Με βάση στοιχεία της έκθεσης του ΟΗΕ, η υπερβολική χρήση κινητού τηλεφώνου σχετίζεται με μειωμένη μαθησιακή απόδοση ενώ η πολύωρη έκθεση στην οθόνη, έχει αρνητική επίδραση στη συναισθηματική ισορροπία των παιδιών.
Καμπανάκι UNESCO.
Η απερίσκεπτη υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας θα μπορούσε να υπερεκτιμήσει τον θετικό αντίκτυπο στην εκπαίδευση, υποστηρίζει η έκθεση του ΟΗΕ, σημειώνοντας πως «το νέο δεν είναι πάντα καλύτερο».
«Η ψηφιακή επανάσταση έχει αμέτρητες δυνατότητες αλλά, όπως έχουν εκφραστεί προειδοποιήσεις για το πώς πρέπει να ρυθμιστεί στην κοινωνία, πρέπει να δοθεί παρόμοια προσοχή στον τρόπο που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση», υποστηρίζει η γενική διευθύντρια της UNESCO, Όντρει Αζουλέι.
Προσθέτει επίσης: «η χρήση της πρέπει να στοχεύει σε βελτιωμένες μαθησιακές εμπειρίες και την ευημερία των μαθητών και των δασκάλων, όχι σε βάρος τους. Κρατήστε πρώτα τις ανάγκες του μαθητή και υποστηρίξτε τους δασκάλους. Οι διαδικτυακές συνδέσεις δεν υποκαθιστούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση».
Η έρευνα παραδέχεται, ωστόσο, την συνδρομή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση στη διάρκεια της πανδημίας.
Για την UNESCO, οι χώρες πρέπει να διασφαλίσουν ότι η ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση είναι επωφελής και ότι αποφεύγεται η βλάβη, τόσο στην υγεία των μαθητών, όσο και ευρύτερα στη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Με βάση την ανάλυσή της σε 200 εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς, η UNESCO υπολόγισε ότι μία στις τέσσερις χώρες έχει απαγορεύσει τα smartphones στο σχολείο, είτε μέσω νόμου είτε μέσω συστάσεων. Μεταξύ αυτών είναι η Γαλλία, η οποία εισήγαγε αυτή την πολιτική το 2018, και η Ολλανδία, η οποία θα επιβάλει περιορισμούς από το 2024.
Ανακοινώνοντας την απαγόρευση νωρίτερα μέσα στον μήνα, ο ολλανδός υπουργός Παιδείας, Ρόμπερτ Ντιζκράαφ, δήλωσε: «Οι μαθητές πρέπει να μπορούν να συγκεντρώνονται και να τους δίνεται η ευκαιρία να μελετούν καλά. Τα κινητά τηλέφωνα δημιουργούν μια αναστάτωση, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τους μαθητές από αυτήν».