Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΤο ανανεωμένο πλάνο επεκτάσεων του μετρό παρουσίασε ο υφυπουργός μεταφορών κ. Ταχιάος

Το ανανεωμένο πλάνο επεκτάσεων του μετρό παρουσίασε ο υφυπουργός μεταφορών κ. Ταχιάος

.

Την γενική συγκοινωνιακή μελέτη, καθώς και το ανανεωμένο πλάνο των επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε στο Καραπάντσειο πολιτιστικό κέντρο Αμπελοκήπων παρουσία του πρωθυπουργού του υπουργού και του υφυπουργού μεταφορών.

Συγκεκριμένα ο κ. Ταχιάος παρουσίασε την γενική συγκοινωνιακή μελέτη, τονίζοντας πως αυτή έγινε από το 2021 έως το 2023 και κάλυψε πληθυσμό περίπου 1 εκ. ευρώ κατοίκων με 13.000 ερωτηματολόγια, 67.000 συνεντεύξεις και έρευνα σε 30.000 μέλη νοικοκυριών, ενώ απογράφηκαν 690 χλμ. οδικού δικτύου. Στο πλαίσιο αυτής διαπιστώθηκε ότι στην Θεσσαλονίκη γίνονται 1,6 εκ. μετακινήσεις ημερησίως, από τις οποίες 51% γίνονται με ΙΧ, 25% πεζή και μόλις 15% με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Το 44% των μετακινήσεων στην πόλη γίνονται με σκοπό την εργασία και το 42% αυτών γίνονται προς το κέντρο της πόλης. Όσοι αναζητούν θέση στάθμευσης είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν έως και 9,15 ευρώ την ώρα.

Με βάση αυτή προέκυψε ότι σε 76 λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης και περισσότερα από 2.000 δρομολόγια η μέση επιβατική κίνηση ημερησίως είναι 315.000 επιβάτες, με μέση ταχύτητα των λεωφορείων είναι 22 χλμ./ώρα και το ποσοστό επικύρωσης εισιτηρίων είναι μόλις 12%. Η υψηλότερη επιβατική κίνηση καταγράφηκε σε Εγνατία, Τσιμισκή και Β. Γεωργίου. Αναφορικά με τους τερματικούς της Θεσσαλονίκης, σε Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, αεροδρόμιο Μακεδονία, ΚΤΕΛ Μακεδονία και ΚΤΕΛ Χαλκιδικής καταγράφηκαν 8.700 αφίξεις την ημέρα στην πόλη και 890 τράνζιτ. Οι μισές από αυτές είναι στο αεροδρόμιο με τους περισσότερους πολίτες να αποχωρούν από εκεί με ΙΧ. Παράλληλα το κέντρο της Θεσσαλονίκης αποτελεί κατεύθυνση των μετακινήσεων. Τα αστικά λεωφορεία προτιμώνται από όσους φτάνουν στην πόλη από ΚΤΕΛ Μακεδονία, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής και σιδηροδρομικό σταθμό.

Αντίστοιχα η σύνθεση των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη είναι 72,8% με επιβατικά ΙΧ, 9,2% με δίκυκλα, 5,3% με ταξί, 8,1% με επαγγελματικά οχήματα, 3,1% με φορτηγά και 1,5% με λεωφορεία. Σκοποί μετακίνησης είναι 35,5% εργασία, 12,2% για αναψυχή/κοινωνικά. Η μέση πληρότητα στα επιβατικά ΙΧ είναι μόλις 1,37.

Σε αυτή εκτιμήθηκαν οι ανάγκες μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη για το 2040 και με βάση το βέλτιστο συγκοινωνιακό μοντέλο προέκυψαν δυο γραμμές μετρό και 44 σταθμοί. Όπως προέκυψε το 2040, θα μετακινούνται 286.000 επιβάτες την ημέρα με μετρό στην Θεσσαλονίκη. Συνεπώς η προτεραιότητα δίνεται στην δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ σχεδιάστηκε επέκταση του μετρό και εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος με κάλυψη όλης της πόλης με σύγχρονες δημόσιες συγκοινωνίες. Το τελικό συνολικό μήκος γραμμών μετρό θα είναι 48 χλμ. και υπολογίζεται ότι θα δοθεί δυνατότητα εξυπηρέτησης σε 678.000 επιβάτες με μετρό.

Αναλυτικότερα η ανάπτυξη του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει:

ΓΡΑΜΜΗ 1

  • Βασική γραμμή ΝΣ Σταθμός – Νέα Ελβετία (έναρξη λειτουργίας Νοέμβριος 2024)
  • Επέκταση Καλαμαριάς (έναρξη λειτουργίας εντός 2025 στο δεύτερο εξάμηνο)
  • Επέκταση προς Σταυρούπολη – Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424, με διακλάδωση στην περιοχή του ξενοδοχείου «Καψής»
  • Επέκταση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» κι από εκεί μέχρι τα Τσαΐρια στο ThessIntec
  • Αναμονή επέκτασης και προς τη Θέρμη

ΓΡΑΜΜΗ 2:

  • Άνω Εύοσμος – Χαριλάου/Πυλαία
  • Επέκταση προς ΚΤΕΛ Μακεδονία και Κορδελιό

Οι νέοι σταθμοί μετρό αναμένονται σε ορίζοντα μέχρι το 2040 και χωροθετούνται ως εξής:

  • Δεύτερος σταθμός στον Ν.Σ. Σταθμό κι από εκεί για τη ΓΡΑΜΜΗ 2: Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμος (πλατεία), Περιφερειακή, Άνω Εύοσμος (Αναξοστάσιο). Επίσης θα υπάρχει δεύτερος κλάδος για το Κορδελιό με σταθμούς σε ΚΤΕΛ Μακεδονία, Επτανήσου, Κορδελιό.
  • Επέκταση ΓΡΑΜΜΗΣ 1 προς Νοσοκομεία σταθμοί: Καψής, Νεάπολη, Τερψιθέα, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία, Νοσοκομεία (Αμαξοστάσιο)
  • Η ΓΡΑΜΜΗ 2 από την Πλατεία Δημοκρατίας, σχεδιάζεται να κατασκευαστεί υπόγεια, χωρίς να σκαφτεί ο δρόμος. Αυτή η γραμμή του μετρό θα έχει σταθμούς σε: Πλατεία Δημοκρατίας – Αριστοτέλους – ΧΑΝΘ – Πανεπιστήμιο- Αγ. Δημητρίου – Τούμπα – Χαριλάου – Αγία Κυριακή.
  • Ανατολική επέκταση της ΓΡΑΜΜΗΣ 1 προς το αεροδρόμιο Μακεδονία υπόγεια. Οι σταθμοί που προβλέπονται σε αυτή την επέκταση είναι: Μίκρα – Ανωτέρα Σχολή Πολέμου – Πατριαρχικό (Mediterranean Cosmos) – Διαβαλκανικό – Γεωργική Σχολή – Αεροδρόμιο – ThessIntec.
- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα