Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΑγνόησαν την εναλλακτική του Flyover - Πιο οικονομική και με περισσότερα πλεονεκτήματα

Αγνόησαν την εναλλακτική του Flyover – Πιο οικονομική και με περισσότερα πλεονεκτήματα

Η «Εγνατία Οδός» είχε καταθέσει από το 2012 πρόταση για κατασκευή δίδυμης σήραγγας στο Σέιχ Σου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε ένα φαραωνικό έργο που ταλαιπωρεί τους οδηγούς ήδη από το στάδιο των πρόδρομων μελετών.

Κι όμως, από το 2012 υπήρχε εναλλακτική λύση αντί της πανάκριβης και τυραννικής για χιλιάδες οδηγούς κατασκευής του Flyover στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. Τη λύση αυτή θυμίζει εγκαίρως ο Δημήτρης Σαρηγιάννης, επικεφαλής του γραφείου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ., Νίκου Ανδρουλάκη, στη Θεσσαλονίκη. Και λέμε εγκαίρως διότι η απίστευτη ταλαιπωρία, το βασανιστήριο που ζουν καθημερινά χιλιάδες Θεσσαλονικείς, οφείλεται στο γεγονός ότι βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο των πρόδρομων εργασιών, άρα δεν είναι αργά να σταματήσουν οι εργασίες του φαραωνικού έργου.

Η υπόθεση θυμίζει δυστυχώς ριμέικ από το «έγκλημα στη Βενιζέλου», την επιλογή της καταστροφής των αρχαιοτήτων γιατί, όπως έλεγαν, δήθεν δεν υπήρχε λύση, ενώ, όπως αποδείχθηκε, και λύση υπήρχε και μελέτη της λύσης εκείνης, όπως είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.» («Ιδού η… ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη», 11.9.19.).

Τα ίδια φαίνεται να γίνονται και στην υπόθεση Flyover καθώς η άλλη λύση είχε προταθεί στο master plan του 2012 (χρονιά κατά την οποία εκκινούσε η συζήτηση για τα αρχαία της Βενιζέλου) για τη Θεσσαλονίκη, αλλά έκτοτε εξαφανίστηκε από τη δημόσια συζήτηση. Τη θύμισε προχθές ο κ. Σαρηγιάννης και, όπως φαίνεται, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. είναι αποφασισμένο να ανεβάσει το θέμα -και πολύ καλά κάνει- πολύ ψηλά στην ατζέντα του, αφού πληροφορίες της «Εφ.Συν.» θέλουν στελέχη του να πραγματοποιούν μεγάλη παρέμβαση μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα.

Ο κ. Σαρηγιάννης, πολιτικός μηχανικός ο ίδιος, μετείχε το 2011 σε μια ολιγομελή ομάδα εργασίας του ΤΕΕ η οποία και πρότεινε, αντί της κατασκευής του Flyover, μια εναλλακτική διαδρομή η οποία περιλάμβανε τη δημιουργία δίδυμης σήραγγας στο Σέιχ Σου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων.

Οπως λέει ο κ. Σαρηγιάννης, η πρόταση αυτή την οποία κατέθεσε τότε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» «παρουσίαζε περισσότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με τη λύση του Flyover, για την οποία η ομάδα θεωρούσε ότι υπάρχουν απρόβλεπτοι παράγοντες κατασκευής και λειτουργίας του έργου λόγω της υφιστάμενης κυκλοφορίας της εσωτερικής περιφερειακής οδού».

Διότι με τη σήραγγα δεν θα επηρεαζόταν το δάσος, «πλην σημειακά στις θέσεις των στομίων της σήραγγας». Οπως σημειώνει ο κ. Σαρηγιάννης, «για την ιστορία, η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” ενέταξε στο σχέδιο του master plan 2012 την εναλλακτική λύση με τη σήραγγα από τον λόφο του Σέιχ Σου, χωρίς όμως να προχωρήσει μελετητικά μέχρι το 2019 καμία από τις δυο παραπάνω λύσεις, πλην του εξωτερικού δακτυλίου. Μετά το 2019 η συνέχεια είναι γνωστή σε όλους μας…».

Έχει πολύ ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε τη συγκεκριμένη πρόταση προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις όλοι αυτοί που επιμένουν να κατασκευάσουν το Flyover στη βάση ενός σχεδίου για ένα έργο το οποίο σήμερα δεν έχει καν… μελέτη!

Τα βασικά σημεία της πρότασης του 2012 αποτυπωμένα στον χάρτη της περιοχής

Ο κ. Σαρηγιάννης δημοσιεύει και έναν χάρτη της περιοχής για να γίνει κατανοητή η πρόταση ακόμη και σε κάποιον που δεν γνωρίζει τη Θεσσαλονίκη. Συνοπτικά λοιπόν: Η θέση «Α» είναι η περιοχή του «Λόφου» στα Κωσταντινουπολίτικα.

ΛΥΣΗ FLYOVER: «Α» έως «Δ»: Η διαδρομή «Α» έως «Δ» είναι η υφιστάμενη περιφερειακή οδός και το τμήμα όπου θα κατασκευαστεί το Flyover.

ΛΥΣΗ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΕΪΧ ΣΟΥ «Α» – «Β» – «Γ»: Η διαδρομή «Α» – «Β» – «Γ» αποτελεί την εναλλακτική διαδρομή αντί της κατασκευής του Flyover και εξυπηρετεί τις κινήσεις που κατευθύνονται μεταξύ ανατολικής και δυτικής πλευράς ελαφραίνοντας έτσι την υφιστάμενη περιφερειακή οδό.

H διαδρομή «Α» έως «Β» γίνεται με υπόγεια δίδυμη σήραγγα κάτω από τον λόφο του Σέιχ Σου μήκους 3,5 km, χωρίς φυσικά να επηρεάζεται το δάσος, πλην σημειακά στις θέσεις των στομίων της σήραγγας. Η διαδρομή «Β» έως «Γ» αποτελεί το πρώτο από τα τέσσερα υποτμήματα του Εξωτερικού Δακτυλίου. (Το πόρισμα της ομάδας εργασίας είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ στο παρακάτω link: https://tkm.tee.gr/…/uploads/2018/01/stratigiko_sxedio.pdf, το επίμαχο σημείο αναφέρεται στις σελίδες 8 και 9).

Εδώ που βρίσκονται πλέον τα πράγματα η κυβέρνηση -και το πολιτικό προσωπικό της στη Θεσσαλονίκη- καλείται άλλη μια φορά να δώσει εξηγήσεις γιατί επέλεξε μια λύση η οποία είναι πανάκριβη και αναμένεται να φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ («Το κόστος του Flyover… στα ύψη», «Εφ.Συν.», 14.11.23), γίνεται με ΣΔΙΤ (υπόθεση που προκαλεί ήδη πολλά ερωτήματα) και προκαλεί μια καθημερινή -σχεδόν σαδιστική- ταλαιπωρία σε χιλιάδες Θεσσαλονικείς για διάστημα που υπολογίζεται στα… 4 χρόνια (είναι το τελευταίο σύντομο ανέκδοτο της πόλης).

Θυμίζουμε ότι ήδη η δημοτική παράταξη «Πόλη Ανάποδα» μαζεύει ηλεκτρονικά υπογραφές για να συζητηθεί το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο (ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης δεν έχει αντίρρηση και όπως έχει πει, θα ανακοινώσει προσεχώς ημερομηνία για ειδική συνεδρίαση του συμβουλίου). Εχει ενδιαφέρον ότι ανάλογες κινήσεις προγραμματίζονται και στο Περιφερειακό Συμβούλιο όπου τουλάχιστον οι παρατάξεις του Γιάννη Μυλόπουλου (ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.) και του Χρήστου Παπαστεργίου (ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.), αλλά δυνάμει και άλλες παρατάξεις, είναι κοντά να ομονοήσουν για μια κοινή στάση.

Πηγή:Efsyn.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα