είναι μια άμεση επίθεση στο «μαύρο κουτί» της διαδικτυακής διαφήμισης, όπου η Google υπολογίζει αυτόματα και προσφέρει διαφημιστικό χώρο και τιμές σε διαφημιστές και εκδότες καθώς ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια ιστοσελίδα.
Αν και καμία από τις δύο πλευρές δεν σχολίασε επίσημα το δημοσίευμα, η πλευρά της Google παρέπεμψε σε προηγούμενη δήλωση με την οποία υποστήριζε ότι η καταγγελία της ΕΕ «δεν αναγνωρίζει πώς η προηγμένη τεχνολογία διαφήμισης βοηθά τους εμπόρους να προσεγγίσουν πελάτες και να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους».
Οι ευρωπαϊκές περιπέτειες της Google
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την καταγγελία του Ιουνίου η Βεστάγκερ πήρε προσωρινή άδεια από τη θέση της στην Επιτροπή προκειμένου να διεκδικήσει τον ρόλο της προέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Επιπλέον, η κοινοποίηση αιτιάσεων εκθέτει τα πορίσματα της ΕΕ και είναι συνήθως — αν και όχι πάντα — πρόδρομος για πρόστιμα ή εντολές για τις εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές. Οι εταιρείες από την άλλη πλευρά μπορούν να αμφισβητήσουν τις καταθέσεις γραπτώς ή σε προφορικές ακροάσεις. Όταν η ΕΕ λάβει την τελική απόφαση, οι εταιρείες μπορούν στη συνέχεια να κινηθούν νομικά εναντίον της ρυθμιστικής αρχής.
Η Google βρίσκεται επί χρόνια στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την ομάδα της Βεστάγκερ να έχει «τιμωρήσει» τον αμερικανικό κολοσσό με συνολικά πρόστιμα ύψους 8,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ άλλων για κατάχρηση της κυριαρχίας της στον τομέα των λειτουργικών συστημάτων για κινητά τηλέφωνα (Android) και του τομέα διαφημιστικής προβολής. Για όλα αυτά η εταιρεία έχει ασκήσει εφέσεις.
Η σύγκρουση επί αμερικανικού εδάφους
Ωστόσο, η μεγαλύτερη και πιο πρόσφατη υπόθεση επισκιάστηκε από τα γεγονότα στις ΗΠΑ, όπου η Google μήνυσε το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και τους γενικούς εισαγγελείς σε μια υπόθεση που θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει στη διάλυση της 25χρονης εταιρείας.
Η αναμέτρηση στις ΗΠΑ επικεντρώνεται σε συμφωνίες μεταξύ του τεχνολογικού γίγαντα και άλλων εταιρειών για να γίνει η μηχανή αναζήτησης της Google η προεπιλεγμένη επιλογή ή η προεπιλογή σε προγράμματα περιήγησης και κινητές συσκευές.
ot.gr