Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΑπό την Τετάρτη επιστρέφουν τα τρένα ξανά στις ράγες – Πώς θα...

Από την Τετάρτη επιστρέφουν τα τρένα ξανά στις ράγες – Πώς θα διαμορφωθούν τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη

.

Για το πλαίσιο της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου μίλησε ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Τις δηλώσεις έκανε ο υπουργός μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων.

«Είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με όρους απόλυτης ασφάλειας», ανέφερε και ανακοίνωσε ότι την επόμενη Τετάρτη ξεκινά η σταδιακή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που διεκόπη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, μέχρι το Πάσχα η σιδηροδρομική γραμμή θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

«Στόχος μας είναι να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στις μετακινήσεις», πρόσθεσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Ο υπουργός, επίσης, επισήμανε ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε πλήρως τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος, όπως προκύπτει από όλα τα στοιχεία, και εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά μέχρι και σήμερα.

Το πλαίσιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινάει από την Τετάρτη 22 Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας. Σημειώνεται, όμως, ότι μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει το πλαίσιο για την επιστροφή των δρομολογίων των τρένων. Σε αυτό περιλαμβάνονται:

  • Υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
  • Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
  • Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
  • Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, μετά από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
  • Ταχύτητες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
  • Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μετά και τις σημερινές δηλώσεις Γεραπετρίτη, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης εντάσσονται:

  • Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας
  • Κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης
  • Μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων

Επαναλειτουργία σε πέντε φάσεις

Η επαναλειτουργία του οποίου θα εξελιχθεί σε πέντε φάσεις, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και να μην επαναληφθεί μία τραγωδία ανάλογη με εκείνη που έλαβε χώρα στα Τέμπη.

Αναλυτικά οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων:

22.03.2023:

Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο

Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια

Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα

Θεσσαλονίκη – Φλώρινα

Θεσσαλονίκη – Δράμα

Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Κάτω Αχαϊα – Πάτρα

Πάτρα – Ρίο

Διακοφτό – Καλάβρυτα

Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

Βόλος – Μηλιές

Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Λάρισα – Βόλος
Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Λοιπά δρομολόγια

Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια

-2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
-Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
-InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
-Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
-Μείωση ταχύτητας:
80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

-Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

-Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα