Χορταριασμένα πεζοδρόμια, διπλό και τριπλό-παρκαρισμένα, εγκαταλελειμμένοι χώροι και οχήματα, σκουπίδια ακόμα και ποντίκια σε συνδυασμό με το κυκλοφοριακό χάος τις ώρες αιχμής, συνθέτουν το σκηνικό σε μια από τις κεντρικότερες οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης.
Ο λόγος για την οδό Λαγκαδά την βόρεια είσοδο της Θεσσαλονίκης. Εν αναμονή μάλιστα μιας θρυλούμενης ανάπλασης χαρακτηρίζεται από εγκατάλειψη. Μόνη εξαίρεση το αναπλασμένο βόρειο τμήμα της πάνω από τα Συμμαχικά κοιμητήρια. Εν αντιθέσει στο τμήμα της από τα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης μέχρι εκείνα των δήμων Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Νεάπολης – Συκεών, στην διασταύρωση με την οδό Δαβάκη, παρουσιάζει εικόνα που παραπέμπει σε ζούγκλα πάρα σε κεντρική λεωφόρο αστικού κέντρου.
Όπως φανερώνουν τόσο το φωτογραφικό υλικό όσο και δηλώσεις διερχομένων και εργαζομένων στην περιοχή, κατά μήκος αυτής συναντά κάποιος πληθώρα προβλημάτων. Ένα από αυτά είναι ένας αποκαλυφθέντας αρχαιολογικός χώρος. Πλέον αφέθηκε στην τύχη του έχοντας μετατραπεί σε ζούγκλα και αυτοσχέδιο χώρο στάθμευσης. Όπως δήλωσε μάλιστα ο κ. Δημήτρης Π. διερχόμενος από το το σημείο με φίλο του “Τώρα λέγαμε ότι ο χώρος αυτός είναι ανεκμετάλλευτος ενώ θα μπορούσε να γίνει κάτι δημόσιο…” για να επισημάνει πως “πριν λίγο καιρό ήταν σε χειρότερη κατάσταση και καλά είναι να τον εκμεταλλευτούν γιατί σε λίγο θα είναι όπως ήταν”. Αλλά και η κ. Κρυστάλλω Νάτσιου είπε πως “δεν είναι ωραία εικόνα στο μάτι” καθώς πως δεν έχει ακούσει κάτι για την ανάπλαση του.
Μερικά ακόμα προβλήματα είναι αυτά της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδιαίτερα της ώρες αιχμής, κάτι που επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Χαρπίδης, εργαζόμενος σε πρατήριο καυσίμων της επί της οδού “Κάθε μεσημέρι γίνεται χαμός επειδή σχολάνε όλοι από τις δουλείες τους και έχει πολύ κίνηση”, ενώ για την αισθητική εικόνα του δρόμου είπε αποδίδοντας την ευθύνη στον δήμο “δεν είναι και τόσο ωραίο αλλά τι να κάνεις…”. Στον αντίποδα, όσον αφορά τις ευθύνες, έρχεται η τοποθέτηση που έκανε ο κ. Δήμος Γ., όπου στάθηκε περισσότερο στο ζήτημα της καθαριότητας “υπάρχουν άνθρωποι με Α κεφαλαίο και άνθρωποι με α μικρό, απλά είναι στον άνθρωπο αν ο άλλος είναι γάιδαρος και πετάει τα σκουπίδια του όπου να ναι πάνω από όλα δεν σέβεται τον εαυτό του, πως θα σεβαστεί τον χώρο…”.
Παρόμοια τοποθετήθηκε και ο κ. Μιχάλης Τζ. “Την έχουν αφήσει πολύ πίσω την Ξηροκρήνη, όχι μόνο ο δρόμος κάδους για να πετάξουμε τα σκουπίδια δεν έχει και πολλά πράγματα” ενώ συνέχισε λέγοντας “… εδώ μέχρι στιγμής μια χαρά φαίνεται αλλά πιο πέρα αυτός ο δρόμος πρέπει να στρωθεί άλλη μια φορά γιατί έχει πολλές λακκούβες, την άλλη φορά στις δωδεκαώροφες χτύπησα το αμάξι μου και τώρα το ‘χω στο συνεργείο”. Την εικόνα έρχονται συμπληρώνουν τα διπλό και τριπλό – σταθμευμένα αυτοκίνητα, οι αυτοσχέδιες μάντρες αυτοκινήτων, ενώ δεν λείπουν και τα εγκαταλελειμμένα οχήματα. Σε άλλο σημείο θα συναντήσει κάποιος ακατοίκητα κτήρια εστίες μόλυνσης, την μισογκρεμισμένη παλιά περίφραξη του Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής και έναν χώρο για κατασκευή σχολείου που λειτουργεί ως ελεύθερος χώρος στάθμευσης τις τελευταίες… δύο δεκαετίες.
Τέλος ενδεικτική της παραμέλησης είναι και η εικόνα με τα αγριόχορτά που έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Σκηνικό που συνοψίζεται στην τοποθέτηση της κ. Άννας Συμεωνίδου “Δεν χρειάζεται σχολιασμό αυτό το χάλι, όσα χρόνια δουλεύω εδώ από το 2012 έτσι είναι…” για να συμπληρώσει πως υπάρχουν κι άλλοι χειρότερο δρόμοι στην Θεσσαλονίκη.
Όπως γίνεται αντιληπτό η κατάσταση αυτή, εκτός από ντροπιαστική για την πόλη, είναι και επικίνδυνη για την δημόσια υγεία. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί το πρόβλημα υπήρχε καθ΄ όλη την διάρκεια του καλοκαιριού.
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Γούπος