Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΤα 4 μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών

Τα 4 μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών

.

******

Τα τέσσερα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών με τη σύγκρουση των τρένων, αναλύει, μιλώντας στο iefimerida.gr, ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νικόλαος Τσουρίδης.

Ο Νικόλαος Τσουρίδης περιγράφει τη στιγμή που θεωρεί ότι από εκεί και μετά «χάθηκε η μπάλα». Μιλά για τον σταθμάρχη, λέγοντας ότι «είχε πελαγώσει ο άνθρωπος», και αποκαλύπτει το «ένοχο μυστικό» των σχέσεων των δύο εμπλεκομένων.

Εκτιμά δε ότι οι αιτίες για το τραγικό συμβάν, το οποίο είχε ως συνέπεια να χαθούν 57 άνθρωποι, είναι τέσσερις:

Η έλλειψη τηλεδιοίκησης από το 2010 στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η τοποθέτηση άπειρου σταθμάρχη στη θέση ευθύνης, το μοιραίο λάθος του ίδιου του σταθμάρχη αλλά και η ευθύνη του νεκρού πλέον μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας, ο οποίος δεν ζήτησε επιπλέον διευκρινίσεις.

Αναφερόμενος στην περίφημη σύμβαση 717, απαντά λακωνικά «εγκυμονούν οι συμβάσεις…», ενώ για το περιστατικό με τον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ που έφερε… βαγόνι στο Μεσολόγγι για τις ανάγκες της προεκλογικής του εκστρατείας, δεν λέει όνομα, αλλά τονίζει με νόημα: «Ψάξτε να το βρείτε, δημοσιογράφος είστε, έξυπνος είστε, ψάξτε και λίγο!».

Ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Νικόλαου Τσουρίδη στο iefimerida.gr:

Ποια ήταν κατά τη γνώμη και την εμπειρία σας τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη;
Το πρώτο είναι η έλλειψη σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης.
Το δεύτερο είναι ο υπεύθυνος που τοποθέτησε τον σταθμάρχη σε έναν σταθμό με τόσες μεγάλες δυσκολίες. Αυτή την απόφαση την πήρε κάποιος ανώτερος σταθμάρχης, ανωτέρας βαθμίδας, επιθεωρητής, κάτι τέτοιο.
Το τρίτο είναι το λάθος του σταθμάρχη, που δεν θυμόταν πώς έχει βάλει τα κλειδιά.
Το τέταρτο είναι η ευθύνη του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας 62, ο οποίος δεν ενημερώθηκε σωστά από τον σταθμάρχη και δεν ζήτησε επιπλέον διευκρινίσεις.
Ο μηχανοδηγός τι ευθύνη είχε;
Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ζητήσει διευκρινίσεις. Αν δεν έχει τις διευκρινίσεις που νομίζει για να εκτελέσει με ασφάλεια το δρομολόγιο, δεν εκκινεί από πουθενά. Είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για την ασφάλεια της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας. Προσέξτε τι σας λέω: Για την ασφάλεια της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας. Αν λοιπόν δεν έχει σαφείς οδηγίες -που δεν του έδωσε ο σταθμάρχης σαφείς οδηγίες, για μένα- έπρεπε να ρωτήσει «από ποια γραμμή θα πάω, άνοδο ή κάθοδο;».

Από το ηχητικό που ακούσαμε, ο μηχανοδηγός ακούγεται ότι πήρε το ελεύθερο από τον σταθμάρχη για να προχωρήσει με κόκκινο σηματοδότη ως τους Νέους Πόρους.
Ναι, αλλά δεν ρώτησε από ποια γραμμή θα πάει. Έπρεπε να το διευκρινίσει.

Τηλεματική υπήρχε μέχρι το 2010, σωστά;
Σωστά, μέχρι το 2010 υπήρχε.

Για ποιον λόγο σταμάτησε; Ποιοι ευθύνονται;
Ευθύνονται οι χρηματικές περικοπές λόγω μνημονίων, ευθύνεται το ότι έδιωξαν το προσωπικό και το πήγαν σε άλλες υπηρεσίες εκτός ΟΣΕ, ευθύνεται η αδιαφορία, ευθύνεται ότι δεν υπήρχε κανένας έλεγχος, έκλεβαν τα καλώδια για να τα πουλήσουν επειδή είναι από χαλκό… Καταλαβαίνετε τώρα τι γινόταν εκεί…

Αυτή η περίφημη σύμβαση 717, που συνήφθη το 2014, που επιχειρούσε να λύσει αυτά τα θέματα, ξέρετε πού κόλλησε;
Εγκυμονούν οι συμβάσεις… Είναι μόνιμα εγκυμονούσες;

Τι παίζει ρόλο στην… εγκυμοσύνη αυτή; Πολιτικές φιλοδοξίες τού εκάστοτε υπουργού ή της εκάστοτε κυβέρνησης; Συγκρουόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα;
Όλα μέσα είναι… Ό,τι καίγεται βγάζει καπνό. Επειδή ξέρουμε τι γίνεται, τόσα χρόνια, από το 2010 μέχρι το 2023 ξέρουμε ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, αυτό σημαίνει ότι εγκυμονεί. Ε, κάποτε θα γεμίσει.

Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης πόσο καιρό έπρεπε να έχει εκπαιδευτεί για να πάει σε αυτό το κρίσιμο πόστο, όπως είναι η Λάρισα, σύμφωνα με τα λεγόμενά σας;
Πιστεύω ότι μετά την ολοκλήρωση της θεωρητικής του εκπαίδευσης από τη Σχολή, τουλάχιστον για ένα χρόνο έπρεπε να πάει σε κάποιον σταθμό που δεν είχε μεγάλη κυκλοφορία. Αφού αποκτούσε εκεί κάποια πείρα τους πρώτους μήνες, θα έπρεπε μετά να πάει σε ένα μεγάλο σταθμό όπως η Λάρισα, ως βοηθός, για να αποκτήσει μια ανάλογη πείρα, και μετά να αναλάβει καθήκοντα υπευθύνου.

Εσείς έχετε υπάρξει εκπαιδευτής μηχανοδηγών. Τι θα συμβουλεύατε τον συγκεκριμένο, αν ήσασταν σήμερα εν ενεργεία, για να αποφύγει το δυστύχημα;
Θα του έλεγα «πάρε πληροφορίες, τήρησε όλες τις διαδικασίες».

Γιατί μιλήσατε για ένοχο μυστικό μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγού; Εννοούσατε ότι είχαν σχέσεις οικειότητας, που οδήγησαν στην παράκαμψη των πρωτοκόλλων;
Γιατί ξεκινάνε να μιλάνε υπηρεσιακά. Καλεί τη Λάρισα ο μηχανοδηγός και λέει «Λάρισα μ’ ακούς;», δεν λέει «Βασίλη μ’ ακούς;». Αυτό είναι υπηρεσιακό. Του απαντά ο σταθμάρχης με νούμερο τηλεγραφήματος τάδε, «φεύγεις, περνάς το κόκκινο και πας μέχρι το φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων». Και εκεί το γυρίζει στο φιλικό. «Βασίλη, φεύγω;» Εκεί χάθηκε η μπάλα. Αν τηρούσαν τις υπηρεσιακές κανονιστικές διατάξεις, έπρεπε να του πει «φεύγω, από ποια γραμμή θα πάω, ενημέρωσέ με».

Ο σταθμάρχης ήξερε σε ποια γραμμή κινείται η αμαξοστοιχία 62; Ή υπέθετε ότι ήταν σε άλλη από εκείνη που πραγματικά ήταν;
Νομίζω ότι είχε χάσει την μπάλα, δεν ήξερε ο άνθρωπος. Είχε πελαγώσει, του τύχανε πολλά περιστατικά, είχε πελαγώσει.

Ποιος ήταν ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ που έφερε βαγόνι στο Μεσολόγγι για τις ανάγκες της προεκλογικής του εκστρατείας, όπως καταγγείλατε; Θα πείτε όνομα;
«Ε, ψάξτε να το βρείτε, δημοσιογράφος είστε, έξυπνος είστε, ψάξτε και ξέρετε τι πρέπει να κάνετε!».

Πηγή:iefimerida.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα