Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΤα σχέδια Σαββίδη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τα σχέδια Σαββίδη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται την λιμενική βιομηχανία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, σπεύδει να αξιοποιήσει ο Ιβάν Σαββίδης αποκτώντας ουσιαστικά τον πλήρη έλεγχο του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Τα Βαλκάνια αλλάζουν, η οικονομία τους βελτιώνεται και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι εκ των πραγμάτων η «πύλη εισόδου» της νέας αναπτυξιακής πορείας, της «χερσονήσου του Αίμου» της ή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης όπως προτιμά να προσδιορίζει την περιοχή η ΕΕ. Μία περιοχή που αποτελείται από 13 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας) με πληθυσμό πάνω από 70 εκατ. κατοίκους (συμπεριλαμβανομένων Τούρκων της Ανατολικής Θράκης).

Ο ΟΛΘ  με μηδενικό δανεισμό και 106 εκατ. ευρώ στο ταμείο του, αποκτά κομβικό ρόλο με έμφαση στην εξυπηρέτηση ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε αυτό το νέο τοπίο που διαμορφώνεται που παρουσιάζει ευρύτερο γεωστρατηγικό ενδιαφέρον, με τους Αμερικάνους να δηλώνουν παρόν στην περιοχή και τους Κινέζους να ελέγχουν ήδη τον ΟΛΠ, αλλά να απλώνονται και σε άλλα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η συμμετοχή του ΟΛΘ στους τρεις διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των Λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Εμπορικού Λιμανιού της Καβάλας και Ηγουμενίτσας, είναι ενδεικτική των προθέσεων αλλά κυρίως των δυνατότητων που ανοίγονται για τις επενδύσεις του Ιβάν Σαββίδη στον λιμενικό τομέα.

Χθες έγινε γνωστό ότι η Belterra Investments Ltd, που αποτελεί τον επενδυτικό βραχίονα της οικογένειας Σαββίδη σε τομείς όπως η διαχείριση λιμένων, η τουριστική βιομηχανία, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η αθλητική βιομηχανία καθώς και η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, συμφώνησε να αποκτήσει το 100% των μετοχών της εταιρείας Melbery Investments Ltd., η οποία με την σειρά της ελέγχει το 66,67% της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) της κοινοπραξίας που με έδρα την Κύπρο, κατέχει το 67% των μετοχών της εισηγμένης ΟΛΘ.

Στην Melbery η πλευρά Σαββίδη ελέγχει το 30% και το 70% η Deutsche Invest Equity Partners GmbH μέσω της Helanor Holdings Ltd. Η Γερμανοί μεταβιβάζουν στην Beltera του Σαββίδη, το ποσοστό που έχουν στην Melbery. Ετσι ο Σαββίδης θα ελέγχει το 66,67% της SEGT, και συνεπώς εμμέσως το 45% των μετοχών του ΟΛΘ.

Στην κοινοπραξία της SEGT το υπόλοιπο 33,33% κατέχει η Terminla Link ένα επιχειρηματικό σχήμα που συναποτελούν η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM και η China Merchant Port International. Η Terminal Link είναι ο operator στης κοινοπραξίας SEGT, o οποίος δεν μπορεί να αποχωρήσει από το σχήμα σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΘ. Εμμέσως λοιπόν η Terminal Link είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του ΟΛΘ με 22% περίπου.

Σημειώνεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΘ συμμετέχει ακόμη το ΤΑΠΕΔ με ποσοστό 7,27% και το υπόλοιπο ποσοστό 25,73% ανήκει στο ευρύ επενδυτικό κοινό μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται με ποσοστό κάτω του 5% και η Lansdowne Partners.

Η απόφαση του Σαββίδη να αγοράσει το ποσοστό των Γερμανών οι οποίοι εκ του καταστατικού τους κάποια στιγμή θα πουλούσαν την συμμετοχή τους είναι σαν φυσική συνέχεια της απόφασης του να επενδύσει στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και σε άλλους τομείς στη Βόρειο Ελλάδα, όπως είναι ο τουρισμός όπου αναζητά και νέες ευκαιρίες, τα τρόφιμα και ποτά κ.α. Παράλληλα η κίνηση αυτή έρχεται μετά και την τοποθέτηση ενός νέου management στον ΟΛΘ από τον προηγούμενο Ιούνιο με επικεφαλής τον νέο εκτελεστικό πρόεδρο κ. Αθανάσιο Λιάγκο, γεγονός που συνιστά και μία έκφραση εμπιστοσύνης το πρόσωπο του.

Στο διάστημα αυτό ο ΟΛΘ συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία και εξασφάλισε την άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ενισχύοντας έτσι τον ρόλο του στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Οι Εγκεκριμένοι Οικονομικοί Φορείς (Authorized Economic Operator-AEO) για την Ασφάλεια και Προστασία απολαμβάνουν μια σειρά από οφέλη, όπως η ταχύτερη διεκπεραίωση τελωνειακών συναλλαγών και η διεθνής αναγνώριση μέσω των Συμφωνιών Αμοιβαίας Αναγνώρισης μεταξύ της ΕΕ και τρίτων χωρών.

Επίσης τον προηγούμενο Ιανουάριο ξεκίνησε την λειτουργία του στο Ιλιέντσι της Σόφιας το πρώτο από τα “dry ports” που αναμένεται να δημιουργήσει στα Βαλκάνια ο ΟΛΘΟΛΘ +0,41% καθώς αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα οι διαδικασίες για την ίδρυση άλλων δύο dry ports, στη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία, με προοπτική τα τρία κέντρα να συνεργάζονται και μεταξύ τους. Η λειτουργία των τριών dry ports, αναμένεται να φέρει σημαντικά αυξημένη κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας τον ρόλο της Ελλάδας στις διεθνείς διαμεταφορές, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και τις επιχειρήσεις.

Το dry port του Ιλιέντσι, είναι ένα σύγχρονο logistics center, μέσω του οποίου με ανταγωνιστικό κόστος και με μειωμένους χρόνους μεταφορών, τα προϊόντα από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και γενικά τη Β. Ελλάδα θα μεταφέρονται σιδηροδρομικώς, αφού το νέο dry port θα συνδέεται με τρένο, με σειρά αντίστοιχων υποδομών στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων.

Κομβικής σημασίας έργο για την περαιτέρω ανάπτυξη του ΟΛΘ είναι αυτό της επέκτασης της 6ης προβλήτας του Οργανισμού, για το οποίο οι προσφορές αναμένεται να κατατεθούν την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική προθεσμία για την υποβολή των προσφορών έληγε τον Δεκέμβριο. Η προηγούμενη παράταση που είχε δοθεί για τον ίδιο λόγο έληγε την Παρασκευή 15/1. Mε βάση τη νέα προθεσμία, ο ανάδοχος θα αναδειχτεί, εκτός νέου απροόπτου έως το τέλος του πρώτου τριμήνου. Όταν ξεκινήσουν οι εργασίες, το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 32 μηνών, αλλά λόγω των συνθηκών δεν αποκλείεται να χρειαστούν 36 μήνες.

Το έργο αποτελεί μέρος του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της OΛΘ Α.Ε, ενώ εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη διεθνή λιμενική αγορά, αφού θα υποδέχεται και εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας έως 24.000 TEUs.

Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού επελέγησαν έξι σχήματα για το δεύτερο στάδιο, τα εξής: 1. Κοινοπραξία TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE, 2. ARCHIRODON GROUP NV, 3. Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA, 4.Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA, 5. Κοινοπραξία AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA και 6.Κοινοπρξία ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV.

 

Πηγή:euro2day.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας

 


 

Διαβάστε Ακόμα