Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΘεσσαλονίκη: Στο έλεος απορριμματοφόρου η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΦΩΤΟ)

Θεσσαλονίκη: Στο έλεος απορριμματοφόρου η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΦΩΤΟ)

ΛΕΑ, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης,  λέξεις άγνωστες για κάποιους οδηγούς, αφού αρκετοί  οδηγούν σε αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ απαγορεύεται ρητά από τον νόμο. Η οδήγηση και στάθμευση στη ΛΕΑ επιτρέπεται μόνο σε ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, περιπολικά και ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας.

Οι υπόλοιποι οδηγοί μπορούμε να σταματήσουμε στη ΛΕΑ μόνο σε τρεις σοβαρές περιπτώσεις, αν το αυτοκίνητο έχει υποστεί βλάβη, αν υπάρχει έκτακτη ανάγκη κι αν έχουμε λάβει εντολή να σταματήσουμε σε αυτή από την Τροχαία.

Σήμερα, και ειδικότερα το απόγευμα της Παρασκευής όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το Seleo.gr,  απορριμματοφόρο κυκλοφορεί στην λωρίδα έκτακτης ανάγκης και μάλιστα, όταν ο περιφερειακός είναι ”φρακαρισμένος” λόγω τροχαίου ατυχήματος που σημειώθηκε νωρίτερα (διαβάστε ΕΔΩ το σχετικό θέμα). Σε περίπτωση που συμβεί κάποιο σοβαρό περιστατικό και χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τη ΛΕΑ ένα  ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα τότε η κατάσταση θα δυσκολέψει αρκετά, αφού η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης έχει καταληφθεί από το απορριμματοφόρο.

Να σημειωθεί ότι, ο νόμος είναι ιδιαίτερα αυστηρός σε όσους δεν επιτρέπεται να διέρχονται στη ΛΕΑ. 

Ειδικότερα, ο  νόμος 5039/2023 τιτλοφορείται “Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις” και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 3 Απριλίου (ΦΕΚ Τεύχος Α 83/03.04.3034).

Μεταξύ των διαφόρων “επειγουσών διατάξεων” βρίσκεται μια τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα και συγκεκριμένα του άρθρου 290 περί “Επικίνδυνης Οδήγησης”, στις περιπτώσεις της οποίας προστέθηκαν πλέον η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η αδικαιολόγητη κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).

Με την ένταξη αυτών των παραβάσεων στην κατηγορία των κατά τον νόμο Επικίνδυνων, οι ποινές που επισύρουν είναι από βαριές ως εξοντωτικές.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται οι εξής ποινές:

Φυλάκιση έως τρία χρόνια αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
Φυλάκιση έως δέκα χρόνια αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
Φυλάκιση τουλάχιστον δέκα χρόνων αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Ισόβια κάθειρξη στην ακραία περίπτωση που η πράξη έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων.

Η αυστηροποίηση των ποινών με την ένταξη των δύο αυτών παραβάσεων – υπερβολική ταχύτητα και κίνηση στη ΛΕΑ – στις Επικίνδυνες δε συνιστά την περιθρύλητη αναθεώρηση του ΚΟΚ που συζητιέται και η οποία κατά πληροφορίες του Τύπου αναμένεται να συμπεριλάβει ζητήματα όπως η διήθηση των δικύκλων στην κυκλοφορία.

Πλέον η Επικίνδυνη Οδήγηση ως περιγράφεται στο ανανεωμένο Άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα αναφέρεται σε όποιον:

Οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης,
Οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες,
Οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλμ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλμ. ανά ώρα,
Οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της.

Δείτε τις φωτογραφίες του Seleo.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα