Πλατεία Ελευθερίας. Πάρκο και υπόγειο πάρκινγκ θέλουν οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι

Πλατεία Ελευθερίας. Πάρκο και υπόγειο πάρκινγκ θέλουν οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι

Ώρα 12 το μεσημέρι, ώρα αιχμής, στην καρδιά του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Εκατοντάδες οδηγοί αναζητούν με αγωνία μια θέση στάθμευσης  και η ράμπα που επιτρέπει την είσοδο και την έξοδο των αυτοκινήτων απο το πάρκινγκ της πλατείας Ελευθερίας , το οποίο βρίσκεται στον χώρο και λειτουργεί απο τις αρχές του 1970 περίπου, δεν σταματάει να ανεβοκατεβαίνει.

PLELEFTHERIA4

Αυτοκίνητα βγαίνουν, αυτοκίνητα παρκάρουν, άνθρωποι τρέχουν να κάνουν τις δουλείες τους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σε ένα κέντρο που η κυκλοφορική συμφόρηση είναι καθημερινό φαινόμενο και ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πόλης. Σε μια πόλη που η μετακίνηση γίνεται είτε με αυτοκίνητο είτε με την υποτυπώδη εξυπηρέτηση των αστικών λεωφορείων είτε με την καινούργια προσθήκη των ηλεκτροκίνητων πατινιών.... Η μετακίνηση στο κέντρο της πόλης και πόσο μάλλον το παρκάρισμα, είναι δύσκολη υπόθεση.

Τι γίνεται τώρα με το πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας, που εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 1200 οδηγούς και πρόκειται να γίνει πλατεία ιστορικής μνήμης στο πλαίσιο του έργου “Βιοκλιματική αναβάθμιση της Πλατείας Ελευθερίας"

Το seleo.gr βρέθηκε στο σημείο ,συνομίλησε με τους περιοίκους, τους οδηγούς καθώς και με εργαζόμενους του πάρκινγκ.

Ρεπορτάζ: Ευτέρπη Μουζακίτη

Γιατι δεν γίνεται υπόγειο πάρκινγκ;

Η ύπαρξη χώρου πάρκινγκ στην περιοχή είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη σύμφωνα με τα λεγόμενα των περιοικών. Το γεγονός μάλιστα ότι πάνω απο 1200 οδηγοί βρίσκουν μια θέση για παρκάρισμα μέσα στην μέρα δείχνει όχι μόνο πως εξυπηρετούνται οι ανάγκες των κατοίκων της Θεσσαλονικής αλλά και πως το πάρκινγκ αποτελεί μια «ανάσα» αποσυμφόρησης του κέντρου της πόλης.

Συνομιλώντας με οδηγούς που χρησιμοποιούν το πάρκινγκ καθώς και με επαγγελματίες της περιοχής, διασταυρώθηκε σχεδόν από όλους η απορία «Γιατί να μην δημιουργηθεί υπόγειο πάρκινγκ;». Να γίνει δηλαδή η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας, οπού θα είναι ένας χώρος αναψυχής όπως έχει προβλεφθεί, παράλληλα όμως να συνεχίσει να υφίσταται πάρκινγκ, αυτή την φορά υπόγειο, που θα εξυπηρετεί τους πολίτες. « Οποια πόλη έχω επισκεφτεί στην Ελλάδα, έχω διαπιστώσει οτι στις κέντρικες τους πλατείες έχουν υπόγειο πάρκινγκ. Και στην Θεσσαλονίκη ακόμα, στον Δημο Καλαμαριας, στον Δήμο Θέρμης, έχουν υπόγειο πάρκινγκ, και θεωρητικά είναι μικροτεροι δημοι, πως έκαναν εκεινοι υπογεια παρκινγκ και εμεις δεν επιχειρουμε κατι παρομοιο; Αυτό είναι απορίας άξιον.» αναφέρει δικηγόρος της περιοχής που εξυπηρετείται ο ίδιος αλλα και οι  πελάτες του απο την ύπαρξη του πάρκινγκ. Ο κύριος Δημήτρης Σιδεράς που εισέρχεται με το αυτοκίνητο του στο παρκινγκ μας λέει οτι χρησιμοποιεί κάθε μέρα τις υπηρεσίες του και πως δεν πρέπει να φύγει από αυτό τον χώρο γιατί δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν κάπου αρκετοί κάτοικοι και άνθρωποι που έχουν να κάνουν τις δουλείες τους στο κέντρο.

Αντίστοιχη είναι και η θέση της εταιρίας που έχει τον χώρο του πάρκινγκ, η οποία προτείνει να παγώσει προς το παρον η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και να γίνει μια νέα προμελέτη για την δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ και η πλατεία πάνω.

Αβέβαιο το μέλλον των εργαζόμενων

Η λειτουργία του πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας απασχολει συνολικά 15 εργαζόμενους. Ορισμένοι δουλεύουν εκεί από το 1996, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το πάρκινγκ απο τον παραχωρησιούχο-ιδιοκτήτη που το διευθύνει μέχρι και σήμερα. «Ειμαί σε αυτην την δουλεία από το ’96, εδώ πέρα μεγάλωσα εγώ, τα παιδιά μου, από αυτή την εταιρία, όχι μόνο εγώ και άλλοι συνάδελφοι.... τι κάνεις μετά; Ο δήμος να μου πει. Ο κύριος Μπουτάρης να μου πει, ο κύριος Παππάς  να μου πει, να μου πεί τι θα γίνει με τις 15 οικογένειες, τι θα απογίνουν; Έχει προβλεφθεί κάτι για αυτό; Η επιχείρηση δεν μπορέι να μας απορροφήσει κάπου αλλού και μένουμε ξεκρέμαστοι» δηλώνει ο Γιάννης Μειντανίδης, που δουλεύει ως ταμείας στο πάρκινγκ. Στην κουβέντα μας αναφέρει πως η απόφαση αυτή έχει φέρει αγανάκτιση και προβληματισμό στους οδηγούς που εξυπηρετούνται. Άλλωστε δεν έχει προβλεφθεί κάποια λύση ώστε να μετακινηθεί κάπου άλλου ο χώρος στάθμευσης.

Επιπρόσθετα, το παρκίνγκ «κινεί την αγορά της περιοχής» όπως μας λένε οι καταστηματάρχες. Ο κύριος Παναγίωτης Χαμαγιώτης που είναι ενοικιαστής περιπτέρου δίπλα στο πάρκινγκ αναφέρει πως 10 από τους 100 ανθρώπους που παρκάρουν να περάσουν να πάρουν κάτι είναι μέγαλη ανακούφιση για να έχει και ο ίδιος δουλεία. «Ωστόσο θα χάσουν αυτοί οι 10-15 άνθρωποι που δουλεύουν στο πάρκινγκ την δουλειά τους , δεν είμαστε μόνο εμείς που δουλεύουμε στην περιοχή. Είναι δύσκολοι καιροί και πολλοί έχουν χάσει τις δουλείες τους αλλά γιατί να γίνει και σε αυτούς, ενώ μπορούν να γίνουνδύο πράγματα σε ένα, και η ανάπλαση της πλατείας και το υπόγειο πάρκινγκ» προσθέτει μεταξύ άλλων.

Υποστήριξη και από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης υποστηρίζει πως Πλατεία Ελευθερίας θα πρέπει να συνυπάρξει ο σταθμός αυτοκινήτων με το Μνημείο του Ολοκαυτώματος, καθώς η πόλη δεν αντέχει να χάσει θέσεις πάρκινγκ, σε επιστολή προς τον Γιάννη Μπουτάρη και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου. «Θα πρέπει να διατηρηθεί  και η δυνατότητα στάθμευσης εκατοντάδων αυτοκινήτων. Για την αγορά της πόλης και γενικότερα για τις λειτουργίες του κέντρου είναι εξαιρετικά σημαντικό να αυξάνονται κατά τον δυνατόν περισσότερο οι θέσεις πάρκινγκ και όχι να μειώνονται», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην επιστολή.

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.