Εδώ και μια βδομάδα σε τερματικό σταθμό λεωφορείων του ΟΑΣΘ το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων οδηγών.
Οι εργαζόμενοι οδηγοί ενημέρωσαν τον ΟΑΣΘ (γιατρό εργασίας) ωστόσο ο Οργανισμός δεν έχει λάβει το παραμικρό μέτρο προστασίας –ούτε καν ιχνηλάτηση- με αποτέλεσμα ήδη 5 συνάδελφοι να ασθενούν εκ των οποίον ο ένας νοσηλεύεται σε νοσοκομείο.
Και άλλα κρούσματα έχουν εμφανιστεί σε εργαζόμενους του ΟΑΣΘ μέσα στο γενικότερο επιδημιολογικό κλίμα έξαρσης της πανδημίας που επικρατεί αυτή την περίοδο στην πόλη μας και στη Β. Ελλάδα.
Καλές είναι οι συμβουλές της διοίκησης «Να πάτε να εμβολιαστείτε» αλλά αυτό δεν φτάνει και κυρίως δεν αθωώνει κανέναν από τις τεράστιες ευθύνες του γιατί οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας είναι υποχρέωση του εργοδότη.
Η στάση αυτή του ΟΑΣΘ έναντι των εργαζομένων και των επιβατών είναι εγκληματική !!
Δυστυχώς στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης και άρα και στον ΟΑΣΘ υπάρχει σημαντικό ποσοστό ανεμβολίαστων και σε αυτό συμβάλουν και οι διάφορες αντιεπιστημονικές θεωρίες.
Αυτές οι θεωρίες αναπτύχθηκαν :
α) Πάνω στην αντιφατική πολιτική της κυβέρνησης που έκανε λάστιχο τα πρωτόκολλα υγείας ανάλογα με τα συμφέροντα του κεφαλαίου (πληρότητα ΜΜΜ, πληρότητα σχολικών αιθουσών, άνοιγμα τουρισμού χωρίς ουσιαστικά μέτρα, μη χρήση μασκών στην αρχή της πανδημίας κλπ)
β) Στην ελλιπή ενημέρωση του λαού με επιστημονικά στοιχεία και αποδείξεις για την ασθένεια και τον εμβολιασμό.
γ) Στην έλλειψη δημόσιας δωρεάν πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στο λαό.
Παράλληλα η κυβέρνηση σταμάτησε ακόμα και αυτά τα δωρεάν τεστ και τα όποια ελάχιστα και ελλιπή μέτρα είχε πάρει το προηγούμενο διάστημα.
Η λογική και η πολιτική της «ατομικής ευθύνης» που προωθεί έχει τα αποτελέσματα που βλέπουμε σήμερα στον ΟΑΣΘ και αλλού και είναι αυτή η πολιτική που ευθύνεται για την αύξηση των κρουσμάτων, την αύξηση των διασωληνωμένων και την σταθερή ή και ανοδική τάση των θανάτων.
Μέσα σε όλα αυτά η διοίκηση του ΟΑΣΘ δηλώνει ότι θα καταργήσει και αυτό το ελάχιστο μέτρο προστασίας των εργαζομένων και θα ανοίξει την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων για την είσοδο και έξοδο των επιβατών.
ΟΑΣΘ και Υπουργείο φέρουν τεράστια ευθύνη που προμηθεύτηκαν ακατάλληλα λεωφορεία με δυο πόρτες και χωρίς παράθυρα μέσα στα οποία στριμώχνεται καθημερινά ο κόσμος σε συνθήκες που ευνοούν τη διασπορά του ιού.
Επίσης φέρουν τεράστια ευθύνη για το ότι άνοιξαν την πόρτα των μετατάξεων με αποτέλεσμα να φεύγουν δεκάδες εργαζόμενοι και να υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες δηλ. οδηγοί και τεχνίτες.
Η όποια βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου που διαφημίζει η διοίκηση και το Υπουργείο σε τοπικά ΜΜΕ εκτός του ότι είναι αμφίβολης ποιότητας, έχει επιτευχθεί με πακτωλό άνω των 30 εκατομμύριων ευρώ το χρόνο προς τους ιδιώτες ενώ θα μπορούσε με πολύ μικρότερο ποσό να διασφαλιστούν πολύ καλύτερες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό αφού δεν θα υπήρχε το επιχειρηματικό κέρδος των 5 ιδιωτικών εταιριών (4 ΚΤΕΛ+εταιρία ενοικίασης λεωφορείων) με πανάκριβες υπηρεσίες -και όπως αποδείχθηκε- και με ακατάλληλα μέσα.
Ο ΟΑΣΘ ισχυρίζεται ότι κυκλοφορεί 500 λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη.
Δεν λέει ότι σε αυτά τα «500» (που στην πραγματικότητα δεν είναι τόσα) περιλαμβάνονται και τα 110 του ΚΤΕΛ που δεν είναι δικά του!
Ούτε και τα 260 ενοικιαζόμενα λεωφορεία εκ των οποίων ορισμένα δεν κυκλοφορούν λόγω βλαβών είναι δικά του.
Για να μη πούμε για το σκάνδαλο των σκανδάλων δηλ. τα 49 λεωφορεία του Δήμου Θεσσαλονίκης που τα περισσότερα από αυτά με το που ήρθαν από τη Γερμανία παροπλίστηκαν στα αμαξοστάσια και δεν έχουν διανύσει ούτε ένα χιλιόμετρο επί Ελληνικού εδάφους!
Επίσης κυβέρνηση και ΟΑΣΘ δεν λένε ότι αν συνολικά αθροίσουμε όλα τα λεωφορεία αστικού τύπου των συγκοινωνιακών φορέων στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ-ΚΤΕΛ-leasing-Δήμου Θεσσαλονίκη) ο αριθμός τους είναι κοντά στα 900 !
Δηλ. στην ουσία πανηγυρίζουν και διαφημίζουν ότι «κατάφεραν» να κυκλοφορούν περίπου τα μισά από τα υπάρχοντα λεωφορεία!
Με βάση τα παραπάνω διεκδικούμε :
-Άμεση επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων
-Να επιταχθούν όσα μέσα είναι αναγκαία για την αποσυμφόρηση των λεωφορείων στις ώρες αιχμής και στις γραμμές με μεγάλο επιβατικό φόρτο.
-Να παρθούν ΤΩΡΑ όλα τα κατάλληλα μέτρα για την άμεση ανάσχεση της διασποράς του ιού στους χώρους εργασίας με ιχνηλάτηση και μαζικά τεστ.
-Η διοίκηση του ΟΑΣΘ να μην ανοίξει την μπροστινή πόρτα που είναι και το μοναδικό μέσο προστασίας του εργαζόμενου εντός του λεωφορείου.
-Να γίνει εξαντλητική ενημέρωση από τον ιατρό εργασίας και άλλο επιστημονικό προσωπικό με επιστημονικά στοιχεία και αποδείξεις για τη σημασία του εμβολιασμού ώστε να απαντιούνται τα τυχόν ερωτήματα και οι εύλογοι προβληματισμοί των εργαζομένων και να μην βρίσκουν έδαφος σκοταδιστικές απόψεις και αντιλήψεις.