Χειρόφρενο βάζουν τα λεωφορεία από τη Λειψία τα οποία τα οποία μεταβιβάστηκαν από την εταιρία αστικών μεταφορών του Δήμου Λειψίας στο Δήμο Θεσσαλονίκης και τα οποία εν συνεχεία παραχωρήθηκαν στον ΟΑΣΘ, προκειμένου να καλύψουν τις συγκοινωνιακές ανάγκες της πόλης.
Όπως ήταν ήδη γνωστό από τη πρώτη στιγμή της παραχώρησης, τα εν λόγω λεωφορεία δεν έχουν κλιματισμό.
Πρόκειται για 49 συνολικά λεωφορεία, από τα οποία όμως μόνο τα 12 με 17 κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, καθώς τα υπόλοιπα είναι σταθμευμένα στο αμαξοστάσιο, καθώς χρειάζεται να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες, ώστε να κυκλοφορήσουν επίσημα στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Seleo.gr, παρουσιάζουν προβλήματα, τα οποία δεν επιτρέπουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης.
Τις πληροφορίες, που τις τελευταίες μέρες θέλουν να βάζουν χειρόφρενο τα λεωφορεία από τη Λειψία, επιβεβαίωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Ιωάννης Δήμκας, ο οποίος όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο Seleo.gr, τα εν λόγω λεωφορεία δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν μέχρι και τον Σεπτέμβριο, όταν υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες.
”Δεν είναι εξοπλισμένα με σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες που σημαίνει ότι για να δρομολογηθούν σε συνθήκες καλοκαιριού και υψηλών θερμοκρασιών πρέπει να γίνει η τοποθέτηση κλιματισμού, για να μπορούν να κυκλοφορήσουν τηρώντας τις προδιαγραφές για συνθήκες ψύξης”, αναφέρει ο Πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, και προσθέτει ότι με βάση τον νόμο είναι υποχρεωτικό να έχουν κλιματισμό τα λεωφορεία, καθώς στην αντίθετη περίπτωση οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να τα επιστρέψουν στα αμαξοστάσια.
Μάλιστα, ο κ. Δήμκας, διερωτάται τι θα γίνει στην περίπτωση που λόγω υψηλών θερμοκρασιών λιποθυμήσει ένας επιβάτης, δίνοντας ως παράδειγμα τις συνθήκες θερμοκρασιών που επικρατούν μέσα σε ένα λεωφορεία, όπως μας αναφέρει χαρακτηριστικά, εάν έξω το θερμόμετρο αγγίζει τους 28 βαθμούς κελσίου, μέσα σε ένα λεωφορείο χωρίς κλιματισμό και με τον απαιτούμενο αριθμό επιβατών, το θερμόμετρο μπορεί να αγγίξει και τους 38 με 40 βαθμούς κελσίου.
Να σημειωθεί ότι, αναφορικά με τα λεωφορεία τα οποία αποκτήθηκαν με leasing κυκλοφορούν μόνο τα 130 από τα 180.