Μια απίστευτη ιστορία που πρέπει να μας κάνει να δείξουμε τεράστια προσοχή σχετικά με τα μηνύματα στα κινητά μας, διαδραματίστηκε στη Θεσσαλονίκη
με πρωταγωνιστή έναν ελεύθερο επαγγελματία που είδε να κάνουν φτερά μέσα από τον λογαριασμό του περίπου 2.000€
Ρεπορτάζ: Κωστής Ουζούνογλου
Στις 12 Μαϊου ο ελεύθερος επαγγελματίας Χ.Θ. έλαβε ένα μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο του από τη φερόμενη τράπεζα του που ανέφερε ότι έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα.
Μπήκε μέσω του κινητού του στον σύνδεσμο που είχε το sms, νομίζοντας ότι επρόκειτο για το e-banking της τράπεζας και μεταφέρθηκε σε ένα περιβάλλον που ήταν πανομοιότυπο με αυτό της τράπεζας. Έβαλε όνομα χρήση και κωδικό προκειμένου να ελέγξει την υποτιθέμενη παράνομη δραστηριότητα στον λογαριασμό του.
Και από εκεί και πέρα αρχίζει το ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing).
“Βάζοντας το username μου και το password μου μου εμφάνισε ένα παράθυρο που έλεγε πατήστε αν θέλετε να κάνετε αποδοχή ή απόρριψη συναλλαγής. Πατάω το απόρριψη και έρχεται συμπληρωματικά sms στο κινητό μου το έξτρα pin της συναλλαγής. Κάτι που κατάλαβα εκ των υστέρων ήταν ότι μόλις έβαλα εγώ το username μου και το password στο link του sms που μου είχαν στείλει αυτοί τα υποκλέψανε και έκαναν παράλληλα με έμενα τη συναλλαγή με την τράπεζα να νομίζει ότι είμαι εγώ και μου έστειλε το έξτρα pin.
Τελειώνοντας τη συναλλαγή καλώ στην τράπεζα να τους ρωτήσω αν είμαι ασφαλής. Μου λένε από την τράπεζα ότι ποτέ δε στέλνουν τέτοια μηνύματα που χρειάζονται κωδικούς και τότε καταλαβαίνω ότι όλο αυτό είναι απάτη” συμπληρώνει στο Seleo.gr ο Χ.Θ.
Τα χρήματά του μεταφέρθηκαν ειδικότερα σε τραπεζικό λογαριασμό τράπεζας στη Σουηδία γνωρίζοντας και το όνομα της τράπεζας αλλά και του δικαιούχου. Αμέσως έσπευσε να ακυρώσει την συναλλαγή τηλεφωνικά με την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας. Αφού έγιναν όλα τα απαραίτητα, όπως του συνέστησε η τράπεζα (ακύρωση καρτών, αλλαγές κωδικών και username κλπ) ενημερώθηκε ότι πλέον δεν υπάρχει άλλη ενέργεια που μπορεί να κάνει.
“Μιλάμε για 1900 ευρώ που ακόμα προσπαθώ να μάθω αν θα τα πάρω πίσω ή όχι καθώς η τράπεζα δεν είναι ξεκάθαρη με αυτό.
Υπάρχει ένα τεράστιο κενό ασφαλείας από τις τράπεζες. Κάθε μέρα μας προτρέπουν να κάνουμε ηλεκτρονικές συναλλαγές χωρίς όμως να μας ενημερώνουν για τους κινδύνους που υπάρχουν.
Μιλάμε για έγκλημα και αν δεν πάρω τα χρήματα μου θα κινηθώ νομικά κατά της τράπεζας γιατί δεν προστατεύει τους πελάτες της και θα ζητήσω και αποζημίωση” καταλήγει ο Χ.Θ.