Στον προγραμματισμό του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να διευκολύνει με όλους τους τρόπους τις μετακινήσεις των πολιτών που έχουν κάνει το εμβόλιο με τα ΜΜΜ, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εν μέσω πανδημίας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, αλλά και στην αποτίμηση των δύο πρώτων χρόνων διακυβέρνησης της ΝΔ, αναφέρθηκε ο Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και την εκπομπή «Evening Report» με τον κ. Γιώργο Κουβαρά (8 Ιουλίου).
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι προέχει η ασφάλεια των πολιτών και των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επισημαίνοντας ότι βήμα – βήμα, τους τελευταίους 24 μήνες, γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να αυξηθούν τα δρομολόγια, είτε με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, είτε με το leasing των λεωφορείων.
«Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κυκλοφορούν, πλέον, περισσότερα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και κατ’ επέκταση να αυξηθούν τα δρομολόγια και να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις», είπε ο υπουργός, τονίζοντας πως όταν ανέλαβε η ΝΔ κυκλοφορούσαν μόλις 850 λεωφορεία, ενώ τώρα έχουν φτάσει τα 1.300, το εισιτήριο από 1,40 έχει μειωθεί στο 1,20, ενώ, για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, έγιναν προσλήψεις οδηγών και τεχνικών.
Για τους εμβολιασμένους πολίτες
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετάει κίνητρα και σχεδιάζει να επαναφέρει τα εκπτωτικά προγράμματα, τα οποία ίσχυαν και στην πρώτη καραντίνα για τους κατόχους μηνιαίων, 2μηνιαίων και 6μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών. Τότε, υπενθύμισε ο υπουργός, αποζημιώθηκαν οι κάτοχοι αυτών καρτών που είχαν πληρώσει, αλλά δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μεταφοράς.
«Τα 2/3 των επιβατών χρησιμοποιούν αυτές τις κάρτες και πρέπει να πείσουμε τους συμπολίτες μας να χρησιμοποιήσουν, το μόνο όπλο που έχουμε απέναντι και στη μετάλλαξη Δέλτα, το εμβόλιο και να είναι πιο προσεκτικοί. Ακόμη, σκοπεύουμε να αυξήσουμε τα rapid tests στους εργαζόμενους και να εντατικοποιήσουμε τους καθαρισμούς των οχημάτων».
Ο υπουργός επανέλαβε ότι τα μέτρα κατά της διασποράς της COVID-19 στα ΜΜΜ τηρούνται, ενώ είναι σχεδόν καθολική η χρήση της μάσκας. Σε σχετικό ερώτημα για το εάν μπορεί να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολισμός των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς υπογράμμισε ότι η προτιμότερη λύση είναι η πειθώ και ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους για τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν, αυτή τη δύσκολη περίοδο.
«Ξεμπλοκάρουμε όλα τα μεγάλα έργα – Το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό»
Όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι τα τελευταία 2 χρόνια γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να επενδύσουμε στα δημόσια έργα, αφού το ένα μετά το άλλο παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης.
«Αυτό έγινε και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που μετά την απόφαση του ΣτΕ, ξεμπλοκάρει» είπε ο Κ. Καραμανλής τονίζοντας ότι «αυτοί που έκαναν προσφυγές μας πήγαν 12-14 μήνες πίσω και στέρησαν από τους Θεσσαλονικείς ένα μεγάλο έργο. Τώρα όμως, θα τρέξουμε με όλες μας τις δυνάμεις: «κοιτάμε στα μάτια τους Θεσσαλονικείς και δεσμευόμαστε ότι αυτό το έργο θα γίνει!».
Στο σημείο αυτό σημείωσε ότι «αυτήν την περίοδο στη Θεσσαλονίκη ‘‘τρέχουν’’ και το flyover και η σύνδεση ΠΑΘΕ με το λιμάνι, αφού δεν νοείται μια πόλη που θέλει να είναι η πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης και να παίξει το ρόλο που της αναλογεί να μην έχει ένα σύγχρονο Μετρό».
Στήνονται εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο υπουργός είπε ότι είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται σήμερα στην Ελλάδα, έχουν πέσει οι υπογραφές και έχει συμβασιοποιθεί. Επομένως, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν μέσα στο καλοκαίρι και θα στηθούν εργοτάξια και στα Εξάρχεια και στου Γουδή.
Μάλιστα, ειδικά για τα Εξάρχεια σημείωσε ότι οι αντιδράσεις είναι περιορισμένες και θύμισε ότι όσοι αντιδρούσαν σε άλλες περιοχές τώρα «χτυπάνε το κεφάλι τους» γιατί δεν έχουν Μετρό.
«Το έργο του Μετρό είναι ένα αναπτυξιακό έργο και από όπου περνάει μεγεθύνει και δημιουργεί πολλές προοπτικές, αυξάνει την αξία της περιουσίας των κατοίκων και, πλέον, έχουμε ξεπεράσει τις αγκυλώσεις του παρελθόντος».
Στο σημείο αυτό υπενθύμισε ότι όταν παρουσιάστηκε το έργο ο πρωθυπουργός είπε ότι η «κυβέρνηση της ΝΔ ξεμπλόκαρε δύο εμβληματικά έργα. Το Ελληνικό που είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση και η Γραμμή 4 που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο της επόμενης πενταετίας, ύψους 1,5 δισ».
Στο έργο, για να μειωθεί- όσο γίνεται- η αναστάτωση στην καθημερινότητα των πολιτών, θα χρησιμοποιηθεί μια νέα τεχνολογία, το Building Information Model (BIM) που χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο και ήταν και μια προϋπόθεση της Ευρωπαϊκής επιτροπής, ενώ έχει γίνει και η ψηφιακή αποτύπωσή του για λιγότερα προβλήματα. «Όμως», είπε ο κ. Καραμανλής, «η παροδική αναστάτωση δεν είναι τίποτα μπροστά στα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα του έργου και διαβεβαίωσε πως ό,τι προκύψει θα αντιμετωπιστεί».
«Στην εξίσωση αποτελεσματικότητα και διαφάνεια δεν κάνουμε εκπτώσεις»
Επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για ένα συγκεκριμένο «οδικό χάρτη» θεσμικών μεταρρυθμίσεων, που εξασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια, όπως η αναθεώρηση του νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις και η προσπάθεια του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Π. Πικραμένου να «ισορροπήσει» τον κυκεώνα των Ανεξαρτήτων Αρχών και να συγχωνευτούν όπου πρέπει.
«Στην εξίσωση να είμαστε ταχύτατοι, αποτελεσματικοί και διαφανείς δεν κάνουμε εκπτώσεις και θέλουμε όλα αυτά τα μεγάλα projects να τελειώνουν στους χρόνους τους και στους προϋπολογισμούς τους. Και από αυτό θα κριθούμε, στο τέλος της ημέρας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θέλει, μπορεί και θα πετύχει να ανατρέψει την εικόνα του παρελθόντος».
«Από χώρα, παράδειγμα προς αποφυγή, η Ελλάδα μέσα σε δύο χρόνια έγινε παράδειγμα προς μίμηση»
Επίσης, ο κ. Καραμανλής έκανε και μια αποτίμηση των 2 χρόνων διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, λέγοντας ότι αυτό που έγινε είναι εντυπωσιακό. «Αν πάμε 5 χρόνια πίσω και θυμηθούμε που ήταν η χώρα, θα δούμε ότι ήταν παράδειγμα προς αποφυγή. Σήμερα, η χώρα μας είναι παράδειγμα προς μίμηση», τόνισε και συμπλήρωσε ότι, πλέον, η Ελλάδα δέχεται τα συγχαρητήρια για τη διαχείριση αυτή της κρίσης».
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή αυτό άλλαξε γιατί, για πρώτη φορά είχαμε έναν Πρωθυπουργό ο οποίος είπε την απόλυτη αλήθεια στον λαό και ικανά στελέχη στην κυβέρνηση που έκαναν τη διαχείριση κρίσης.
Μάλιστα, ο υπουργός ανέφερε ότι μετά την πανδημία, πρέπει να επανέλθουμε σε ένα μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης το οποίο να είναι βιώσιμο.
«Να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας. Η ανάπτυξη να έχει διάχυση παντού. Και ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο κατασκευαστικός κλάδος. Με διάχυση της ανάπτυξης σε μικρότερες επιχειρήσεις και σε χιλιάδες εργαζόμενους. Επίσης λειτουργεί και προσθετικά στο λεγόμενο Brain Gain, αφού ήδη βλέπουμε πολλούς μηχανικούς μας να θέλουν να γυρίσουν πίσω και να εργαστούν στα μεγάλα έργα υποδομών. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και μια επιτυχία που πιστώνεται στην κυβέρνηση».
«Η καλύτερη διαδικασία ανανέωσης μιας μεγάλης παράταξης είναι η σύνθεση»
Τέλος στο ερώτημα για το «που πάει η ΝΔ, αν ανήκει στο Κέντρο ή την Δεξιά», ο κ. Καραμανλής ήταν σαφής:
«Μετά το 1974 η ΝΔ είναι μια παράταξη που έλυσε το πολιτειακό, εδραίωσε τη Δημοκρατία και πήρε προοδευτικά μέτρα. Οι καλύτερες εποχές για τη ΝΔ ήταν όταν ανοιχτήκαμε σε δυνάμεις του Κέντρου. Αυτό έκανε και ο ιδρυτής μας, αυτό έκαναν με επιτυχία οι περισσότεροι αρχηγοί που ακολούθησαν. Και αυτό κάνει με πολύ μεγάλη επιτυχία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Η Νέα δημοκρατία είναι ένα μεγάλο κόμμα που αγκαλιάζει τους πάντες. Ένα κόμμα προοδευτικό, κεντροδεξιό χωρίς αγκυλώσεις. Οι πολίτες θέλουν πολιτικούς αποτελεσματικούς και δεν τους ενδιαφέρει από πού ξεκίνησαν και που είναι τώρα. Άλλωστε, η καλύτερη διαδικασία ανανέωσης μιας μεγάλης παράταξης είναι η σύνθεση. Πρέπει να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας να πάμε τη χώρα μπροστά».